( gergov | 2020. 02. 06., cs – 09:36 )

Biztos én vagyok elmaradott, de a fent leírt folyamatnál nekem lényegesen egyszerűbbnek tűnik a papír alapú bérlet, amit 0.2 másodpercre felmutatok és beengednek, és nem kell azon aggódni, hogy lemerül vagy nincs net.

Mikor Budapesten éltem, és minden nap igénybe vettem a tömegközlekedést, a bérletem tokját zsebretenni pont ugyanolyan automatizmus volt, mint a mobil meg a pénztárca. Az egyetlen érv, amit megértek, hogy kényelmesebb a vásárlás, de régen az új bérletet dátumtól dátumig lehetett kérni, tehát a lejárat előtt 5-6 nappal nyugodtan meg tudtam venni valamelyik forgalmasabb csomóponton. Így azért nekem ez sem egy kifejezetten musthave szolgáltatás.

Azt sem értem, hogy egy ilyen rendszerben a mobiltelefon használata azonosító eszközként miért kötelező, miért nem csak lehetőség? Akinek rendszeresen kell, annak lehetne egy azonosító kártyája, amit hónapról hónapra fel lehetne tölteni, és felszálláskor, ellenőrzéskor csak le kellene csippantani. Ahhoz sem kell mobilnet és beépített energiaforrás, miközben a hamisíthatatlanság megoldható.