( bognarattila | 2020. 10. 11., v – 19:22 )

hanem alulról vagy oldalról automatikusan csatlakozik.

Ez számomra irreálisnak tűnik. Egyrészt megfelelő szabvány kell (még talán meg is oldható), de azt követően pont jó helyre kell állni. Talán kamionoknál (mint ahogyan most is van nekik nagyobb töltő pisztolyuk), de mint tudjuk, ott a hidrogénben több fantázia látszik hosszú távon. Kamionoknál a rakodás közötti töltés is tehermentesítené a "kutakat".

Gyorstöltés: kérdés, hogy a mostani 250kW-höz képest mennyit van értelme gyorsítani minden járulékos költséget belevéve. Ha nekem villanyautóm lenne, én biztosan itthon tölteném a garázsban és minimalizálnám az útközbeni töltéseket. Nemcsak azért, mert a gyorstöltés drágább, hanem azért, mert egyszerűbb. Szerintem ezzel nemcsak én vagyok így, de pont ezen tényállás miatt nem kell feltétlenül annyi töltő állomásos kiszolgálás, mint ami most van (otthon nincs benzinkút a garázsban, így nem tudok otthon tankolni).

Annak lenne értelme, hogy hatalmas energiatárolókban tárolni a "kutaknál" az energiát, ami folyamatosan töltődik és igény szerint adja le nagy teljesítménnyel? Mert akkor nem kell minden töltő állomáshoz eszetlen méretű vezetéket húzni, "csak" megfelelően méretezni, hogy a csúcsokat is ki tudja szolgálni, csúcson kívül tölteni.