( ssa2 | 2010. 11. 24., sze – 17:28 )

"Ez egy nagy tevhit, regen lehet igaz volt, de talan a gyartok tudjak mi kell a sajat szarjukba."

Ja tudják, csak neked nem azt mondják, hanem ami nekik jó. Nekik bőven jó az, ha szétkopik a motor 150000km után, a 30000kmenkénti olajcserétől, mert akkor veszel egy újabb autót. A 10000 km-es olajcserével ugyanez a motor 4-500000km után is működőképes.
A dieselnél hiába raksz bele bármilyen olajat is, elkoszolódik a koromtól és a kenőképessége az eredeti állapot töredékére csökken. Ráadásul a nagyobb sűrlódás miatt többet is fogyasz némileg az autó, amivel ugye a károsanyag kibocsájtás is megemelkedik...
Ez a 30000km-es periódus azér lett kitalálva a fentebb említett okokon kívül, hogy ahozzád hasonló, marketigszöveget beszopó emberek megvegyék az autót, az úgymont "alacsonyabb fenntartási költség" miatt.