( uid_16313 | 2021. 01. 15., p – 15:37 )

Alapvetően az autó nem hihetetlenül összetett. Ami egy ideje megy fejlődés címszóval, az az. A szoftverek, szenzorok tengerében egyre bonyolultabbá válik minden, számos "fejlesztésnek" vitatható a létjogosultsága is. A belsőégésű szarok csak annyira szarok, mint a nem belsőégésűek. Máshogy szarok, illetve van, amiben egyformán. Pl. a gumiabroncsok, fékek. Ezek önmagukban baromira környezetszennyezők, főleg ha valaki elégeti őket, mert nem tudja hova rakni. Vagy elássa. a mai autók legyártása a világgazdaság egyik mozgatórugója. Egy hagyományos autóban van mondjuk kb. 2500 alkatrész, egy elektromosban meg 800. Gondoljunk csak bele, mekkora munkanélküliséget jelent a világban az, ha megszűnik az autógyártás a jelenlegi formájában és méretében. Kurvára nem vigasztal egy munkanélkülit sem szerintem, hogy egy zöldebb világban halhat éhen, legalábbis higgyük azt.

A hagyományos autók nem drágák, és a fenntartásuk sem az. Jól kell tudni vásárolni. Nem kell megvenni a prémium csicsa szarokat. Ez a titok. A Teslában meg komplett motort meg akkupakkot kell cserélni, kb. mindkettő gazdasági totálkár. Meg józan ésszel nem is felfogható. Jönnek az eldobható autók, kb. mint a mobilok. Minél sűrűbben cserélsz le valamit, annál jobban járulsz hozzá a környezet szennyezéséhez, viszont annál több ember megélhetését biztosítod.

Aki meg akarja óvni a természetet, az ne vegyen semmit. Ne csináljon semmit. Ne menjen sehova. Az ételt is házilag állítsa elő, és mindent megújuló energiából fedezzen. Sok sikert.