( zZsOlTi | 2014. 06. 05., cs – 17:20 )

"A ket pont, ahol nem talalkozik az egyetertesemmel a torveny: a) tenyleg nagyon egyertelmu, hogy cegre szabtak a dolgot. "

Én olvastam a törvény tervezetet, nem tűnik cégre szabottnak. Bár a felső sávba csak az RTL klub esik bele, de ez könnyen változhat (akár a végleges adó sávokkal, akár a piaci helyzet változásával). nyilván annak fáj a legjobban és mindig az tiltakozik a legjobban, aki a legtöbbet fizeti. Azért azt vegyük észre, hogy ezek a cégek élnek mint hal a vízben, és a masszív 20-30 milliárdos reklámbevételek mellett évről-évre veszteségesek. Papíron. (ezért lesz az adó alapja a reklámbevétel)

"A masik, amivel bajom van, az az egesznek a talalasa, megfogalmazasa. Eloszor is, ha tenyleg nem tortent elozetes egyeztetes, az nagy gond, mert ilyesmit azert ugy illik meghozni, hogy elotte megkerdezzuk, es meg is hallgatjuk az erintettek velemenyet"

A törvény még csak tervezet, és biztos lesznek egyeztetések, legalábbis Simon László ezt nyilatkozta.

"..ebben az esetben meg kisse celt tevesztettnek erzem a szabalyozast, hiszen nem a milliardos beveteleket konyvelo cegeket sujtjak vele, hanem a kis- es kozepvallalkozasokat, akik hirdetnek a sajat szolgaltatasaikat."

Az adó alapja a reklámbevétel, tehát csak azt fogja érinteni, akinek reklámozásból -mint tevékenység- van bevétele. Ráadásul 500 millió forintig nincs adó. 500 millió fölött pedig sávos lesz, 5 milliárdig(!) kemény 1%. Még az 5-10 milliárdos sáv is csak 10%. Fölötte kezd fájdalmasabb lenni. Kis cégeket ez szerintem nem érint, vagy más fogalmunk van a "kis" cégekről :)