( tygryss | 2019. 03. 10., v – 19:56 )

Háát sok esetben BSc infóra sajnos igaz. MSc már kicsit más tészta, de azért ott is lát meredek dolgokat az ember. De itt a probléma nem is az alap jól ismert dolgokkal van, Kolmogorov és társai. A PhD ahhoz kell, hogy a témában kijön egy új kutatás arra nagy cégek rárepülnek. Ennek a megértése, valamint a céges környezetbe rakása igényli a PhD-t. Nem az unalomig ismert algoritmusok megvalósítása a gond. Egyébként ez nem a hallgató hibája. Olyan nagy szakadék van a középiskolai matek és az egyetemi matek között, hogy az oktatók nem kis erőfeszítése, hogy ne a 90%-a bukjon meg, hanem valami elviselhető arány jöjjön ki. Erre vannak külön felzárkoztató kurzusok a napi anyagból, valamint, vannak középiskola pótló kurzusok is. Konkrétan sok esetben probléma egy t=exp(x) egyenlet x-re rendezése. A természetes alapú logaritmust nem is láttak. Ez történik, ha nem matematikát tanítanak, hanem éretségire optimalizálnak. Az is igaz, hogy jobb középiskolában tényleg matekot tanítanak. Ezért van az az élménye egyeseknek, jobb egyetemen, hogy a gimnazisták átmennek matekból, mert az alap amire építenek az viszonylag szilárdnak mondható. A nem kell a matek kezdetű dolgok ide futnak ki.

Egy dolgot viszont nagyon kiemelnék. Szerintem egyre több nagyon tehetséges arc jön be az egyetemre. A probléma az előképzetségükkel van, ami egyáltalán nem a hallgató hibája, legnagyobb részben a rendszeré amiben tanultak. Sok fontos dolog nem tananyag, valamint szerintem nagyon rossz struktúrában és módszerrel tanítják őket, amin nem is feltétlenül a tanáraik hibája sok esetben. Ezért van az, hogy egyre több segítséget kapnak. Ha olyan dolog van, amit elvileg tudni kellene, inkább fel kell írni a táblára. Senki nem lesz kevesebb attól, hogy felírja az exponenciális vagy logaritmikus függvény azonosságot, vagy akár a másodfokú megoldóképletet. Egyáltalán nem ciki a hallgató részéről, ha alap dolgokat nem tud. Az már ciki, ha ez elől az oktató elzárkózik. Az egyenesen bűn az én szememben, ha a hallgató nem kérdezhet. Sajnos középiskolára ezt kiölik a gyerekekből. Nagyon nehéz visszaállítani. De szerintem küzdeni, sok energiát belerakni, hogy megértsék miröl is van szó és későbbiekben használni is tudják, az nagyon megéri.