( ironcat | 2010. 12. 27., h – 11:07 )

Konkrét esetről írtam, amikor van egy FM transmittered.
Egészen más a helyzet, ha szétszeded a transmittert, az antennát leválasztod róla, majd egy kábel közbeiktatásával csatlakoztatod újra. Mert itt az antenna és az adó közötti csillapítást kell figyelembe venni. Ha különálló kábeled van, akkor mérhető a kábel csillapítása, valamint ha a csatlakozók nem tökéletesen csatlakoznak, akkor a csatlakozók okozta csillapítását is figyelembe kell venni. Reflexiós csillapítást eredményezhet az is, ha az adó, az antenna, illetve a használt kábel hullámimpedanciája nem egyezik meg.
Az antenna közelterében lévő tárgyak megváltoztathatják az antenna karakterisztikáját, de ez az antenna nyereségét módosítja (legtöbbször csökkenti). A közeltér sugara a frekvencia növelésével csökken, és URH tartományban már nem szokott ilyen probléma lenni. Másrészt ezeket az eszközöket az NMHH szétszedés nélkül, reflexiómentesített süketszobában (RF szempontból) méri be, így lényegtelen, hogy az autódban kismértékben módosul-e az iránykarakterisztika. Ha az NMHH mérése szerint a határérték alatti az ERP, akkor használhatod. Ha az NMHH laborjában a határérték feletti ERP-t mérnek, akkor mesélhetsz az autód belsejében kialakult helyzetről, a kutyát sem fogja érdekelni.

-----
"Én vagyok a hülye, hogy leállok magával vitatkozni."