( csearo | 2017. 06. 10., szo – 17:59 )

Nem tudom pontosan, P+-nál azt hiszem 170. Egyszer lemértem, de elfelejtettem. :)

Igen, autópályán nem igazán jön ki a fogyasztási előnye. Elsősorban városban, másodsorban országúton.

Nyilván sok trükk van, de szerintem a 3 legjelentősebb, amivel a fogyasztást alacsonyan tudja tartani, azok ezek:

1.) ahogy fentebb is írták, kvázi alultöltött a motor (mert a szívószelep nyitva marad a sűrítés elején egy kis ideig még). Emiatt 13:1 bír lenni a kompresszióviszonya, ami valahol félúton van egy benzin és egy dieselmotor között.

2.) ahogy szintén már írták, fékezéskor vissza tudja nyerni a mozgási energia egy részét, az akkuba.

3.) mivel a két* motor egy bolygóművön keresztül csatlakozik a kerekekkel, így aztán a benzinmotor bármilyen fordulatszámon járhat -> mindig az ideális legalacsonyabb RPM lesz. Piros lámpánál ez a nulla. :)

Városban ezt mind a 3-at jól ki tudja használni, de autópályán már csak az első pontot, hiszen egy jól megválasztott végáttétellel egy régifajta autó is tudhat keveset forogni pályán. Fékezni meg ritkán kell sztrádán. És akkor meg nagyot, amit amúgy sem tudna hatékonyan visszatölteni, kénytelen lenne a mechanikus féket is bevetni párhuzamosan.

(Ja, és a 4. "dobás", hogy ún. "undersquare" hengermérete van: jóval hosszabb a löket, mint a furat. Ez szintén a takarékosságot szolgálja, kisebb literteljesítmény mellett. Ez mondjuk a pályán is jól hat.)

(*) igazából 3: két PMSM villanymotor/generátor, és egy ICE

:wq