( gee | 2017. 04. 04., k – 12:36 )

Az a baj, hogy ha nem próbálsz ki semmi újat, akkor soha semmi nem lesz jobb, minden marad ugyanolyan.

Igen, a próbálkozás rizikós. De ez a kockázat szükséges ahhoz, hogy a kísérlet eredménye megismerhető legyen.

OK, de hogyan lehet csökkenteni a kockázatot?
Erre szakemberek biztos többet és okosabbat tudnak írni, mint én, de nekem két dolog jut az eszembe:
- meg lehet nézni, mi működik jól más országokban, és azokból választani valamit, amiről úgy gondoljuk, hogy nálunk is működhet esetleg
- tudományos kutatások eredménye alapján. Pl. nem olyan rég meghallgattam egy előadást, ami arról szólt, hogy a tradícionális oktatási módszerekkel szemben neuroscience (mi ez magyarul? agykutatás?) eredmények alapján milyen új módszerek léteznek.

Ez, hogy próbálkoznának, nem új dolog, amikor én voltam gyerek, akkor is voltak pl. olyan iskolák, ahol más, kísérleti tantervvel oktattak.
Vannak alternatív megközelítésű óvodák, iskolák (pl. Montessori jut most eszembe, de volt több ilyen).