( bognarattila | 2020. 10. 12., h – 19:48 )

Ha az oszloptól 50cm távolságú parkolás a reális egy sofőrtől, akkor valaminek 50cm-t kell vízszintesen kijönni egy oszlopból. Ez azt jelenti, hogy az oszlop legalább 60-70cm széles, azaz két álláshely közé ennyi hely kell.

Ezenkívül kell hely előre-hátra, fel-le mozgatni, ez mind-mind helyet foglal. Az egészet úgy kell méretezni+pozicionálni, hogy az ajtókat ki lehessen nyitni.

Az egészhez kell egy meglehetősen robusztus mechanika. Igen, megcsinálható, de ez karbantartást igényel.

A dolog másik fele, hogy mire ott tartunk, hogy 500kW+ töltés lesz, addigra 1000km-es hatótáv sem zárható ki. Tehát inkább abban kell majd gondolkodni, hogy 8 óra alatt lényegében bárhol (otthon/szálloda/parkoló/...) bele lehessen tankolni 1000km-nyi energiát. Mert akkor csak nagyon kevesen akarnak majd napközben tankolni és nem igazán lesz ilyen teljesítménynek létjogosultsága.