( uzsolt | 2020. 08. 04., k – 14:40 )

és nem mellesleg az érettségik

Nézz meg mondjuk egy kilencvenes évekbeli ("középszintű") fizika érettségit, és mondjuk a 2020. májusit (ajánlom főleg a 3/B feladatot, gyakorlatilag nulla fizikaismerettel megoldható, ha még a teszt rész harmadát-negyedét kb. eltalálod, már majdnem megvan a hármas).

Lehet és érdemes is mondani, hogy növeltük az érettségik arányát az adott korosztályban, de aki komolyabban követi az oktatás és a mérések alakulását, tudja, hogy egyszerűen csak a léc lett lentebb rakva, amit többen meg tudnak ugrani.

Személy szerint úgy gondolom, hogy ez talán OECD-elvárás ("erős ajánlás") is lehet, de egyáltalán nem tartom kizártnak, hogy a növekvő társadalmi igényt (többen szeretnének érettségit, ill. diplomát) is igyekeznek kielégíteni. És ugye ha nem akarunk magas bukási arányt, akkor a minimum követelményt csökkenteni kell (pl. matematikán közép szinten nem kell tételbizonyítást tudni).