> Egy HW-n viszont nem csak egy szoftvert használsz jó esetben...
Tagadhatatlan, viszont minél több erőforrásigényes software-t használok, annál hamarabb fogy el a vas ereje és akkor GOTO 10.
> Innentől legyen: HW_1 a mai bikább HW ára, HW_2 a mai gyengébb HW ára. Logikusan az "extra", amit fizetsz, az HW_1 - HW_2. És akkor
> legyen P az összes szoftvered ára, amit azon a gépen használsz. És számoljunk mondjuk szoftvereknél 10% áremelkedéssel (muhahahaha,
> rotflol), amit kifizetnél, ha "kézzel assemblyben kioptimalizálnák" (© tuggyukki). Innentől ha:
> * HW_1 - HW_2 > P*0.1, akkor valóban, a te use case-dre jobban megérné, ha az _összes_ gyártó optimalizálna
> * HW_1 - HW_2 == P*0.1, akkor neked tökmindegy
> * HW_1 - HW_2 < P*0.1, akkor neked jobban megéri a gépre költeni, mint az összes szoftvernél kifizetni az "optimalizáltságot".
>
> P pedig egy gép "alap" élete (3-5 év, amíg a gyártói gari tart és vállalati környezetben menni szokott) elég szép összeget tud
> kitenni. Ha pl. csak egy Adobe Creative Cloud-ra előfizetsz, mert mondjuk fotós vagy, az három év alatt 1908 USD. Vagyis 200
> dollárnyi HW fejlesztés a 10%-os (ami... na... szóval... ja) áremelésbe simán belefér, ez mondjuk az, hogy veszel egy GTX 1050
> kártyát, Adobe-ék meg használják az OpenCL-t/CUDA-t.
Induljunk ki ebből a kalkulációból. És kalkuláljuk hozzá, hogy mennyi software-et használnak az emberek.
- A gamerek rengeteget, a játékok miatt, náluk mindenképpen indokolt a vasvásárlás.
- Az átlagemberek szinte semmit; egy böngésző, egy képnézegető, egy zene/filmlejátszó, a fájlkezelő és esetleg egy irodai csomag. Nekik pont jobban megéri, ha drágább a software.
- Akik dolgoznak rajta, azok is szinte csak azokat a specifikus programokat használják, amikre szükségük van, nekik is jobban megérné, ha azok inkább jobban meg lennének csinálva.
Tehát ha abból indulunk ki, amit te vezettél le, akkor is az jön ki, hogy maximum a játékgépeknél van értelme a vaspumpálásnak, amúgy nem.
És mint mondottam, az erőforrásigény csak az egyik fele, a másik a bugok száma és súlyossága. Az erősebb hardware egy bizonyos szintig ellensúlyozza a megnövekedett erőforrásigényt, de a bugokat semmi nem fogja.