( nagy_peter | 2020. 10. 12., h – 02:24 )

Azt hiszem, félreérthető volt, amit írtam. 

Most még nem tartanak ott az elektromos autók, hogy gyorsabban töltsenek, mint a benzines társaik, csak olyan ugrászszerű fejlődés van most az akkumlátor-gyorstöltés terén, hogy a következő 10 évben beérheti a benzines társait az elektromos töltés sebessége. A powerbankomat is csak azért linkeltem be, mert néhány éve még megszokott volt, hogy egy powerbankot 8 órán át kell tölteni, aztán kétszer fel tudjuk róla tölteni a telefonunkat. Most meg a gyorstöltős telefonommal és powerbankkal 3 naponta elég 30 perc töltés, és komprumisszumok nélkül tudok okostelefonozni.

A Tesla amúgy úgy oldja meg ezt, hogy kb. 20%-ig hagyja meríteni az akkut két töltés között, majd 80% körülre tölt. Ha a GPS-be beírjuk az útvonalat, típustól függően 2-300 kilóméterenként beküld egy gyorstöltőbe, ahol 10-15 percet kell tölteni. Aki mindennap 600+ km-t utazik, annak ez még lehet kényelmetlen, vagy nem fér bele időben, de aki mondjuk évente 1-2 alkalommal utazik el nyaralni, ott szerintem ez vállalható komprumisszum már.