( hory | 2012. 09. 05., sze – 21:32 )

En is lattam, ennek rengeteg hatranya van am:
- Mivel a hatso kereken van a valto, a motor csak az elso kerekre mehet. Ennek eleg durva kovetkezmenyei vannak, pl. maskeppen reagal a kerekpar, meg az elso kerek konnyebben kiporog a kisebb suly miatt (kulonosen emelkedon, tehat amikor igazan kene)
- A LiPo aksi tovabbra is bazi draga (ertsd: kb. 100KHUF egy kerekparos akku)
- A fenti kit 650W/24V. Konnyen beszerezheto potakku. A 36V-os potakkut csak 3 db 12V-os akkubol tudod osszehozni, az meg mar kicsit sok. Vagy kifizeted ujra aranyarban a LiPo akkut.
- Ezeknek a motoroknak van egy adott fordulatszama, ill. fordulatszamtol fugg a nyomatek es a teljesitmeny, sot, a hatekonysag is. Az elso kerekre rakva a motor kenytelen a teljes fordulatszam-tartomanyt "befogni", vagyis 0-rol indulva es max. sebessegen korantsem optimalis. Neadjisten, ha eleri a max. fordulatszamat 25km/h -nal, ahogy az torvenyileg elo van irva BTW, akkor ennyi volt, a tovabbiakban 100% izomero marad. A hatso valtora kotve tenylegeseb sebesseget valthatsz a motornak is.
Igen, vannak olyan motorok, amikben beepitve van egy automata valto (!!!), de ezek relative dragabbak, es tipikusan alacsony teljesitmenyuek, bar a nyomatekuk igencsak ott van. Pl.: http://www.v-fiets.com/shop/V-HT-Motor-7-speed-p-16577.html , de ez meg gyarilag 25km/h -ra van korlatozva.

- Arra a kerekre, amire ilyet raktal, mas mar nem megy, pl. agy-dinamo vagy tarcsa/dobfek.

- Kevesbe flexibilis, mert egybe van epitve a kontroller meg a motor. Akarmelyik bedoglik, dobhatod ki az egeszet. Raadasul kevesbe lehet atrakni masik kerekparra is, es konnyebben lophato (plane ha jofajta gyorsrogzito van az elso kereken). A motor minosege megint kerdeses, az altalam valasztott modell egy szenkefementes, igy karbantartast nem igenylo modell, jo sokaig elmegy.

Nekem a 3 kereku "kerekpar" miatt nem lehetseges, mert elol van 2 kerek, hatul meg agyvalto, igy ez kapasbol kiesett.