( mba | 2014. 05. 08., cs – 22:45 )

Sajnálom, ha erőltetettnek érzed, nem volt szándékos. Gondoltam, kicsit "előre dolgozom", hogy megspóroljak néhány felesleges kérdést, ami a telefonhasználati szokásaim létjogosultságát kérdőjelezné meg. :P Bár valahol éreztem, hogy meg fog jelenni egy-két kioktató stílusú komment, amiben megmagyarázzák, hogy "igenis az új az jobb", szerencsére azért ezek vannak kisebbségben. Nem vagyok híve a comment warozásnak, de néhány dologra azért reagálok. :)

Igazad van a szervizeltetést illetően, de egy jó termék általában attól jó, hogy keveset kell szervizeltetni. A 6310i a maga technológiai korszakában csúcstelefonnak számított és bár nem volt olcsó szervizeltetni, nem is nagyon kellett (és ez a lényeg). A szerviz plusz költség az ügyfélnek is, a gyártónak is (ha garanciális). Az ideális cél az volna, hogy minél kevesebbet kelljen szervizeltetni és minél később kelljen kidobni. Ha ebben a kérdésben sokat fejlődtek a gyártók és olcsóbb ma a szervizeltetése a telefonoknak, akkor ebből a szempontból megéri okostelefont venni. Ha ez nem így van és a gyártók nem fejlődtek a termékek élettartamát illetően, akkor nem éri meg. Hogy a kettő közül melyik igaz, mindenki döntse el maga és vásároljon konklúziója alapján.

Igazad van a migrálást illetően, valóban nem volt átfogó megoldás. Ezzel ellentétben a számítógépes szinkronizáció (például a 6310i-vel) gyönyörűen működik. Szóval a migráció is könnyű lenne, ha az esetleges új telefonommal is így működne, úgyhogy a szopás se minden esetben igaz. Az okostelók 5 percében azért kételkednék. Nem mondom, hogy lehetetlen, de nagyon jól, előre megfontoltan kell használnod a cloud-jaid, hogy seccperc átmigrálj egy droidról egy ájfonra, esetleg egy blackberryről egy windows phone-ra. De hogy magamat, meg a "bullshit generátorom" is védjem: Miért volna szükséged migrációra, ha nem nagyon kell lecserélned a telefonod? :P

Valós érvnek nevezed az akkumulátor-kapacitást, de aztán ki is ütöd azzal, hogy nem fáradság töltőre dugni. Ez már megint egyéni preferencia kérdése. Neked nem fáradság. Legyünk őszinték, nekem se lenne az. De nekem jobb tíznaponta feldugni, mint naponta. :P A tudat is jobb, hogy kevesebb energiát használ és talán az akku is tovább tart majd.

Modularitás... Nagyon egyszerű példa: hány okostelóból tudod kivenni (kipattintani) az akksit különösebb hákolás vagy garanciavesztés nélkül? Hány okostelefonon van antennacsatlakozó, amit pl. autós kihangosítóhoz tudsz csatlakoztatni? Nem hókuszpókuszokra meg világmegváltó univerzál oprendszerekre gondoltam, csupán az alapdolgokra. Lehet, hogy a 6310i nem minden tekintetben moduláris, de a mai okostelefonok se. Ergo, ebből a szempontból nem jobbak, sőt, egy akkumulátor-csere esetén rosszabbak is. Egyébként létezik moduláris okostelefon-koncepció. Ha valamilyen modularitást elvárnék a százezres okostelóktól, akkor ezt.

Illúzió? Szerintem aki használja, annak nem illúzió.

Mindenféle kényelem illúzió. :) Innentől meg ki-ki ahogy szereti tálalva látni. A jó illúzió az, ami nem kerül sokba.

Mi kényelmetlen a "hosszútávú üzemben tartáson"? Mit kell vele csinálni? Etetni? Itatni? Levinni sétáltatni? A szervizeltetést is úgy emlegeted, mintha minden nap szervizbe kéne járni velük, vagy időközi szervizre vinni, mint az autókat.

Leírtam, mi.

Cserébe elég sok mindent ad.

Amire neked szükséged van, nekem egyelőre nincs.