( Csab | 2012. 03. 30., p – 10:38 )

A hurokáram/csomóponti potenciálok a Kirchhoff egyenletek összevont formái.

A Kirchhoff egyenletek számolásra gyakorlatilag alkalmatlanok, mert kismillió egyenlet van és nem mindegy, hogy 4 egyenletet, vagy 12-15-öt számolsz végig.

Igen, meg kell tanítani a Kirchoff egyenleteket és ki kell egészíteni a két egyszerűsített módszer legalább egyikével.

Használható dolgot kell a gyermekeknek megtanítani, az elméletnek és a gyakorlatnak találkoznia kellene.

Mindenképpen el kell kerülni, hogy tanítanak valami szart a pedagógusok, amit a büdös életben semmire sem tudsz használni. Ezt kell látni, hogy 12 évet ültem gimnáziumban / általánosban, ebből 4-5 évet teljességgel feleslegesen, mert már nem emlékszem arra, amit tanítottak. Oroszból már csak a "nye pamagáj"-ra (ne segíts) emlékszem. Minden héten két oroszóra is volt, feleslegesen.

Mély tudása a diákoknak akkor lesz, ha képesek a megtanult anyagot a mindennapi élettel összekötni. Egyébként időkidobás. Öveges professzor sikere éppen abban volt, hogy mindennapi jelenségeket mutatott be és számolt végig a gyermekekkel. Megértették a tanulók és egy életre megjegyezték. Tudták hová tenni a dolgot.

Velünk számoltattak fluxust, RLC-t, minden szart, megírtuk a dolgozatot, utána elfelejtettünk mindent. Az egyetemen pedig mindent leadtak újra, mert a gimnáziumi tudás használhatatlan volt alapnak.