( zeller | 2019. 12. 06., p – 17:33 )

A képzésen azért mondják el, mert fontos, nem másért. A "nem akarok vele foglalkozni" szép indok, de akkor tényleg szakemberhez vidd az autót, ne egy kóklerhez, aki még a légszűrőt is toszik kicserélni, ha a tulaj explicit módon nem kéri. Merthog yte ezek szerint nem kérted, ő meg önállóan nem tette meg. Ugyanez a gyújógyertyákkal kapcsolatban - Alapvető dolog, hogy az éves átvizsgálás része a gyertyák vizsgálata (igen, ki kell szerelni, utána meg vissza...), és ez igaz még akkor is, ha a gyártó nem írja elő(!).

ha csak azt veszed észre, hogy nem indul, vagy hogy lefullad, és azt nem, hogy erőtlen, a szokásostól eltérően viselkedik, akkor csak azt tudom mondani, hogy figyelj rá sokkal jobban. A légszűrő egyébként nem az elmúlt 1-2 hónapban lett ratyi, a gyertyák sem ennyi idő alatt kormolódtak el - a holtponti jeladó hibajelzése meg szerintem fel kellett volna kattintsa a motorhiba lámpát...

A légszűrőbe felkerült olaj az több dologtól lehet - a kormos gyertyákkal együtt én megnéznék egy kompressziómérést is akár, mert a jó ég tudja, mit hozott magával a "fene tudja mikor lett cserélve olaj meg légszűrő"...