Ne haragudj, de én ezt nem feltétlenül tartom jó iránynak.
Egyszerűen nem illeszkedik a "felhasználók" (felülettervező grafikus, UX designer, stb) domain-modelljébe: a felületeket nem így fogalmazzák meg.
A CSS-nek az volt a legnagyobb baja, hogy nem támogatta jól a hasábokat, holott a grafikusokat erre képezték szarrá.
A felületek tervezésekor három meghatározó elem van:
1) Gestalt-principumok, a látás működésének elvei
2) Tervezési minták, az öntudatlanul beégett "behaviour, look & feel" minták ismétlése
3) Vizuális hierarchia, ami az 1-es pont "implementációja".
Ezek közösen adnak feltételezett affordanciát (perceived affordance), legalábbis jó esetben.
Ennek a klasszikus, elfogadott megvalósítása a grid-rendszerek (nem összekeverendő a grid layouttal!). Ez a modernista tipográfiából jön, egy egyszerűsítés tulképp, a legtöbb honlap és a mai legújabb felületek (pl. Android, ) ezt használják. (Ez a kép nem perfekt, de valszeg tervasztalon nekik is jobban nézett ki)
Ennek megfelelően a legtöbb responsive design tool (gridpak, adobe edge flow...) ebben gondolkozik.
Az egész felülettervezésről múlt héten szó szerint könyvet írtam (ill. pontosabban tanfolyamjegyzetet), ezért van ennyi linkem most :)
Ha te azt mondod, hogy de nem grafikus csinálja a grafikát, nem is fogja soha, és ti könnyen lefordítjátok a grid-modellt erre, vagy van egy olyan modelletek, amivel érthető vizuális hierarchiát csináltok és mégse grid, rendben, ez a grid dolog most felkapott, de már 2005-ben is ezt követelték rajtam (fejlesztőként) a grafikusok...