engem érdekelne hogy mivel indokolja egy ilyen tanszer szükségességét.
mert eddig amit iskolákban láttam digitális oktatás címszóval, az a legkevésbé sem igényli hogy a gyerek tableton dolgozzon.
- ezen hordja a tankönyveit? kétlem, hogy digitalizálva lenne az összes egy megbízható, offline, mindig-kéznél-van tipusú rendszerben. ha meg úgyis cipelni kell a 20 kiló könyvet akkor meg...
- munkafüzetnek? ebben írja meg a leckét? legfeljebb folyó szöveg gépelésére alkalmas, arra is csak külső billzettel. tehát max a töri meg magyar leckéhez. a többi tipusú lecke meg leginkább valami nem lineáris-folyószöveges produktumot kíván, amit még ma is a plajbász plusz papír elégít ki legjobban. vagy digitalizáló rajztábla stílussal. de a generic (phone-)tabletnek és rajztáblának nincs metszete, ha jól tudom. vagy van? azok a tabletek amikre meg lehet stílussal rajzolni, olyan rossz az időfelbontásuk, hogy kanyarintok egy kört és kb 3 pontot vesz észre belőle és lesz egy általános háromszögem. musáj az embernek ötször lassabban vezetni a tollat, hogy saját maga számára olvasható legyen az output. így meg aztán adtunk egy pofont a "dehát gyorsabban tud vele dolgozni a gyerek ebbeafelgyorsultvilágunkba és milyen jó hogytöbbidejemarad, stb" érvnek.
- "fontos hogy digitális irástudó is legyen, tehát hangsúlyozzuk a számítástechnika tananyagot" - ez jó is lenne ha nem 20 éves lenne az a tananyag vagy nem MS Word-ismeretből állna. egyes helyeken a digitálisan elkészített Word-ös munkát kinyomtatva kell bemutatni, mert
1. az okosabbika kitalálta hogy tud "érvénytelen fajlformátum" hibát előidézni a nyilvánvalóan elkészített házifeladatban (a "Bodri megette" 21. századi megfelelője)
2. "a buszon szoktam a házifeladatokat javítani, gyerekek"
ez így eléri a célját, mert megtanulnak olyat a gyerekek, hogy középre igazítani nem whitespace-szel kell, alkalmaznak stíluslapokat, bekapcsolják az automatikus elválasztást, látszik hogy a beszúrt kép floating, inline, vagy körülfuttatott, embedded vagy linkelt. ezt mind le tudja ellenőrizni a tanci. (nem.) ez arra jó hogy havonta venni kelljen faternak tenta patronyt arra hogy a gyerek kinyomtatott wikipedia oldala másnap már ki legyen dobva.
na nem. az iskolát is én tanítom digitális írástudásra; nem fogják a gyereket jobban megtanítani mint én. szerintem ezzel mi, szakmabeliek sokan így vagyunk.
miért nem algoritmusokat tanítanak, abból még lehet programozó a srác, vagy 'csupán' logikusabban, analitikusan, kritikusabban gondolkodna, ami meg minden reálszakban kincs. vagy ne azt magolja már be hogy az x.y verziós Excellben a 2. főmenü 4. almenüje kell ha, mittomén, új oszlopot akarok beszúrni, hanem milyen célra milyen alkalmazás való, mi mire nem való; milyen számítási feladatnak milyen requirementjei lehetnek, storage/cpu/network/vagy memory intenzív valami (neadj'Isten mekkora O() komplexitású). ezeket simán megértik felső tagozatban. és akkor nem lennének olyan szavazópolgárok belőlük, hogy "ez az APP megmondja ki lopja a cigidet - azt hogy? - dehát ez számítógép meg internet az meg mindent tud! ne legyél mán ennyire őskövület".
- vagy mire lehet még jó. azonnal értesülhessen az ofő/szaktanár/iskola üzeneteiről? az még pont jól fog jönni az amúgy is figyelemhiányos, beszélgetés-közben-várj-jött-egy-értesítésem, "4× több interrupt – 16× több dopamin" társadalomban. nem szabad olyan helyzet előálljon se iskolában se munkahelyen (gyanítom, ezzel az always-online-always-available és FOMO propagálással az előbbi a majdani munkavállalók készségességét igyekszik fokozni), hogy valami kicsöngetés után derül ki és már másnapra kell. tudjon már mindenki legalább egy teljes nappal előre tervezni, a diák tanuljon meg saját magának (akár digitalis, akár analóg) emlékeztetőket csinálni.
- vagy a dogát írják rajta? - mondjuk egy rendszer, amiben egy dolgozat iras program biztosítja hogy mindenki egyszerre kezdje el és pontosan fejezze be a dogát, ne tudjon single-choice feladatnál többet ikszelni, stb. az nem lenne hülyeség. bár csak ennyiért egy teljes infrastruktúrát fenntartani (iskola és diák oldalán egyaránt) már hülyeség lenne. meg a puskázást is igen megkönnyítené.
tehát akkor mi teszi elengedhetetlenné hogy egész nap egy szórakoztatóelektronika-gyártó termékéhez legyen kötve a gyerek és ne tudná a digitális fejlődését kielégíteni amikor amúgy is az asztanlál ülve leckét ír és dolgozhat a bármilyen formátumú (desktop/laptop/notebook/netbook/smartphone/ipad/-pod/-ped/-tab/-tap/-top/mainframe/okoskenyérpirító) számítógépen ami közös a családtagok közt, közös internetkapcsolattal? - mert őszintén nem tudom. világosítsatok fel, légyszi.