( _Franko_ | 2011. 10. 19., sze – 18:56 )

Láttam a filmet.

Egyszerű kérdés: a Toyota miért tudott és tud most is hibrid és plug-in hibrid autót eladni százezerszámra évente? És miért nem tud eladni csak villamos hajtással?
2002-ben a RAV4-EV-ből 328 darabot adtak el, Priusból meg 20 ezer felett -- mondjuk ez nincs a filmben, mert nagyon nem illik a koncepcióba... :)

A villanyautón nincs annyi haszon. Nem kell bele légszűrő, olajszűrő, motorolaj, váltóolaj, gyertya, stb x km-enként. Ez egy komplett iparág, amit taccsra tesz.

Ahja, három év alatt az autóra való költés 400e körül jár, ebből a motorolaj, a szűrő és a légszűrő 45e forintos tétel volt, kicsit több, mint a teljes költség tíz százaléka. Minden más (gumi, pollenszűrő, klíma, elektronika, lámpák, fékbetét, féktárcsa, ablaktörlőlapát, stb.) kell egy tisztán elektromos autóba is. A 45e forintból 30 az olaj, amit ugye nem az autógyár gyárt, szóval tíz százalékot se éri el a változás. Szerinted maximum 10 százalék aftermarket dolgokért az autógyárat érdekli, hogy a szerviz nem tölt bele olajat? Hozzátenném, hogy három év alatt közel egymillió forintnyi benzint töltöttem a kocsiba, szóval az olajmaffiát se érdekli az olajmennyiség.

Abba egyébként belegondoltál, hogy mi lenne, ha a magyarországi kb. 1 milliós autópark 10 százaléka villanyautó lenne? És a nap végén otthon rádugnák a 100.000 darab 50kWh akkut tölteni? Ha 8 óra alatt töltődik fel, akkor is kell 600MW kapacitás a villamos hálózatban, ez legalább egy új erőmű építését jelenti...
--
http://wiki.javaforum.hu/display/~auth.gabor/Home