Elöljáróban: nem tudom, hogy manapság hogyan mennek a dolgok, én 92-től jártam a Kandó informatikára és 95-től a GDF-re.
Akkoriban úgy ment a dolog, hogy a GDF-en nagyon jó tanárok oktattak nagyon friss dolgokat, 95%-ban jó minőségű könyvekből. A számonkérés változó volt. Voltak baromi egyszerű és voltak nehezen befejezhető tárgyak.
A Kandón ezzel szemben hányás minőségű jegyzetet adtak néhány tárgyhoz, más tárgyakhoz semmit. A tanárok minősége nagyon változó volt. A tananyag a Kandón nekem személy szerint nem tetszett. Elsősorban azért hagytam ott azt a sulit, mert mást tanítottak, mint amire én számítottam, mint amit én akartam tanulni.
Csak egy példa: Kandón transzformátorba való borsodnádasdi acéllemez vasmag rését méreteztünk villamosságtan órán (mondom, informatikára jártam), meg elméleti Turing géphez írtunk programot papíron, addig a Gábor Dénesen objektum orientált programozás tantárgyból UML-t tanultunk. Az UML szabványt akkor pár hónapja alkották még csak meg. A tanár részt vett azon a konferencián, írt belőle egy könyvet, és a következő félévben ezt tanította.
Nem tudom, lehet, hogy manapság már a nagy hírű egyetemeken és főiskolákon is vannak jó könyvek, friss tananyag és motivált lelkes tanárok, de valahogy kétlem.
A GDF-en a képzés tartalmával nem volt gond, viszont nem kényszeríti ki az iskola, hogy megtanulj mindent. Ha te szorgalmas vagy, ha téged érdekel a téma, akkor viszont megadja a lehetőséget.
Végeredményül: éreztem-e hátrányát, hogy a GDF adott diplomát? Nem. Elképzelhető, hogy volt olyan munkahely, ahol a CV-met a kukába lökték, mert hát ugye a GDF tudjuk milyen, de ez nem jelenti azt, hogy nem tudtam akármikor új munkahelyet találni, amikor akartam. Ahol meg már behívnak beszélgetni, ott már nem az számít, hogy milyen fejléce van a diplomának (megkockáztatom, sok helyen az se, hogy van-e egyáltalán diploma).