Először is, a jó minőségű felvételeket nagyobb frekivel, és bitmélységgel rögzítik. Majd keverik, és masterelik. Tehát, pl. 24 biten rögzítenek (ahol valóban hagynak headroomot természetesen), és utána a masterelt anyagot konvertálják 16 bitre. Ahol nem fognak 2 bitet kihasználatlanul hagyni csak úgy. Szóval nincs -12dB. A fél hangerőn szóló zenekar se számít ilyenkor semmit nyilván (mivel természetesen úgy állítják be a mikrofonokat, és az egész felvételi láncot, hogy lehetőleg a teljes dinamikatartomány ki legyen használva. "Fele" hangerőn szól a zenekar? Semmi gond, feljebb vesszük a gaint). És nincs a környezeti zaj miatti -25..30dB sem. Ha így lenne, akkor szerinted a CD-n lévő anyag alsó 5-6 bitje full zaj? Természetesen ez nincs így. Valszeg összekevered ezt a 25..30dB-t azzal, amikor azt mondják, hogy egy kb. csendes szoba zajszintje 25..30dB. De ennek semmi köze sincs egy felvétel dinamikatartományához. A CD 96dB-e nem azt jelenti, hogy max. 96dB hangosságú hangot tud rögzíteni.
Egy kutyaütő hangmérnök lehet, hogy 45dB-es CD-t csinál, mert nem ért hozzá. De egy hozzáértő nem.