"Viszont ha olvasol valami újat, és azt mondják, hogy működ(het)nek, nem kell feltétlen elhinni. [...] Oktatástudós cikkek: nem olvastam el a finnekről szóló cikket."
Nem kell elhinni. Ki kell próbálni. A finnekről szóló cikk nem elméleti értekezés, hanem gyakorlat. Mindegy, nincs rá időd és nem is lesz, sokkal fontosabb azt és úgy tenni, ahogy eddig, ugyan az irány nem jó, a helyzet nem jó, a lehetőségek nem jók, de nem változtatunk semmin, mert eddig is jó volt a langyos víz.
"és ennek ellenére is sajnos a fő irány brutálisan rossz"
Ez nem azért van, mert _fent_ olyanok, amilyenek. Hanem azért, mert _lent_ olyanok, amilyenek.
"Ha új módszerekre, ötletekre vagyok kíváncsi, akkor a "Matematika tanítása", "Fizika tanítása" ill. a "Fizika Szemle" folyóiratokhoz nyúlok (nagyon sok írás gyakorló tanároktól származik, nem pedig elméleti(leg) szakemberektől)."
Így van, tényleg ettől lesz sikeres és újra nagyszerű a magyar közoktatás, hogy nem azt nézzük, hogy az élvonalban mit csinálnak másképp, hanem azt nézzük, hogy a többiek mit csinálnak hasonlóan a béka segge alatt. Sikerrecept, látszik is a közoktatás minőségén, hogy mennyit lehet tanulni, hogy mennyire hasznos. Ja, nem.