( _Franko_ | 2010. 05. 24., h – 13:37 )

Ami igaz és szörnyű amellett elmész, afölött szemet hunysz. Miért?

Elgondolkodom rajta, és rövid úton rájövök, hogy baromság. Te nem gondolkodsz el rajta, változtatás és ellenőrzés (!!!) nélkül átveszed, figyelmen kívül hagyva a súlyos logikai bakikat, a kényes kérdésekre nem adtál választ, be se idézted, hajtogatod a saját verziód. Gondolkodj el dolgokon, hosszan. Ne lineárisan (betiltjuk és nagyon jó lesz mindenkinek), egy gráfról beszélünk, amely tele van pozitív és negatív nemlineáris visszacsatolásokkal, bárhol avatkozol bele, szinte az egész rendszer állapota megváltozik.

Pár megválaszolatlan kérdés:
Miért tűrte az olajlobbi, hogy a GM 7 éven át (1996-2003 között) adjon lízingbe EV1 autókat?
Miért tűrte az olajlobbi, hogy a GM ajándékba adjon EV1 autókat múzeumoknak és egyetemeknek?
Miért tűrte az olajlobbi, hogy a GM EV1 szériánál jobb RAV4 EV autók máig megmaradjanak?
Miért tűrte az olajlobbi, hogy a Toyota 1997-től áruljon Prius-t?
Miért tűrte az olajlobbi, hogy a Toyota 10 év alatt egymillió Prius-t adjon el, miközben ezer darab EV1 bezúzását követelte?
Miért tűri az olajlobbi, hogy a Toyota otthon tölthető Prius-t adjon el?
Miért tűri az olajlobbi, hogy a Toyota idén 1 millió Prius-t adjon el?

Ezért kell államilag támogatni.

Az állam pénzét a dolgozó és fogyasztó emberek adják össze. Ha az állam mindenkit támogatna, az egyenlő lenne azzal, hogy megveszed magadnak azt, amit kapnál az államtól, de akkor miért ne vennéd meg magad?

Minek kellett volna odafigyelnie? Hiszen csak a légkondícionálót hajtja, nem tölti az akkumulátorokat, ergo ha nem használsz légkondit, semmit nem ér :)

Nos, a Prius tetején maximum 1 m2 felületű napelem fér el. Mint mondottam volt, kis hazánkban 1 m2 jó minőségű napelemtábláról 150kWh teljesítményt lehet lehozni egy évben, ezzel a Prius III 27kWh teljesítményű akkumulátorát nem egészen hatszor lehetne feltölteni egy évben, mondom még egyszer: hat alkalommal egy évben. Sokkal logikusabb a napelemről járatni a szellőző ventillátorokat, mert amikor süt a nap (= jön használható teljesítmény a napelemekből), akkor melegszik az autó, ha szellőztetéssel hűtöm, akkor kevesebb dolga lesz a klímának, s ami fontosabb: nem melegszik fel 80-100 fokra a belső tér, ami a belsőt alkotó anyagokon és kijelzőkön kívül jót tesz bárminek (palackozott víz, fényképezőgép, ruhák, stb.), ami a kocsiban van. Teljesen logikus egy épeszű mérnök számára.

Jól ki lett találva. Persze nyilván Te ezt azzal magyarázod, hogy "túl drága" lett volna beépíteni egy töltőáramkört.

Nem én mérnök vagyok, előveszem az iparági katalógusokat, a megtanult fizika, kémia és matematika ismeretek birtokában számolok, majd következtetek az eredményekből. Van bennem annyi gazdasági véna, hogy ránézésre el tudjam dönteni, hogy megéri-e egy befektetés. És itt nem pénzről van szó, hanem anyagról és munkáról. A Prius tetején lévő napelemekkel való akkumulátor töltés nem éri meg, lásd az előző számolást. Szerencsére a Toyota mérnökei találtak egy sokkal hasznosabb alkalmazási lehetőséget.

Mellesleg a Prius-t lehet konnektorból tölteni?

Lehet, vehetsz ilyen felszereltségű típust, közlekedhetsz vele csak és kizárólag elektromos hajtással, és ötszemélyes, a csomagtartója se kicsi. Ha pedig mégis utaznál vele 500-600 kilométert, akkor ott van benne egy modern benzinmotor is, nem kell mellette egy második autót fenntartani, ahogy az EV1 mellett szükség volt egy családi benzines autóra, hiszen az EV1 kis hatókört tudott, kétszemélyes coupe volt kicsi csomagtartóval.

A Prius egy _jó_ termék, az EV1 egy _szar_ termék volt. Ennyi. Ezért veszik is, alig győzi a Toyota gyártani, az olajlobbi meg szarik rá, mert vagy benzin kell bele, ha pedig otthon tölti az ember, akkor a normál fogyasztás feletti teljesítmény okán kőolaj vagy földgáz csúcserőműből töltik fel.

Amerikában, ahol a WTC-t is le tudták úgy dönteni (nyilván precíz robbantással)

Ezek után én itt abbahagyom, nem látom értelmét a folytatásnak.

Téged semmi nem győz meg a téveszméiddel kapcsolatban, felesleges időpocsékolás a részemről, hogy adatokat és tényeket teszek logikus sorrendbe, egyszerűen leszarod, és figyelmen kívül hagyod, mint az olajlobbi az elektromos autókat.
--
http://wiki.javaforum.hu/display/FREEBSD