( bognarattila | 2020. 10. 13., k – 09:41 )

Elismerem, van, akinél izzadságszagú, mert köti az ebet a karóhoz: azt akarja elektromosban, amit benzin/dízel esetén megszokott. Ami valóban azért is fura, mert most sincs minden autónak 900-1000km-es hatótávja, az leginkább a véletlen szerencse, hogy gyorsan tud tankolni, és igazából erre sincs szüksége, hanem adottság. Ilyen eset, amikor az ember családdal megy nyaralni és egy pihenő alsó hangon is fél óra, de egyre is simán felkúszik. Mert amúgy nem is autózik sokat.

Most is vannak olyan autók, ahol opció a nagyobb üzemanyagtartály. Pedig 5 perc alatt meg lehet tankolni (legközelebb lemérem a tankolásomat megállástól indulásig). Azaz piaci igény a hosszabb távú autózás kényszerű megállás nélkül. Németországban azért is életszerű a dolog, mert nyáron néha nagyon sokan vannak a kutaknál, amiből sokkal kevesebb van, aki ilyen helyeken jár, annak nem mindegy, hányszor kell sorba állnia.

A nagyobb hatótáv villanyautó esetén nemcsak arról szól, hogy egy seggel végig lehessen menni 1000km-t (vagy amennyi kijön pl. télen 130-cal). Ha nem kell napközben tölteni, az azt jelenti, hogy kisebb töltő infrastruktúra is elegendő (hagyományos benzinkúthoz hasonló, gyorstöltővel). Gondolj bele, mekkora töltő területek kellenének, ha ugyanazt a forgalmat kellene lebonyolítaniuk, mint most, ráadásul a villamos betáp igényt is meg kell oldani. Minap olvastam, hogy a Tesla korlátozta bizonyos töltő állomásain a maximális töltési időt (max 80%-ra lehetett tölteni), hogy ne legyen akkora a várakozás.

Számold ki, hogy ezen batár helyeket hány hagyományos benzikút töltési ponttal lehetne kiváltani:

https://insideevs.com/news/444285/tesla-supercharger-station-contructio…

https://electrek.co/2020/10/09/tesla-fastned-open-largest-fast-charging…

Szerintem ez a két kép kb szemlélteti a különbséget: https://cleantechnica.com/files/2018/03/Tesla-Kettleman-City-Supercharg… vs http://m.cdn.blog.hu/sa/sajtokozlemeny/image/envi%20mmkut/ENVI_01.jpg, nem biztos, hogy ez a racionális irány.

De majd nyilván kialakul valami egyensúly, illetve szempont lesz az is, hogy ki mekkora akkuval rendeli az autóját: ha ritkán megy sokat, felesleges akkora súlyt cipelni, bár valószínűleg ez is fog fejlődni.