( _Franko_ | 2017. 04. 02., v – 10:39 )

"Úgy értettem, hogy a megélhetésért. Nem azért, mert hú, de sokat lehet keresni (találni meg még kevesebbet)."

Ez abszolút nem indok arra, hogy rossz tanárokat tartsunk a pályán, csak mert semmi máshoz nem ért és közmunkásként kevesebbet keresne.

"Az, aki nem ismeri fel, hogy a régi módszerei működnek, nem képes szükség esetén változ(tat)ni, nem nevezném elhivatottnak."

Az elhivatottság nem jár együtt ésszel és fejlődőképességgel, a leggyakoribb kombináció a tanári pályán a szorgalmas hülye: elhivatott és elkötelezett a módszerei mellett, nem képes a fejlődésre, nem is akar fejlődni, mert a kis belső világa szerint már rég elérte a tökéletességet és csak azért nincs látszatja, mert nem jó a környezet és nem a megfelelő gyerekek kerülnek hozzá.

"Viszont amikor egy komplex feladat kell, akkor jöhetnek képbe a többszemélyes vállalkozások ("iskola"), akiknek vannak megfelelő emberei a különböző részfeladatokra ("tantárgyak")."

Nézd, középszinten se kellene még külön ember a külön tantárgyakhoz... amíg nem tanítod az egyik gyereket csak fizikára, a másik gyereket meg csak nyelvtanra, addig illúzió, hogy a gyerek univerzálisan tudjon mindent, a tanárnak meg teljes természetességgel szakja van. A szakképzésben és felsőfokon jön képbe először az, hogy a diák is specializálódik. A közoktatás nem a specializációról szól, csak károkat okoz.

"Szóval akkor érted, mire gondolok. Ezzel túl is tárgyaltuk."

Én értem, de nem tárgyaltuk túl.

"Ez most az április elsejei tréfa? :)"

Nem, a szülőket is be lehet vonni az oktatásba és az oktatás körüli feladatokba, hogy jobban megismerjék a közoktatást. Igen, munka van vele, de része is a munkakörnek.