( timi | 2019. 03. 21., cs – 01:05 )

Más cég szellemi termékére nagy üzletet alapozni az informatikában nem lehet. Pláne ha az a másik cég a Microsoft Ballmer vezetése alatt.
Eleve bukták a Windows licencdíjakat gépenként, plusz aktív játékosonként kellett egy komplett gamer PC de ez volt a kisebbik gond. A Microsoft kitalálta, hogy a Win eula megsértése ilyen szolgáltatás keretében desktop Windowst használni, így meg kellett vennie az OnLive-nak gépenként egy-egy Windows servert. Amellett, hogy árkedvezményt nem igazán kaptak még egy csomó szoftveres probléma is a nyakukba szakadt, mert a Windows Server 2k8 nem igazán gamer optimalizált Windows volt.

Igazán profin ezt úgy érdemes megoldani, hogy egy-game-egy-pc-egy-desktop streamelése helyett valódi game szervereket használnak, amik video streameket szolgáltatnak desktop függetlenül. Így a régebbi játékokból amiknek kisebb a hw igénye több is elfuthat egy szerverről. Egy csúcs felhő infrastruktúrán a nagy igényű játékokat is gyorsan lehet mozgatni a szerverek között az aktuális igényeknek megfelelően. Az is sanszos, hogy a Google hanyagolni fogja a Windows használatát, elég nagyot ugrott a wine az elmúlt időben főleg a Valve kiváló munkájának köszönhetően. Ha erre a Google is ráállt a hatalmas erőforrásaival már bőven felesleges lehet a Windows számukra a win-only játékoknál is.
B lehetőség egy általános megállapodás a Microsofttal, ahol a Google sokkal jobb pozíciókból indul mint a kis feltörekvő OnLive. És ma már a Microsoftot sem Ballmer vezeti.

Ami a képminőséget illeti Googlenél a 4k Bluray minőség ma már realitás. Inkább a user oldali internetszolgáltató lehet gyenge láncszem. Magyarországon épp nem kell panaszkodni. De itt nincs semmi újdonság. Sok év óta ez megy a konzoloknál ha a korábbi generáció játékairól van szó. Panasz eddig nem volt miatta.