( toMpEr | 2020. 02. 24., h – 13:17 )

Az túl naiv elképzelés a részemről, ha ilyen esetekben a károsult webshop ellen is folytatnának egy rövidke kivizsgálást, hogy igen, ők mindenben megfelelően jártak el informatikai oldalról (+ akár egy GDPR megfelelőség is akár, ha már létezik).

Tudtommal a BKV és a Telekom ellen sem történt ilyen vizsgálat, szóval valószínű ez nem szokás. 

> Ahogy korábban is írták mások, azért elég erősen felmerül a gyanú, hogy milyen szar rendszer lehetett az, amit most "meghekkeltek"

Több külső jel van rá, hogy a banki rendszerek is ebbe a kategóriába tartoznak én amiatt jobban aggódnék.

> Később,ha meg tényleg komolyabb breach van és kikerülnek érzékeny adatok is, akkor meg csak küldenek egy email-t, hogy elnézést, de megszívtad?

A GDRP kiterjed erre: British Airways (BA) could be slugged with a £183 million (AU$328m) fine over a data breach it disclosed in September 2018, months after the EU’s new GDOR privacy laws allowed regulators to impose fines of up to four percent of an organization’s global annual revenues.