( Tassadar | 2014. 11. 04., k – 08:36 )

"Vagyis a saját szerver annyival jobb, hogy a már megérkezett leveleket eléred, a naptáradat/címjegyzékedet eléred és tudsz küldeni is (felhasználó tud, max. később megy el)."

Internet kiesése esetén, felhőben levő szolgáltatás esetén is eléred a leveleid (akár Exchange, akár IMAP cache), a bejövők garantáltan nem fognak visszapattanni. Vagy akár hazaküldheted a kollégákat otthoni munkavégzésre. :)

"Szemben a felhővel, ahol ha nincs net, semmi sincs."

A fentiek miatt ez nem igaz.

"Tehát a valós SLA a felhő szolgáltatás SLA és a net szolgáltatás SLA közös halmaza, azaz igen alacsony."

Csetlések-botlások ellenére azért nehéz lenne tagadni, hogy a felhő SLA-ja lényegesen magasabb, mint egy olyan infrastruktúra SLA-ja, ahol még MS licenszekre sincs pénz, nemhogy normális szerverre, normális elektromos hálózatra és UPS-re, klímára, tartalék diszkekre vagy még inkább szerverre, ne adj isten valamilyen HA megoldásra.
Ez mellett egy backup-al rendelkező bérelt vonal SLA-ja is magasabb, mint a szerverré.
A fentiek közül egyértelműen az on premise szerver a leggyengébb láncszem.

"Ez viszont nem jelenti azt, hogy a saját szerveres megoldás rossz, extrém drága vagy ilyesmi."

De, szerintem egy magyar pár tíz fős KKV-nak pont a legrosszabb megoldás, vagy megfelelő minőség esetén költségekben a legdrágább.

"Megjegyzem egy cégnél, ahol van számítógép és az Windows alapú renszergazda is kell (kivéve ha mindenki informatikus). "

De nagyon nem mindegy, hogy mennyit kell hívni a rendszergazdát.

-

Nem kötözködni szeretnék, hosszútávon azt gondolom, hogy pont ez a cégméret az, ahol a felhőnek van és egyre inkább lesz jogosultsága.