( gergov | 2018. 10. 05., p – 22:44 )

"Ha nem vagy biztos magadban, mert nincs elég tapasztalatod, akkor ne hajts gyorsabban a megngedettnél."
Francokat. Ne hajts gyorsabban a megengedettnél. Pont.
Attól, hogy te úgy érzed, hogy nagyon fasza sofőr vagy, még tévedhetsz, mint ahogy eddig mindenki tévedett, aki gyorshajtás miatt okozott balesetet. Lehetne benned annyi alázat, hogy elfogadd, hogy a közlekedés is egy olyan terület amiben évek alatt képzett és tapasztalatot szerzett szakemberek dolgoznak. Ők a körülményeket figyelembe véve (lakott terület, járda távolsága, elszigeteltsége az úttesttől, kanyarok, beláthatóság, etc...) alkottak egy véleményt arról, hogy ott mennyivel lehet biztonságosan közlekedni, akkor honnan van neked annyi önbizalmad, hogy ezt akár egy ismeretlen útszakaszról néhány másodperc alatt hozott döntéssel felülbíráld? És most nem arról van szó, amikor 50 helyett 55-60-al mész, vagy 90 helyett 100-al (ez amúgy a rendőröket sem érdekli), hanem a nagyobb sebességhatár átlépésekről.
Érdekelne arról is a véleményed, hogy meddig lehet ezt a "legyünk tisztában a saját képességeinkkel, és ha úgy érezzük, hágjuk át a szabályokat" témát nyomni. Engedjük a rövidlátókat szemüveg nélkül vezetni, ha ők úgy érzik, hogy azért még látnak eleget? Esetleg az ittas személyekre is bízzuk rá, hogy döntsék el, hogy képesek-e az aktuális állapotukban autót vezetni? (Van egy ismerősöm, akit piálós bulik után mindig a csaja visz haza kocsival. Kicsit kapatosan is ő szokott kiállni a parkolóból, csak aztán adja át a volánt, mert neki még úgy is jobban megy, mint a lánynak.)

De amúgy nem is ez a lényeg, hanem az, hogy a fórumtársat kioktatod, hogy attól, hogy régen 16A-es kismegszakítóval lehetett 1,5-es réz vezetéket biztosítani rájöhettek a szabványok készítői, hogy ez bizonyos körülmények között még mindig túlmelegedéshez vezethet (amiben amúgy igazad van), aztán néhány hozzászólással lejjebb megmagyarázod, hogy a ma érvényes sebességhatárok szarul vannak megállapítva, mert bezzeg régebben gyorsabban lehetett menni. Mintha ezen a területen nem jöhettek volna rá (mondjuk a nagy számú balesetből), hogy túl magasan állapították meg a korlátot. Nekem ez a durva.

Szerk.: a biztonságosabb autókra hivatkozás is érdekes, mintha nem tudnád, hogy a reakcióidődet az egyáltalán nem befolyásolja.