( tselmeci | 2018. 11. 29., cs – 16:33 )

Összehasonlítom a H5-ös HÉV-vel:

Müncheni S-Bahn például 140-nel repeszt a települések között

A H5-ös HÉV talán eléri a 65km/h csúcssebességet. 2000 előtt még emlékszem, néha megküldte a vezető jobban is hosszabb szakaszokon. Ma már ott is vánszorgás van. Gondolom szétesne a jóminőségű pálya vagy a fiatalos >40 éves motorvonat.

Ráadásul sok helyen olyan közel vannak az állomások egymáshoz, hogy kb. 40-ig gyorsul és már fékez is.

majd München alatt 2 percenként járó

A H5-ös HÉV-nek két szakasza van, egy Budapesten belüli és egy Budapesten kívüli. A Batthyány térről induló járatok közül minden második hagyja csak el Budapestet.

Nem elég, hogy egy vánszorgó, tömött, büdös, mai testalkattal kényelmetlen (150cm-es gnómokra tervezték az üléseket) szar, az agglomerációból bejárókat még azzal is büntetik, hogy oda már ritkábban jár, és kell egy külön bérlet is, aminek az ára kb. annyi, mint egy összvonalas budapesti bérlet. És ez a kiegészítő bérlet csak arra a pár HÉV-megállóra használható! Továbbá, a kalauz csak a Budapesten kívüli részeken dolgozik, így tehát aki nem hagyja el a várost, 99%-ban jegy nélkül is a legnagyobb lelki nyugalomban utazhat. Ilyenkor azért sok ember zsebében kinyílik a bicska, amikor a dugódíj szóba kerül...

Viszont még mindig jobb, mint a kék busz, legalább a dugóban nem áll. Mondjuk régebben rendszeres program volt, hogy nem tudta bezárni az ajtót, ezért egymás után végtelenszer nyitotta-sípolt-zárta-nyitotta...