( uid_21476 | 2021. 01. 13., sze – 05:43 )

Komolyabban, ha valóban jobb lenne az elektromos mint a belsőégésű technológia, akkor az emberek vinnék mint a cukrot állami támogatás nélkül is. Ahogy gőzhajtású hajók vagy az autók sem úgy terjedtek el, hogy állami támogatással tudták csak felvenni a versenyt a vitorlásokkal vagy lovakkal.

Ez azért nem így megy.
Mára az autó, mint olyan, egy hihetetlenül összetett, kifinomult, termékké nőtte ki magát a konzumer termékek között.
Ehhez kapcsolódik infrastruktúrális és emócionális addikció. Ha azonban jobban megnézzük, a belsőégésű szarok newm csak a környezetet szennyezik el pisztosul, de drágák is, egy idő után pénzügyi csőd a belsőégésű jármű tartása, mert a szervizigénye megfizethetetlenné válik. Mindemellett büdös, hangos és szennyező. A mai igényszintnek megfelelő autót gyártani komoly kihívás és irgalmatlan nagy költség. Elég a gondolattól a tervezőasztalon át a prototípusig eljutni. És akkor hol van még a sorozatgyártás?
Ez a folyamat akkor válik rentábilissá, ha az értékesített darabszám elér egy küszöbértéket, egy volument. A pöfögő bűzgyárak is csak úgy képesek hasznot termelni, ha a volument meghaladják. Ez sok esetben még nekik sem sikerül, pedig 100 éves, bejáratott rendszer mentén folyik a gyártásuk. 
Akkor te mit vársz az elektromos autók gyártóitól a tizenéves múltjukkal, a tőkeszegénységükkel?

 

Az okos telefonoknak sem kellett állami támogatás, hogy elterjedjenek. Egyszerűen jobbak voltak, többet nyújtottak a felhasználóknak mint a régi telefonok.

Az okostelefonok és az autók gyártása, fejlesztése között vagy két nagyságrend különbség van. Amíg az okostelefon kínálta a mobilitás lehetőségét, addig az EV "csak" a tiszta levegőt, az egészségesebb környezetet képes felmutatni, a paraszt meg arra nem kiváncsi. Mert leszarja a 20 év múlva esedékes következményeket is, hát, hogy ne szarná le azt, hogy 200 év múlva mi lesz? 
Ő csak szennyez, meg persze beleszarik abba, hogy ezzel milyen helyrehozhatatlan károkat okoz a környezetnek, másoknak. Mert igen, sajnos mások egészségét is leszarja, de tovább megyek, még a saját fia-lánya egészségére is szarik, ha az önnön kényelméről van szó. Mert ő úgy gondolja, hogy ez neki jár.
Hát ezért nem képes az EV felvenni a versenyt a füstokádó szarokkal, legalábbis politikai ráhatás nélkül.