( seferbt | 2010. 08. 18., sze – 00:09 )

Nem Galaxy S, csak úgy Samsung supportról általában.

Kb. egy fél éve vettem egy Omnia II-t (ezt egyébként azóta bánom, mióta volt egy Galaxy S a kezemben...). Egyszer valahogyan sikerült elhagynom a gyári tokját, meg az adatkábelt. Hát gondoltam semmi probléma, egyik sem egy olyan extra dolog, hogy ne lehetne szerezni. Felhívjuk a nullahatnyócvanszamszung-ot, ha már annyira hirdetik, aztán ott majd jól megoldják ezt a "komoly" problémát. Megmondják, hogy hol, merre és mennyiért.
Hát tévedtem. első alkalommal egy kedves és segítőkész hölgy vette fel a telefont. Elregéltem a bajomat, hogy én az a fránya júzer vagyok, aki nem akar utángyártott "sz@rokat" a telefonjához. Én a gyárit szeretném, a tok ugyan egyszerű és totál fapad (aki ismeri a telefont az tudja), de nekem bőven megteszi. Lehet-e ilyet kapni, hol, hogyan és mennyiért? A mondókám végeztével a telefon túlvégén tanácstalan hebegés-habogás (hivatalos, a gyártó hazai képviseletének ügyfélszolgálatáról beszélünk). A végén kaptam két telefonszámot, hogy hát hívjam fel azokat. Az egyik valami samsung brand izé tököm 600 címmel és jelzővel ellátott non-plus ultra márkabolt. Hívjam azt, ott tutira van.

Felhívtam hát a márkaboltot, megint csak elmondtam a bajomat, hogy hát én ehhez a telefonhoz _gyári_ tokot szeretnék, van-e és mennyiért. Ha nem telefonon beszéltünk volna, akkor a beszédstílus alapján minden bizonnyal egy réveteg, üveges tekintetű eladóval találtam volna szemben magam, akiről az volt az érzésem, hogy nem érti a problémámat, de nem is érdekli. Így közölte inkább, hogy ilyen nálunk nincs! WTF? Samsung telefon gyári tok nincs samsung márkaboltban, ráadásul a legkiemeltebben? mivaaaan?!?!?!

Ezen a ponton elértem azt a szintet, hogy a ráfordított idő és energia máris több volt, mint amennyit maga a tok megér. Egyszerűbb lett volna bemenni a sarki GSM boltba és venni valami tokot, de úgy voltam vele, hogy most már azért is szerzek a samsungtól egy gyári samsung tokot. Ha bele döglök, akkor is.

Így hát felhívtam megint a nullahatnyócvanszamszungot, és megint elmondtam a problémámat. Megint előkerült két telefonszám, az egyik egy budaörsi márkaszerviz száma volt. Szóval már jól kezdődött. Biztos kimegyek egy tokért - ami becslésem szerint kb. 1000-1500 Ft lehet - Budaörsre Újpestről. A hülyének is megéri...
Nincs mit vesztenem alapon felhívtam a márkaszervízt. A srác, akivel beszéltem erősen elcsodálkozott, mondván, hogy hát ők márkaszervíz, így nem árulnak tartozékokat. Nem is értette, hogy az ügyfélszolgálaton hogy került képbe az ő telefonszámuk. De érezhette rajtam az elcsigázottságot, és a reménytelenséget. Jó fej volt és segített. Mondott egy linket, amihez hozzátette, hogy hát ugyan nem samsung márkabolt, de a webshopban xyz cikkszámon találok gyári tokot.

Megörültem, mint majom a farkának, már írtam is be a linket, keresőbe a cikkszámot. Aztán jött a hideg zuhany. A tok valóban volt, ott volt, az volt az. Csak épp 4000Ft(!!!) volt. Egy lóf@sz kis tok, ami akkor is olcsóbban kijön, ha fogok két darab ezerforintost, összevarrom, a hangszórónál meg kivágom a lyukat rajta. Hát hülyék ezek?!?!?!?
Sebaj, nem vesszem meg az első helyen, megnézem máshol is. Kizárt, hogy ilyen irreális ára legyen annak a toknak.
Dolgozik rokon a "hülyevagyok" műszaki áruházláncnál. Felhívtam, mondom neki, hogy egy ilyen tok kellene. Van-e nekik? Azt mondja van, de 3000Ft. Annyit szerinte nem ér (szerintem se, de már legalább egy ezressel olcsóbb). 1500-2000Ft között sokkal jobb tokot tud adni. De hajthatatlan voltam. Én gyári tokot akartam, olyan áron, amennyit valóban ér.

Így felhívtam az egyik ismerőst, aki nem sokkal utánam vette az omnia II-t. Megkértem, hogy ha nem használja a gyári tokot, akkor két sörért cserébe adja már nekem. Kicsit értetlenkedett, hogy "Minek neked az a tok??? Van attól sokkal jobb, 1500-ért vettem a nyugati mellett Pierre Cardin tokot hozzá". De aztán rám hagyta és rábólintott az "üzletre". Így lett végül gyári tokom a telefonhoz két sörért cserébe. Igaz, nem a samsungtól. Bármennyire is tőlük szerettem volna beszerezni.

Amit nem értek a történetben, hogy a nullahatnyócvanszamszung vonal végén miért nem bírták azt mondani, hogy igen, lehet kapni, ennyibe és ennyibe kerül, menjek be egy márkaboltba, ha ilyet akarok. Miért kellett tanácstalan fejvakarásba kezdeniük a kérdés hallatán. És miért nekem kellett felhívnom még négy telefonszámot, amiből csak az egyiknél tudtak segíteni. Ráadásul az is olyan hely volt, ahol pusztán "jófejségből" segítettek, mert a márkát illetően ez nem lett volna feladatuk. Ha mondjuk valami pink háttérvilágitású kijelzőt akartam volna szerezni, még megérteném. De én csak szimplán egy gyári tokot szerettem volna beszerezni a telefon gyártójától. Semmi többet... De mint kiderült, ez gyakorlatilag lehetetlen.

Szóval nálam a samsung ügyfélélményből és supportból erősen negatívra vizsgázott.