( oattila | 2021. 01. 16., szo – 21:09 )

"Hazánkban jelenleg ~40 kilométer az autók átlagos napi futása és ebben benne vannak azok is, akik egész nap munkára használják, szóval az átlag ingázásra használt autókban ennél is kevesebb van, de számoljunk 40 kilométerrel, az naponta, az ~8 kWh autónként. Ha minden lakásba kettő autót számolok, és okosan elosztjuk a töltést egy vezérlővel, akkor az lakásonként 3 amper többlet. Kezelhetetlennek tűnik, valóságos technológiai lehetetlenség, valóban, ja, nem, simán megoldható. Pénzbe kerül majd? Igen."

Az átlaggal való számolás papíron igen szépen mutat, csak a valóságban nem szokott működni.

Az átlagos úton lévő járművek számával lehetne tervezni az utakat, csak ez csiperkeszőlő külsőn lévő dúlőúton nem okozna gondot, az M1-en meg Győrig állna a sor. Vagy az átlagos tömeg közelkedési használattal is meg lehet tervezni, hogy országosan óránként hány utast kell egyik helyről a másikra eljutatni. Amikor ez alapján terveznénk meg a tömegközlekedést, akkor karakószörcsögön lenne kényelmesen minden utasnak külön ülőhely, a fővárosban meg sorban állnának a villamos megállóban az emberek, hogy a 26-ik járatra előbb utóbb felférjenek reggel.

Vagy nálunk 10C° körüli az átlag hőmérséklet. A házak fűtési igényét lehetne erre méretezni, hogy +12 fok fűtéshez mennyi energia kell ...