( _Franko_ | 2012. 05. 31., cs – 13:05 )

"Beszéltem egy Salgótarjáni haverral, hogy nem rossz-e nekik, hogy Salgótarjánba sosem megy majd gyorsforgalmi út?
Válasz: teljesen felesleges, mert a 21-es négysávosítása folyamatban van, bőven elég lesz az a város számára hosszútávon."

Leírom még egyszer, hogy értsd: oda kerül autópálya, ahol a tervek szerint lesz országhatáron kívüli csatlakozás. Országhatáron belül oda épít az ország autóutat, ahova akar. EU pénzt ahhoz kap, ha koherens az EU közlekedési tervekkel az építés. Ezt lehet kifogásolni, lehet feleslegesnek mondani, de ez rövidlátó lokálpatrióta gondolkodásra utal.

"Az M8-ban áll az országnak 40 milliárd forintja."

A két éve tartó gazdasági szabadságharc alig egy hónap alatt okozott ennyi kárt a kamatfelár emelkedés miatt és nincs se híd, se beton, se aszfalt, se munkahely, se fejlődés.

"Jobb beismerni, hogy tökéletesen feleslegesen építettünk egy hidat, ami csak úgy van, de forgalom nincs rajta. Sehonnan nem indul, sehová nem vezet. Bőven elég lett volna 15 évvel később felépíteni. Az egyedüli értékes része az M8 projektnek az 51-es út felújítása volt. Az iszonyúan jól sikerült."

Azért nem 15 év múlva, mert most adtak rá pénzt...

"A 4-es metró 600 milliárdjáról ne is beszéljünk. Tudod, hogy hogyan építenek külföldön metrót?
Felkapják az útburkolatot, megépítik a metrót alatta, visszarakják az útburkolatot (mint a 3-as metró az Üllői út alatt)."

Persze, csak ott van közműalagút, pontos közműtérkép, több hely és kerülőút. Lehetne másképp is csinálni, de nem látom a nyomát, hogy bárki beperelt volna bárkit is a metróépítés miatt... valószínűleg oka van ennek. 110 éve könnyebb volt a helyzet az egyes metrónál, mert nem volt vezetékes víz, áram, gáz, kábeltévé, telefon, főnyomócső, satöbbi, amelyre vigyázni kellene.

Ugyanakkor hozzátenném, hogy a felszíni kötött pályás közlekedés fejlesztésével talán több hasznunk lenne, csak a pénz: a metróra kapott a város EU támogatást, a felszíni kötött pályás közlekedésre nem.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home