( renard | 2018. 10. 06., szo – 22:14 )

> Francokat. Ne hajts gyorsabban a megengedettnél. Pont.

> most nem arról van szó, amikor 50 helyett 55-60-al mész, vagy 90 helyett 100-al (ez amúgy a rendőröket sem érdekli), hanem a nagyobb sebességhatár átlépésekről.

Most akkor mi van?

Leírtam, hogy sok-sok év tapasztalatom van, nem pedig azt írtam le, hogy nagyon jó sofőr vagyok. Olyanokat írtam, hogy nem száguldozok ész nélkül, nem cikázok az autók között stb. Szelektíven olvasol, vagy csak figyelmetlenné tesz az ingerültséged?

Mindenki tévedhet, 50-nel is el lehet ütni egy gyalogost, 50-nél is el lehet bambulni és bele lehet menni az előtted haladó autóba.

> Érdekelne arról is a véleményed, hogy meddig lehet ezt a "legyünk tisztában a saját képességeinkkel, és ha úgy érezzük, hágjuk át a szabályokat" témát nyomni. Engedjük a rövidlátókat szemüveg nélkül vezetni, ha ők úgy érzik, hogy azért még látnak eleget? Esetleg ...satöbbi

Ne terelj, ne írkálj feleslegesen hülyeségeket, mert nem visz előre. Igen, valóban fontos, hogy legyünk tisztában a saját képességeinkkel, és baj, ha ez pl. 30-40 év alatt SEM alakul ki valakiben. Elképesztően rosszul vezető embereket látok közlekedni az autóikkal az utakon, hihetetlennek gondolom, hogy egyáltalán van jogosítványuk. Ők azok, akik igazán veszélyesek a forgalomban, nem azok, akik lakott területen kívül 100-110-zel mennek egy ismert, nem problémás útszakaszon. Senki nem állított olyant, amit írtál, hogy egy ismeretlen útszakaszon kell felülbírálni a sebességhatárokat, bármilyen hihetetlen is neked, az emberek többsége legtöbbször ismert útszakaszokon közlekedik. Én pl. sokat vezetek, ritkán fordul elő, hogy ismeretlen szakaszon kell mennem. Olyankor az ember automatikusan jobban figyel, nem száguldozik. Az autóversenyzők is meg kell, hogy tanulják a pályát, a raliversenyzőknek is úgy olvassák az itinert, hogy előtte feltérképezték a gyorsasági szakaszokat.

Egyébként a szerinted "évek alatt képzett és tapasztalatot szakemberek" vajon miért gondolták úgy, hogy jó a 60/100, majd az 50/80, majd az 50/90? A 80-at ezek a tapasztalt szakemberek elég hamar visszatolták 90-re - ez nem furcsa? Akár hiszed, akár nem, az, hogy mennyi idő alatt áll meg az autó, a rekacióidőn kívül sok dologtól függ. Manapság jobbak a fékrendszerek, jobbak a gumik, ráadásul télen már használunk téli gumit, jobb a tapadás, jobbak a kormányművek, van szervó, jobb a mai autóknak a világítása stb. Nem gondolod, hogy ezeken nem kellene vitatkoznunk?

Még egy dolog: ha te valamiért 1200-as Zsigulival mész időnként, mert az a hobbid, OT-s rendszámot is szereztél rá, kintről hozattál hozzá eredeti diagonál gumikat, akkor feltehetően nem állsz neki száguldozni azzal az autóval, mert annak már erősen meg kell markolni a kormányát, bele kell taposni a fékébe, hogy történjen valami. A sok év alatt volt alkalmam megfigyelni, hogy az egyre újabb fejlesztésű autókat mennyivel jobb, könnyebb vezetni, mint a régieket. Manapság is sokféle autót vezetek, azok sem viselkednek egyformán, mert tapasztalom, és pont a tapasztalat miatt tudom, hogy amit lehet az egyikkel, nem lehet a másikkal, viszont bármelyikkel többet lehet, mint egy 1200-as Zsigulival.