( ironcat | 2018. 11. 15., cs – 19:05 )

Ezzel én is tisztába vagyok. A lényeg talán az lenne, hogy az Amazonnak akkor is megéri az üzlet, ha én már használom a megvett eszközt, vagy szolgáltatást, de ők még nem kapták meg a pénzt. Ezzel szemben, a topikban kifogásolt szolgáltatók üzleti modellje nem enged meg ilyen „lazaságot”.

Itt most nem arról van szó, hogy valaki több hetes vagy hónapos késéssel fizet, vagy egyáltalán nem fizet, hanem arról, hogy a fizetési határidőként megadott nap és a címzett számlájára érkezés között eltelik 1-2 nap. Egy 10 eFt-os számlánál, 1-2 nap késedelem esetén a késedelmi kamat 5-10 forint lesz. Ha a szolgáltatónak 100 ezer ügyfele fizet így, akkor is maximum 1 millió forint lesz összesen a késedelmi kamat. Egy magyar áramszolgáltató, gázszolgáltató, vagy a nagyobb távközlési szolgáltatók (telefon, tv, internet,…) esetén ez a kerekítési hiba tört része.

Amit egyébként nagyon könnyen el tudna kerülni a szolgáltató: Ha a szolgáltató azt szeretné, hogy 15-ikén megkapja a pénzt, akkor a csekkre/értesítésre/… ráírja, hogy fizetési határidő 13-ika. És ha 15-ikére nem érkezik be a pénz, csak akkor indul meg a késedelmi kamat számítása. Nyilván ez így túl egyszerű lenne.