Analizis - En szamalkos rendszerinformatikuskent a tiz ujjamat megnyaltam volna, ha lett volna _barmilyen_ matek szintrehozonk elso evben. En ugyanis estin vegeztem el a gimit, es ott nem vettuk (nem volt kotelezo anyag) az integralast/derivalast, mostanaban is csak kozelito fogalmaim vannak rola, bele kellene merulnom a wikipediaba meg nehany tananyagba hogy kepet kapjak rola. Az annal fejlettebb matekrol meg csak almodtunk.
Raadasul egy ilyen targy tenyleg ujfajta gondolkodasmodot tanit meg, ez a lenyege. Ha meg gyenge vagy matekbol, akkor nem informatikuskent kellene elhelyezkedni, mert a calc.exe nem old meg minden problemat helyetted. Van annyi kedves-aranyos szak, a szobraszmuvesztol a szobafestoig, ahol a negy alapmuveletnel tobbre az eletben nem lesz szukseged, raadasul egytol-egyik hianyszakmak, tessek oda menni dolgozni. Ja, hogy az nem irodai munka. Hat, ez van, sracok.
Architektura - informatikuskent kotelezo ismerned a szakma tortenelmet. Ez olyan, mint hogy lenezzuk azt, aki nem tudja, mikor tortent a honfoglalas, vagy hany evig voltak itt a torokok. Nekunk ez gimi elso eves tananyag volt, info erettsegin meg tetel.
Programozas - nem arrol szol a dolog, hogy programozo legyel. SZAMALK Rendszerinfon mi is tanultunk programozni, C-t, raadasul Turbo C-t, ami egy halalosan undorito valami, nekem konkretan fel sem allt a gepemen a kornyezet, virtualis linuxszal meg gcc-vel buveszkedtem. Mondjuk nekunk jofej tanarunk volt, segitett mindenben, meg a Turbo C-GCC eltero fuggvenyeiben is, nem kellett mindent beture pontosan beadni. ZH-kat irtunk belole, de a vegso nagy vizsgan programot nem kellett irnunk. Viszont rettenetesen hasznos volt, mert lattunk GCC-t, lattunk C kodot, megtanultuk, hogy ha valami nem fordul le elsore, akkor nem google, hanem megprobaljuk ertelmezni a hibauzenetet, es adott esetben kijavitani a problemat. Es ez volt a C oktatasnak a celja, nem tobb, es nem kevesebb.
Kozgazdasagtan - no comment. Probaltad mar hangosan felolvasni a szak nevet? Most a targy nevet. Szepen alliteralnak, ugye?
"Tanárúr elment az iskolából, így megkapjuk helyére a kollegát, akinél diagramokat, függvényeket rajzolgathatunk és 500 oldalas wall of text jegyzeteket olvashatunk."
Egyreszt ez is hasznos dolog (megtanultok diagramokat es fuggvenyeket felrajzolni), masreszt pedig ha valamire megtanit, akkor az a turelmes vegigolvasas. Sajnos a legtobb informatikai termekhez hasonlo terjedelmu kezikonyvek jarnak, amiket bizony-bizony nem art vegigolvasni, pont ugy, mint egy jo regenyt. Hogy keped legyen arrol, amit csinalsz, es ne az legyen, hogy mikozben az ugyfel rendszere harom es fel oraja all, te meg mindig a Google-t bujod, hogy most akkor ez hogy is van, merre kell tekerni hogy elkezdjen vegre szolni. Manapsag az embereknek egyszeruen nincs turelmuk olvasni, ha az informacio nem nagy betukkel vastagon es pirosan van szedve, nem jut el az agyukig.
"hálozatok és biztonságuk, operációs rendszer ismeretek, adatbázisok, számítógépek felépítése stb. tantárgyak?"
Hat, hacsak nem 1-2 feleves kepzesre jelentkeztel (ketlem), akkor majd a diplomad utan tedd fel ezt a kerdest megegyszer - ha meg mindig aktualisnak erzed.
--
Ki oda vágyik, hol száll a galamb, elszalasztja a kincset itt alant:
()=()
('Y') Blog | @hron84
C . C Üzemeltető macik
()_()