Most mondjam el, hogy volt alkalmam kipróbálni, 70-80 körüli tempónál is V-fékkel (nem volt igazán szándékos a tempó) és nem okozott komoly gondot a lassítás? Tudni kell, mekkora a fékút. Viszont Dobogókőről lefelé már féltem. Ott már tárcsafékes gép volt alattam és szinte állandóan fékezni kellett, hogy ne menjek 50 fölé. Viszont a sok fékezéstől melegszik az olaj, egy idő után állítólag durván romlik a fék hatásfoka. V féknél max. a gumi kopik tövig. :D
A váltó téma meg egyértelműen nem igaz. Jó minőségű, strapabíró lánc kell. Az Alivio váltó sokkal jobban bírta alattam, mint az Slx. :(
Minél magasabb kategória, annál inkább a versenyre van kihegyezve (szintén szervizes infó), mindennapi használatra nem érdemes Xtr-es rendszerekkel szerelt bringát venni.
Gyorsabban kopik, mivel könnyített, nagyobb a karbantartási igény stb.