( slapic | 2014. 11. 03., h – 13:05 )

A távközlési szolgáltatóknál nagy a kupi, de ennyire talán nem tragikus általánosan a helyzet (*).

Visszatérve az eredeti problémára: teljesen mindegy, hogy helyi szerveren megy a levelezés vagy felhőben kell hozzá net. Vagyis a saját szerver annyival jobb, hogy a már megérkezett leveleket eléred, a naptáradat/címjegyzékedet eléred és tudsz küldeni is (felhasználó tud, max. később megy el). Szemben a felhővel, ahol ha nincs net, semmi sincs. Tehát a valós SLA a felhő szolgáltatás SLA és a net szolgáltatás SLA közös halmaza, azaz igen alacsony. Hozzáteszem, hogy ezzel együtt is a gyakorlat azt mutatja, hogy működőképes és sokak által kedvelt.
Ez viszont nem jelenti azt, hogy a saját szerveres megoldás rossz, extrém drága vagy ilyesmi. A felhőbe nomyó cégek szeretik persze így beállítani, de ahogy fent is, náluk is sok csúsztatással megy ez.
Aminek végképp nincs sok értelme az a helyi fájlszerver (pl Win 2012 essetials) + Office365 (ha már van egy szerver, akkor azt üzemeltetni kell, így sem a vasat, sem az áramot, sem a rendszergazdát nem spórolod meg). Illetve igen, mivel így megspórolod a drága Exchange licencet, mivel SBS már nincs. De ez erősen mondvacsinált érv és hosszú távon sokkal többe kerül, mint a korábbi SBS alapú megoldások. Persze az már nincs...
Megjegyzem egy cégnél, ahol van számítógép és az Windows alapú renszergazda is kell (kivéve ha mindenki informatikus). A Windows munkaállomásokkal nem lehet hosszú távon dolgozni ha nem tartják karban rendszeresen. Ehhez sem kell főállású, teljesen jól megoldható üzemeltető céggel. És ők a szervert is megoldják neked, amivel lényegesen kevesebb a munka, mint a munkaállomásokkal. Ebben pedig tökéletes megoldás volt az SBS vagy a Zentyal. Ma már csak az utóbbi létezik.

(*) Távközlési cégekkel nekem is vicces tapasztalataim vannak. Egyik mobilcégnél pl. nem sikerült azt számlázzák amire szerződtünk, amikor szóltam tőlem (!!) kérték a szerződést, hogy megnézzék igazam van-e. Másik vezetékes szolgáltató (ADSL) épp most készül közel 140 ezres kötbért fizetni (ez kb. három éves szolgáltatási díj...), mert saját adminisztratív hülyesége folytán közel 4(!) hónapig nem szolgáltatott.
--
Slapic