( zither | 2012. 11. 06., k – 00:14 )

Igazából senki nem mondta, hogy szar. Csak megvannak a maga erős korlátai, ami abból adódik, hogy eredendően mire szánták (ESound, Arts, és egyéb régi linuxos audió démonok utódjának).

Alapértelmezetten a PulseAudio 100ms-os pufert használ az alsa hangillesztő tetején, vagy másképpen fogalmazva az alsa késleltetésére még rápakol 100 ms-t. Ezt a démon beállításában szükség esetén le lehet csökkenteni, de 20ms vagy kisebb méretet már csak RT esetén érdemes próbálni. Tehát ennyivel mindenképp rosszabb a latency, mint a natúr alsa.
További erős hiánya, hogy (szintúgy a démon üzemmód miatt) teljesen elvesznek használata esetén a komolyabb hangkártyák DSP funkciói (pl. egy ilyen: http://www.creative.com/emu/products/product.aspx?category=505&pid=19007). Megszólaltatni megszólaltatja őket, de sokkal rosszabb minőségben, mintha használná a kártya saját hardveres keverőit, filtereit. Erre a pucér alsa szintúgy képes (az emu dsp-khez például rengeteg alsa funkciót megírtak natívan, így hardveresen elvégezhető jó pár feladat, amit a pulse csak szoftveresen tud megoldani a DSP-től elmaradó minőségben és sebességgel. Persze több kártya közötti mixelést az alsa is már csak szoftveresen tud megoldani a pulsehoz hasonló minőséggel, erre a problémára viszont ott a jack).
Amit szintúgy nem tud: sokcsatornás hangkártyákat úgy kezelni, hogy az egyes alkalmazásokat külön csatornára pakolni, és a csatornák hangerejét önállóan vezérelni (szegény ember keverő pultja). Mondjuk ezt még meg lehet oldani, ha egy jacket a pulse tetejére dobsz, de akkor a latency végképp elszabadul, szóval ez a felállás inkább a hanyagolandó kategória.

Természetesen ezek a dolgok nem a kommersz felhasználási módok. Arra (tehát az alaplapi integrált zajkeltőt, vagy a hdmi kimenetet vezérelni) a pulseaudió használható. Nekem inkább az a problémám, hogy ezeket a hátrányokat sokszor a szőnyeg alá seprik, és kiírhatatlanul pulse alapúra igyekeznek írni mindent.

Hogy egy kicsit hétköznapibb példát is írjak: az OpenAL-t használó játékok is teljesen másképp szólnak, ha hardveresen a DSP-vel végeztethetik el az effektek kiszámítását. Ezért nem tartom szerencsésnek, hogy az alapértelmezett openal könyvtár is inkább a pulse irányába ment el, a helyett, hogy a hardveres képességeket implementálták volna (szerencsére még elérhető néhány alternatív openal könyvtár, ami kihasználja annak a kártyának a képességeit, amire írták).

Zavard össze a világot: mosolyogj hétfőn.