( bambano | 2011. 01. 02., v – 13:48 )

a szonbizmust is kellene tagadnod, mert az is benne van a pakliban.
nem kell magyaráznod, hogy mi a különbség az értékesség és a népszerűség között, mert én is tudom.
viszont azt magyaráznod kellene, hogy:
- miért nem szeret olvasni a mostani ifjúság döntő többsége?
- hogy a bánatos francba lehet leérettségizni úgy, hogy valaki 5-6 könyvet olvasott eddig és ezzel a saját környezetében a jobbak között van?
- hogy jutott el odáig a mai 14-18 éves korosztály, hogy nemcsak hogy nem szeret olvasni, nem is tud?

lehet itt erőszakolni a sznob könyveket, de ha a diák belenéz és azt látja, hogy olvashatatlan rossz, akkor le fogja tölteni a házifeladatot az internetről és nem fogja elolvasni. A világ változik, a tananyag ezt nem nagyon követi, így a felmérésekben és az életből vett tapasztalatok alapján kilométerekkel van lemaradva a hazai diákság. Ideje lenne már teljes revíziót tartani többek között a kötelezők között is. Pl. hogy miért azt a nyüves kőszívűt erőltetik, amikor egy olvashatatlan sz.r, miközben Jókainak sok másik jobb regénye is van. Vagy miért nincs szó olyan írókról, művekről, amik nemrég születtek és jók.

Nem tudom, hogy lehet-e, de szerintem lehetne párhuzamot vonni a nem olvasás és a pocsék íráskészség között is, aminek nem egy bizonyítékát akár itt is láthatod.