( Raynes | 2018. 10. 27., szo – 18:53 )

Ma már minden rádió digitálisan is ad, meg eleve a stúdióból a forrásanyagot is digitálisan nyomják eleve. Tipikusan lossy codec-kel. Mondom, rádiót overkill ilyen nagy mintavételezéssel rögzíteni, rögzítsd digitálisan, ahogy a PVR-t szokták, az a streamet konténerestől egy az egyben ráírni a háttértárra, semmit nem kódol át. Ergo nincs minőségvesztés, igaz amilyen f0-s minőségben szoktak adni a rádiók mostanában, abból a nem létező minőségből elég nehéz bármit is veszíteni :D Nem csak a lossy codec a baj, meg hogy alacsony bitrátán nyomják (jó az is elég nagy gond), hanem hogy x@rrá-húggyá van kompresszálva, meg loudness warozva minden a széttorzulásig.

Az eredeti digitális streamet akármivel átkonvertálod 16 bit 44,1 kHz 16 bites előjeles PCM wav-ba. Azt meg bármelyik CD-író szoftver kezeli. De én a helyedben az ilyen audió CD-ként kiírással vigyáznék, megpróbálod lejátszani, és közben bármikor hátba támadhat egy T-Rex. Csakis védőfelszereléssel próbálnám meg.

Egyébként ha nem látod be, hogy mekkora overkill a 96 kHz egy rádióhoz, akkor töltsd be felvételt egy akármilyen spektrumképes lejátszóba, szerkesztőprogiba, válts át spektrumnézetre, és látni fogod, hogy 16-20 kHz fölött nincs benne lófütykös sem. Vagy átküldöd Lossless Audio Checkeren, vagy hasonló megoldáson, az ki fogja mutatni, hogy az általad analógnak hitt anyag 95-99%-os valószínűséggel lossy forrásból van. Majd csak nézd meg, és pislogj.

No keyboard detected... Press F1 to run the SETUP