PPO.hu - legálisan lophatnak?

Fórumok

Előre is elnézést egy újabb flame témáért, de ezt szerintem érdemes megvitatni.

A történet röviden: adott egy oldal: ppo.hu ( autopalyamatrica.hu ), ahol online lehet autópálya matricát venni bankkártya segítségével. A szolgáltatásért 100 Ft-ot hozzáadnak még a matrica árához ("kezelési költség" néven), tehát nem ingyen működnek. Pár éve bevezettek egy előfizetéses szolgáltatást is, amivel - eddig többségében ingyenes - kényelmi funkciókat tettek fizetőssé, pl. kedvenc rendszámok listája. Mivel évente párszor veszek csak matricát, fölöslegesnek éreztem további költségeket vállalni, így maradtam az ingyenes szolgáltatásnál.

Ma olvastam az indexen, hogy a PPO változtatott tavaly november környékén az általános szerződési feltételeken, és átrakott mindenkit január 1-től a fizetős szolgáltatási csomagba, amiért le is vont 2490 Ft-ot az ügyfelektől (nálam is zárolva van az összeg).

A baj ezzel csak az, hogy erről "elfelejtette" tájékoztatni az ügyfeleket a regisztrációnál megadott email címeken, csupán egy belső üzenetet küldött a módosításokról. Aki nem lépett be tehát november óta, az nem értesülhetett a változásokról. Miért lépne be bárki is egy ilyen oldalra, ha télen nem szokott autópályán közlekedni? A hivatalos értesítésekre ezért adtam meg az email címemet, továbbá a rendes címemet is tudják, hagyományos levelet is küldhettek volna.

Összefoglalva tehát ez egy aljas, a fizető ügyfeleket semmibe vevő lépés volt a kedves cégtől. Remélem ezután senki se fogja igénybe venni a szolgáltatásukat (én biztos nem fogom!) és eltűnnek a magyar netről.

Félre ne értse senki, nem a 2500 Ft miatt bosszankodok, ha kapok értesítést talán még elő is fizettem volna. De az, hogy beleegyezésem nélkül levonnak egy összeget a kártyámról, az elfogadhatatlan!

Továbbá az is érdekes, hogy miként történhetett a tranzakció. Normális esetben ugyanis az OTP bankkártyás fizetési oldala jön be, ahol az előzőleg eltárolt (ez is megérne egy topikot...) bankkártyát lehetett egy jelszóval előhozni, majd egy kattintással fizetni. Talán az OTP kiadhatja a bankkártyám adatait a beleegyezésem nélkül, vagy anélkül létrejöhet egy tranzakció, hogy megadtam volna az OTP-nek a jelszavam? Hogy is van ez?

Még valami. Ezzel a lépéssel biztos sokan elvesztették a bizalmukat az - amúgy is kényes témát képviselő - internetes fizetésben. Az átlag index olvasó lehet annyit ért meg az esetből, hogy ha egyszer neten keresztül fizet a kártyájával, utána arról bármikor levonhatnak akármennyi pénzt az előzetes beleegyezése nélkül. Ez jóval károsabb, mint az a fránya 2500 Ft.

Legyen ez intő példa minden hasonló cégnek, hogy így _nem_ szabad viselkedni az ügyfelekkel.

Szerk #1: Az index fórumát érdemes elolvasni, érdekes dolgok derülnek ki. Kb 110k felhasználója volt az oldalnak, így egy kellems BKV-s végkielégítési összeg simán összejöhetett nekik.

Szerk #2:
Üzemeltető neve: CENTILLION Consulting and IT Technology AG
Székhely: Svájc, 6301 Zug, Gubelstrasse 5.

Hahaha, jól ki volt ez találva. Páran rákerestek a hazai képviselőkre a közösségi oldalakon, akik tök véletlenül rövid időn belül törölték a fiókjukat. Biztos csak koincidencia. :)

Szerk #3:
Frissült a cikk, van humora (és vastag bőre a képén) az igazgatónak: Az igazgató azt tanácsolja és javasolja a panaszos ügyfelek részére, hogy első felindulásukban ne töröljék tagságukat, hiszen egy évre kifizették most a díjat, így használhatják a PPO portált a teljes 2010 évben.

Szerk #4: A Homáron is megjelent egy bejegyzés. Meg még egy. Meg még egy meggy mag. ....és itt a negyedik is.

Szerk #5: Újabb fejlemény: PPO: jogsértésnél visszajár a pénz.

Hozzászólások

"ha egyszer neten keresztül fizet a kártyájával, utána arról bármikor levonhatnak akármennyi pénzt az előzetes beleegyezése nélkül."

ha megadod 1 oldalnak a bankkártya számodat+ az ellenőrző kódot, lejárati időt, akkor nem igaz az idézett dolog?

Jobb esetben persze átirányítanak egy szerződött banki oldalra, és csak a tranzakció sikerességét kapja meg az eredeti oldal.

Pontosan így történt. Az OTP kezelte a bankkártya adatokat, a ppo csak a tranzakció sikerességéről kapott értesítést.

Felmerül tehát a kérdés: hogy a búbánatba kerültek ki az otp-től a bankkártyám adatai? Vagy miként lehetett az otp-nél az egyébként jelszóköteles tranzakciót a bankkártya-tulajdonos nélkül elindítani?

Tájékoztatjuk tisztelt Ügyfeleinket, hogy a PPO portál éves karbantartást végez 2009. január 11.-én 12:00 - 20:00 H időpont között.

Ezen időszak alatt a PPO és PPO szolgáltatásai nem, vagy csak részben elérhetőek.

"meglepő" egybeesések...

Konkrétan az a szabályellenes cselekény hogy az ügyfelek átal nem hozzáféhető módon változtattak az ÁSZF-ben, és képernyőfotóval alátámasztva tudjákbizonyítani a felhasználók, hogy az oldalon magán sem hívták fel egyérteműen az ÁSZF változásra a figyelmet.
KIEG: a belső üzenetküldő rendszer nem számít egyértelmű felhívsnak, mert más üzeneteket el tudtak küldeni a "külső" e-mailcímre.

Csak azokat az ugyfeleket tudtak lehuzni, akik az OTP fizetos feluleten elmentettek kartya adataikat, hogy visszatero vasarlasnal egy jelszo beirasa utan a kartya adatok megirasa nelkul lehessen fizetni az OTP feluleten. Szerencsere az ott elmentett kartyam mar lejart, igy sikertelen vasarlasrol kaptam csak ertesitot, a bankomtol, aki amugy szo nelkul kiadta, hogy a PPO probalt behuzni.

Kovetkezo lepeskent hivtam az OTP-t, hogy a PPO-val szuntessek meg az adataim hozzarendeleset, es ket kulonallo ugyfelszolgalatos is azt hazudta, hogy az OTP fizeto feluleten _nincs_ lehetoseg bankkartya adatok elmentesere es hogy en vagyok a hulye. Hozzaertot nem tudott senki kapcsolni, es nem mellesleg a fizetofeluleten nincs lehetoseg a kartya adatok modositasara se torlesere. Ha mar egyszer beirtuk a kartya adatot utana csak egy jelszot kernek. Arra a kerdesre kitero valaszt kaptam, hogy ha se az OTP se a PPO nem tarol kartya adatot akkor, hogy tudtak kezdemenyezni tranzakciot.

Nekem a PPO-t is sikerult elernem. A holgy mondta, hogy ha az ASZF-ben bennevan, hogy az ASZF egyoldalu modositasarol mikor es hol tesznek ertesitest, es le tudott razni azzal, hogy ok kuldtek ki levelet, enmeg elfogadtam, mert lehet, hogy az egyik hirlevelukben tettek meg ezt, amit en kapasbol toroltem. Utolag megnezve, nem kaptam emailt errol, a belso felulet, igy a regi ASZF meg elerhetetlen. Annyi biztos, hogy ha a regi ASZF-ben benne van, hogy eleg a felhasznalokat a honlapon tajekoztatni es a felhasznalo azt elfogadja, akkor ok jogosan, de pofatlanul huztak be az ugyfeleket.

Mentsegukre, felajanlottak, hogy emailben kerve torolnek a rendszerukbol

--
http://bsdbased.com

Régen ott töltöttem fel rendszeresen a prepay kártyás telefonomat, eltelt kb. 2-3 év és egyszer akartam ott autópálya matricát venni, de mivel mindenáron regisztrálni kellett (mindenféle személyes adatot megadva) és még a bankártyám adatait is tárolni akarták, ezért azt mondtam, hogy "lóf@sz a seggetekbe" és otthagytam az egészet.

Amúgy én külföldi oldalakon több helyen is fizettem már bankkártyával, van olyan, ahol havonta vonták az előfizetési díjat (mert erről szólt a szerződés), de eddig még nem tapasztaltam visszaélést. Amúgy úgy oldom meg a dolgot, hogy a bank internetes felületén le van korlátozva a vásárlás és csak akkor engedélyezem, ha fizetni akarok interneten. Persze ha sokat használnám a kártyámat akkor ez nem lenne túl szerencsés.

Ez nem visszaélés volt, hanem rossz tájékoztatás. Én reklamáltam már amúgy világcégnél, hogy miért vonnak rendszeresen? Hát azért, mert beregisztráltam - válaszolták és igazuk volt. De mondom, már nem használom. Oké, akkor visszafizetik. De addig vonták automatikusan, míg nem reklamáltam.

Szerintem jelentsd a bankodnak, hogy nem te kezdeményeztél fizetést, és bankkártyacsalás esete forog fenn. :)
Szvsz még a pénzedet is visszakapod.

PPO csak kis helyen hibazott, hogy belso emailben szolt az ASZF-rol. Amugy ez kulfoldon teljesen jogszeru amit csinaltak, es szokasuk is a cegeknek, csak ha valtozik a Terms and Conditions azt elso belepeskor le kell meg1x OKzni.
A nagyobb goreny az OTP volt, aki engedte latatlanban terhelni a naluk elmentett kartyakat, letagadva, hogy naluk nincs is kartyaadat tarolva.

--
http://bsdbased.com

Az tudta mindenki, hogy az OTP tárolja az adatokat, hiszen egy jelszót kellett megadni (az otp-nek!), amikor az OTP fizetési oldalára irányított át a ppo.hu. Amit nem tudtam, hogy a ppo anélkül is indíthat tranzakciót, hogy én megadnám a jelszavamat, amit csak az otp tudhat valami kódolt formában, de a ppo nem. Már én se tudom eldönteni, hogy emiatt ki a nagyobb hunyó.

A szolgáltatási jogviszonnyal kapcsolatos valamennyi fontos információt
és ÁSZF (általános, egyoldalú vagy díjszabás) változást Üzemeltető
a http://www.PPO.hu honlapon teszi közzé. PPO Tag elfogadja ÁSZF
(általános, egyoldalú vagy díjszabás) változás értesítés módjának
a jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával a PPO belső
levelező rendszerben kapott értesítéseket.

Eszerint a PPO jol jar el, csak szemet utolso magyar modon

--
http://bsdbased.com

Gondoltam, hogy van ilyen az ÁFSZ-ben, de ha kicsit elgondolkodok, akkor az, hogy ingyenes csomagból átraknak a kérdezésem nélkül egy fizetősbe vajon sima ÁSZF módosításnak minősül?

Lehet rossz, és sarkított példa, de mondjuk van egy szolgáltatás, ami érdekel és rendelek tőlük egy ingyenes tájékoztatást, hírlevelet. Ehhez el kell fogadnom egy ÁSZF-t, hogy van adatvédelmük meg ilyesmi, de szolgáltatást nem rendeltem. Ha ők ezek után változtatnak az ÁSZF-en, hogy aki hírlevelet rendelt, annak automatikusan adják a szolgáltatást is, majd levonnak x Ft-ot a számlámról az mennyire legális? Nem kéne ilyenkor a beleegyezésemet kérni?

Szerintem ha rendelsz egy ingyenes hírlevelet, akkor nem fogod megadni hozzá a bankkártya adataidat.
Azt viszont sehogy sem tartom "normálisnak", ha egy "díjmentes" szolgáltatást fizetőssé változtatnak és arra nem kellene új szerződés. Egy "ingyenes" szolgáltatást 0 Ft-osnak tekinteni és csak az ÁSZF-ben fizetőssé tenni imho aljas húzás. Ilyet szerintem csak szándékosan lehet csinálni, alaposan előkészítve. PPO leírva...

Jah, de nem nehéz továbbgondolni az esetet. Küldenének egy fizetési felszólítást, aztán ha nem fizetek akkor átadják egy behajtó cégnek a "tartozásom". :) Mintha ilyen esetekről is olvastam volna nemrég. Ha 100-ból 1 ember befizeti akkor máris megérte. A spam is pont így működik...

A dologban az nagyon érdekes, hogy mielőtt indult volna a lottózó szolgáltatásuk, rengeteg emailt voltak képesek kiküldeni figyelem felkeltés céljából. Erről az "apróságról" egyet sem.

Ha korábban egyenleget töltöttem fel, akkor elég gyorsan jött emailben egy értesítés a megrendelt tételről. Most még az sem jött. Nagy itt a sunyítás, ha nem kapok SMS-t, akkor legfeljebb hó végén veszem észre, hogy mi volt ez a levonás, vagy egy APEH ellenőrzés során.

Mikor délután megkaptam az SMS-t a levonásról, akkor már karbantartás alatt volt a honlapjuk, abban a reményben tértem vissza munkámhoz, hogy a srácok biztos elrontottak valamit (durva, de hát bármit el lehet rontani - én, az optimista...). Most már a honlapon is kint van, hogy van éves díj. A belső üzenet is elég gerinctelen, kattints a kilóméteres ÁSZF-re, hogy megtudd a lényeget... (a belső üzenet dátuma november 18, tartalma szerint kemény 8 nap van felmondani a szolgáltatást - azaz legyen akár csak egyetlen hét, amikor nem jelentkezel be...)

Többen is említették már, de azt én sem értem, hogy minek a jelszavas bohóckodás, ha anélkül is le tudnak vonni.

Na, na..., ez nem magyar mód, jóérzésű magyar ember ilyet nem csinál, ez egy talmudista szemét zsidó munka. Jellemzően ez ilyen és ehhez hasonló cégeket a kaftánosok üzemeltetik.

(Na kiváncsi leszek törlik e hozzászólásomat, csak mert nyíltan mertem zsidózni. Aztán arra is kiváncsi leszek, hogy Jozephusét törlik e, Ő nyíltan magyarozott.)

A magyar jelző használata egyik hozzászólásodban sem szerencsés, ha magyarországi állapotokra akartál utalni akkor ki kellet volna írni. Én sem vallási és egyéb hovatartozásra gondoltam, hanem a zsidó népen belül egy szűk kb, 10%- nyi csoportra a talmudista zsidókra, de nevezhetjük őket cionista zsidóknak is. Csak halkan jegyzem meg ez a maroknyi embercsoport uralja a világ javainak 80%-át. Szóval igen jól sáfárkodnak a talmud tanaival, mely szerint kötelező pl. a témaindító által közölt lehúzó, átverő, meglopó cselekedet.

(Na, mostmár tutira törölve leszek :) )

Nézz utána ezeknek a dolgoknak, mert sületlenségeket írsz.

Én megtettem ugyanis, és erre:

"...a talmud tanaival, mely szerint kötelező pl. a témaindító által közölt lehúzó, átverő, meglopó cselekedet."

csak ezt tudom mondani:

"Utálja az ÚR a kétféle súlyt, és a hamis mérleg nem jó dolog." Példabeszédek 20:23

tehát legalábbis nélkülözi az ideológiai alapot...

Ha már úgyis törölve lesz ez a pár komment...
Talmud!=Tóra!=Ószövetség
A Talmudot rabbik állították össze/írták, és általános útmutatást tartalmaz a zsidók vallásúak (zsidó jog/etika) számára.
-------------------------------------------------------------------------------
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux 12.1 | 2.6.26.7-janos

Ez hazugság és önáltatás. Magyaroztál, vállald. És figyelj oda legközelebb. Külföldön is vannak mocsok cégek, meg belföldön is. A különbség, hogy sokkal kevesebb, és azon belül is szűrt külföldi céggel kerülsz kapcsolatba, mint belföldivel.
----
Hülye pelikán

szerintem nem járt el jól! Úgyanis átrakott embereket előzetes megkérdezés nélkül ingyenes szolgáltatásból fizetősbe és levonta az ezzel kapcsolatos díjat.
Ez CSALÁS! Az ilyet nagyon keményen bűntetni kell. A PPO-nak egyetlen megfelelő bűntetés létezik (azt leszámítva, hogy a teljes vezetőséget tűzes vassal simogatják életük hátralévő részében): a cég totális piaci bukása.

Miután a PPO ezzel 100 milliót kaszált be, ezért könnyen elképzelhető, hogy ezt a pénzt zsebrevágják és eltűnnek, majd egy másik néven újabb szolgálató jelenik meg ugyanazokkal az emberekkel a háttérben.

autopalyahoz 1 sms, meg egy megerosito es kesz. kb 2 perc.

Ha jól emlékeszem, akkor a ppo agresszív spammer is volt anno...

sajnálom a károdat. erre való viszont a netes kártya. manapság sok helyen ingyér hozzávágják az emberhez, vagy lehet regisztrálni prepaid mastercard kártyákat is, amiket közel díjtalanul lehet használni. (wirecard, stb.)

-1

Arra kell alapozni, számítani, hogy lehúznak, mert előbb-utóbb valaki úgyis megpróbálja, főleg mert a lehetőség technikailag adott. A jóhiszeműség pedig nem a legjobb biztosíték.

És ezért kell az internetes kártya internetes vásárlásokhoz, szolgáltatás igénybevételhez. Logikus, nem?

Ertem en mire utalsz, de nem, nem, nem! Nem akarok erre alapozni, nem akarom mar elore azon jaratni az agyam, hogy a masik fel hogy fog lehuzni. Ez egy vegtelen jatszma, amikor az elado ujabb trukkokkel jon elo, te meg probalod kivedeni, mert ezzel kvazi elfogadod, hogy a masik ilyent megengedhet maganak. NEM akarom ezt elfogadni. Az a normalis, ha az embert ertesitik, ha nemkivant banki tranzakcio konnyeden lekovetheto, visszahivhato.

A dombornyomott kártyám külön számlán van, mindig csak annyit utalok rá, amennyit kell. Pechemre volt rajta most annyi, hogy el tudják lopni. :)

Külön internetes kártyát nem tudom, hogy elfogadnak-e külföldön (pl. paypal), emiatt szereztem anno pár éve dombornyomottat. Persze én kis naiv számíthattam volna rá, hogy hazámban fognak először meglopni ily módon, nem pedig külföldi használat során, így fenntarthattam volna egy külön netes kártyát a hazai használatra...

2010 Magyarország -->> csak kp.... :) és még pár évig így is marad.

Én is így jártam. Szerintem PSZÁF, NHH és GVH lesz az ügyből.

Szerelem reggel, szerelem délben szerelem este... most már működhetne az a k..va szerver!

A cikk olvasasa utan torolni akartam az oldalon levo regisztraciomat, viszont sehol sem talalom a torleset a nyilvantartasomnak.
Valaki tud esetleg valamit?
Holnap rajuk irok, hogy nem akarok ugyfeluk lenni a jovoben.
Meg telefonegyenleg feltoltessel kapcsolatban regisztraltam.
A telefonfeltoltesnel is voltak elofizetesek, ami miatt jobbnak lattam elmenni egy automatahoz es bepotyogni a telefonszamom :)

+1

Tegnap jött SMS, hogy meghíúsult fizetési kísérlet volt a lejárt bankkártyámmal, úgyhogy én még szerencsésnek mondhatom magam, hogy nem tudták levonni az összeget.
Az Erstés Telebankos ügyintéző már ismerős problémaként mondta csuklóból ezt a PPO-s cuccot.
A röhej az, hogy én sem kaptam e-mail-es értesítést az ÁSZF változásról, az csak belső üzenetként volt olvasható. A rendszerbe viszont már majd egy éve be sem léptem, mert felb***ta az agyamat, hogy pénzt kértek anno 2009-ben azért, hogy náluk vásárolhassak. (A basic ingyenes volt, és nem is lehetett vele csinálni semmit. Alapból minden régi ügyfelet oda dobtak be.) Nem is vettem igénybe semmilyen szolgáltatásukat 2009 eleje óta.

A webes felületen tényleg(!) nem lehet sima kattintgatással megszüntetni a regisztrációt, hanem a "Kapcsolat menüpont" alatt levő form-ba kell beírni, hogy meg akarod szüntetni a regisztrációdat. Legalábbis a PPO-s ügyfélszolgálatos hölgy ezt mondta telefonon. (Nem, telefonon _nem_ fogadnak el megszüntetési kérelmet. LOL!)

Megérdemelnének ezért az eljárásért egy kis napalmot. (Szerintem.)
-------------------------------------------------------------------------------
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux 12.1 | 2.6.26.7-janos

"Ezzel a lépéssel biztos sokan elvesztették a bizalmukat az - amúgy is kényes témát képviselő - internetes fizetésben."

Jobb is. Legalább nem lesznek olyan hülyék, hogy egy cégben is megbízzanak, hogy ha lelophatja az összes pénzüket a számlájukról, akkor nem fogja megtenni.

Nem fizetek a neten kártyával.
Ez nem lehet alternatíva a mai világban. 2005-ben lett bankkártyám (az egyetem miatt kellett nyitni egy számlát), gondoltam szerzek egy dombornyomott kártyát is hozzá, mert azzal lehet fizetni neten. Azóta sok helyen használtam, mondjuk főleg Paypel-lel. Ez a PPO-s eset volt az első negatív élményem vele.

Baromira meg lehet bízni ám az otp-ben is. Számomra egyre valószínűbb, hogy ők is sárosak az ügyben, nem kicsit.

nekem az volt a mázlim, hogy 2009 augusztusban lejárt a beregisztrált bankkártyám és annyira fos volt az oldal, hogy nem lehetett újat rögzíteni v. megújítani a lejártat. Így megterhelni sem tudtak. De nagyon néztem tegnap este, hogy WTF?!

jöjjenek. :) úgy felbaszták vele az agyamat, hogy sztem köszönés helyett is ütnék. :)

Engem az érdekelne egyébként kurvára, hogy eddig csak a 3 jegyű titkos kóddal lehetett fizetést indítani, ami a kártya hátoldalán van. Ezt eddig az OTP site-ján kellett megadni, nem a PPO-nál. Most mégis rápróbáltak a terhelésre a kód ismerete nélkül.

Hogy is van ez?

A kártyát egy ideje az otp-nél kellett regisztrálni egy tranzakció előtt (a 3 jegyű kóddal együtt), utána egy jelszóval lehetett előhozni ezt a kártyát, ha fizetni akartál. Namost, ez elvileg mind az OTP-nél volt eltárolva:

"3.3 Bankkártyával történő fizetés, bankkártya regisztráció biztonsága

Bankkártya regisztrációt PPO Tag az OTP Bank Nyrt. (1051 Budapest, Nádor utca 16., Cg.: 01-10-041585, Cg.: 01-10-041585) Internetes Virtuál POS (VPOS) Biztonságos Https Bankkártya-regisztrációs oldalán hajtja végre. A PPO Üzemeltetője semmilyen Bankkártya adatot, információt nem lát, nem tárol. A PPO Tagok tranzakciók lebonyolításához szükséges bankkártyák adatait az OTP bank Nyrt. tárolja. Üzemeltető a Regisztráció során birtokába kerülő, az ügyfél által választott PPO Regisztrációs / PPO Vásárlói azonosítót, nevet továbbítja a bankkártyával történő tranzakció lebonyolításához. Üzemeltető nem rendelkezik hozzáféréssel a bankkártya adataihoz."

Felmerül tehát a kérdés, hogy miként lehetett elindítani egy fizetési tranzakciót anélkül, hogy megadtam volna az otp oldalán a jelszavam? Az otp és a ppo ilyen jó haverok, hogy jelszó nélkül is lehet mindent a ppo-nak?

Ne haragudj meg, de Te is hibás vagy!
Egy harmadik felet veszel igénybe olyan szolgáltatásokra,
amiket közvetlenül is elérhetsz.
sms-ben matrica vásárlást pölö már évekkel ezelőtt lehetett
a pgsm-nél venni.

Szerintem ennek a protálnak neve
polgár
parazita
oligarchia

Léprementél, kihasználnak.

Vodafonnál feltöltőkártyával mai napig nem lehet matricát venni SMS-ben.

Bocsáss meg, hogy olyan szolgáltatást vettem igénybe, ahova olyan noname cégek irányítanak át, mint hazánk 3 mobilszolgáltatója, és az Állami Autópálya Kezelő Zrt. Tök naiv voltam valóban, hogy megbíztam egy ilyen cégben...

Ugye nem arra céloztál, hogy nézzük el ennek a kedves cégnek, hogy 110k ügyféltől lenyúltak akár 250 millió Ft-ot is (lehet adómentesen egy svájci számlára)?!

Nem kell ettől kiborulni, igenis tudjuk, hogy az egész bankkártya rendszer úgy ahogy van egy nagy sz*, az egészet az idióta amerikaiaknak találták ki.

A kliens nincs biztonságban, mert ugye bárhol fizet, ha elmentik az adatait a pénzének annyi lehet.
Az üzlet sincs biztonságban, mert bárki megfellebbez egy tranzakciót, hogy azt nem ő vagy nem az ő tudtával futtatták, akkor igenis ki kell fizetni az összeget, továbbá kap egy chargeback-et, aminek a visa és a mastercard nem örül (túl sok chargeback esetén ki szokták zárni mint partner).

És persze találnak ki dolgokat, mint a secure3d vagy verified by visa, az az üzletet védené, csak épp az emberek miatt nem lehet azt bevezetni.

Véleményem szerint a megoldás az debit card esetén, hogy az ember 2 folyószámlát használ, az egyikhez van rendelve a kártya, de ezen nincs pénz, csak közvetlen fizetés előtt kerül rá a másik számláról.

n darab hasonló esetet tudok, pl. tankolás közben megszívatott az alkalmazott, vagy ami még a legjobban zavar, hogy igenis, nem kérik a pin kódot sok üzletnél (tankolásnál sokszor jártam meg).

Visszatérve a te esetedhez: ha időben megfellebbezed a banknál (24 vagy 48 óra), hogy te arról a tranzakcióról igenis nem tudsz, akkor igenis kapnak egy chargebacket és kötelesek visszaadni a pénzt
(persze tudom, hogy itt most nem az összegről van szó).

szerk.: a secure3d vagy verified by visa alapvetően az üzletet védi, de ebben az esetben téged is megvédett volna: ha a bank követeli, hogy szükség van még egy autentikációra, akkor nem tudták volna levenni a pénzedet. Csak hát az OTP még azt sem tudja, hogy mi az a Secure3D.

Ha nem kérnek tőlem PIN kódot a benzinkúton, az mit jelent (gyk. miért szophatom meg?)

Aláírás v. PIN kód közül 1 mindenképp kell a tranzakcióhoz. Olyan eset nem lehetséges, hogy se PIN kód se aláírás. Ha nem kértek PIN kódot, az azt jelenti, hogy 1 aláírás hamisítással le tudnak elvben nyúlni?

ez így nem igaz. preauthorized tranzakcióval dolgoznak, csak pár nap múlva fogják ténylegesen átutalni a pénzt, de az aláírt számla csak vita esetén lesz használva.
Fizikailag emberi képtelenség annyi tranzakciót leellenőrizni.

szerk.: két tranzakció van: a preauth és a settlement. Az utóbbi, amikor ténylegesen átutalják a pénzt, az elsőnél csak zárolják az összeget. Ezzel pontosan a chargeback ellen védekeznek az üzletek: ha pl. 5 nap alatt nem lett a tranzakció megtámadva, csak akkor utalják a pénzt, különben még mindig van esély azt visszavonni ("void preauth") és így nem lesz belőle chargeback. Az összeget valószínűleg úgyis elbukják.

hát pl. az ellopott kártyádról probléma nélkül teletankolják az autójukat. Ismerek ilyet a közvetlen közelemben: a McDonalds-ban leürítették az ismerősöm számláját, mert nem kértek pin kódot és az illető ezt tudta.

szerk: nem mindig van kamera, aláírni pedig bárki tud...

A fenn hivatkozott index cikkben az szerepel:
"A most panasszal élő ügyfelek nagyrészt azon bankkártya regisztrációt végrehajtó régi ügyfelek közül kerültek ki, akik a PPO Light csomagra szerződtek 2008 novemberétől 2009. január 20-ig és a PPO oldalán kártyaregisztrációt hajtottak végre és éltek a PPO által kínált egyedi ajánlattal, mely szerint a PPO Light 2009 akciós díjcsomagot 2009. december 31-ig térítésmentesen használják. Ezen időszak után regisztráló ügyfelek már a PPO Light díjcsomagnak megfelelő díj megfizetése után tudták használni a portált."

Ebből nekem annyi jön le, hogy a csóringerek megint beették az "ingyé van" dumát és csesztek az ÁSZF-et elolvasni. A tavaly novemberi üzenet, csak egy emlékeztető volt az akciós díjcsomagok lejárta miatt.
A másik, hogy az OTP-nél lehetőség van az automatikus tranzakciók tiltására.

--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

A tavaly novemberi üzenet, csak egy emlékeztető volt az akciós díjcsomagok lejárta miatt.

Nem, novemberben egy ÁSZF változtatás volt, amelyben kinyilvánították, hogy adminisztrációs díjat számolnak fel a "havidíjmentes" tagságért is.

2009. elején minden régebbi előfizetőt tudtommal áttettek a Light csomagra.
-------------------------------------------------------------------------------
Az életben csak egy dolog a szép, de az épp nem jut eszembe.

Slackware Linux 12.1 | 2.6.26.7-janos

Hm. Tényleg. Nem is értem. Tudtommal a bankkártyás fizetés adatait a bank oldalán adom meg.

Valahogy így történik a bankkártyás fizetés.

  1. Webshop küld egy üzenetet a banknak, hogy figyi, megy hozzád az ügyfelem, ennyit meg ennyit akar fizetni, adj erről a tranzakcióról nekem egy tokent.
  2. Webshop a tokent odaadja a vevőnek, és átirányítja a bank oldalára.
  3. A bank oldalán a vevő megadja a kártyaadatait és fizet.
  4. A sikeres tranzakció után a bank vevőt visszairányítja a webshop oldalára.
  5. Webshop érzékeli a vevő "visszatérését", és az első pontban kapott tokennel megkérdezi a bankot, hogy az ezzel a tokennel odairányított vevőm fizetett-e?
  6. Ha a bank visszajelez a websopnak, hogy igen, fizetett, akkor webshop "kiadja" az árut a vevőnek.

Nagyjából ez az a folyamat. Jobb esetben. Ha a ppo-nál ez enm így zajlik, az eleve gáz.

Sajnos magyar cégekben nem lehet megbízni, tisztelet a kivételnek.

Ez így technikailag helyes... lenne. Ha a ppo nem lett volna annyira balf*sz/trükkös, hogy iframe-ben jeleníti meg az otp-s oldalt. Ez meg mire volt jó vajon? Elrejteni az otps- URLt a felhasználó elől? Margit! Nóóóóórmális?

(Mer' ugye az egésznek a lényege az, hogy egy noname svájci adóelkerülő pénznyelőben az ember nem bízik meg, egy bankban viszont talán mégis inkább...)

Mondok jobbat! :) Egy hozzászóló, akinek sikerült elérnie a ppo ügyfélszolgálatot, azt írta, hogy az ügyfélszolgálatos hölgy szerint az éves díj levonása azért történhetett meg az otp-s jelszó megadása nélkül, mert azt "máshogy" vonják le.

Mint kb. a win 98 jelszóbekérő oldala: ha rákattintasz a mégsem gombra akkor ugyanúgy beléptetett. :D

A centillion.ch oldal egy 404 a webtar.hu szogáltatónál.

>whois centillion.ch

Domain name:
centillion.ch

Holder of domain name:
CENTILLION AG
TAKACS ISTVAN
GUBELSTRASSE 5
CH-6301 Zug
Switzerland
Contractual Language: English

Technical contact:
CENTILLION AG
TAKACS ISTVAN
GUBELSTRASSE 5
CH-6301 Zug
Switzerland

Name servers:
ns1.webtar.hu
ns3.webtar.hu

>whois ppo.hu

domain: ppo.hu
org: org_name_eng: Investech Ltd.
org: org_name_hun: Investech Kft.
address: Bonyh�di u. 49/B.
address: 1141 Budapest
address: HU
phone: +36/1/555-7696
fax-no: +36/1/221-2493
hun-id: 0991310704
admin-c: 2000927709
tech-c: 2000237383
zone-c: 2000237383
nameserver: ns1.webtar.hu
nameserver: ns3.webtar.hu
registered: 2004.05.19 00:31:37
changed: 2009.12.31 09:17:14
registrar: 1000240383

person: Investech Kft.
address: Bonyh�di u. 49/B.
address: 1141 Budapest
address: HU
phone: +36/1/555-7696
fax-no: +36/1/221-2493
hun-id: 2000927709

person: Bord�k L�szl�
address: Szent Istv�n kir�ly �t 60.
address: 9200 Mosonmagyar�v�r
address: HU
phone: +36/96/566-095
fax-no: +36/96/216-680
e-mail: dns@webtar.hu
hun-id: 2000237383

person: Bord�k L�szl�
address: Szent Istv�n kir�ly �t 60.
address: 9200 Mosonmagyar�v�r
address: HU
phone: +36/96/566-095
fax-no: +36/96/216-680
hun-id: 2000237383

org: org_name_eng: PORT Ltd.
org: org_name_hun: PORT Kft. (Registrar)
address: Szent Istv�n kir�ly u. 60.
address: 9200 Mosonmagyar�v�r
address: HU
phone: +36 40 200277
fax-no: +36 96 216680
hun-id: 1000240383

-
"Attempting to crack SpeedLock can damage your sanity"

"Ha a szolgáltató az általános szerződési feltételekben meghatározott esetekben jogosult az általános szerződési feltételeket egyoldalúan módosítani, köteles a módosításról a hatálybalépését megelőzően legalább 30 nappal az előfizetőket e törvényben foglaltak szerint értesíteni, az előfizetőket megillető felmondás feltételeiről szóló tájékoztatással együtt.

Ebben az esetben az előfizető jogosult a módosítás tárgyában megküldött értesítést követő 8 napon belül a szerződés azonnali hatályú felmondására."

Így bízzak magyar cégben. Így támogassam a magyar gazdaságot.

--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.

Annak azért örülök, hogy rákeresve a ppo.hu-ra a Google ezt a topikot adja ki 3.-nak. :D Meglátjuk mit szólnak, ha lelép tőlük az ügyfelek több, mint 90%-a.

egyébként arra is célszerű figyelni, hogy alapértelmezés szerint automatikus megújítás van beállítva, azaz 2011.01.11 hasonlóan kezdődhet...

épen vasárnap akartam regelni, mert ellopták a telómat, és a tartalékot akartam feltölteni.
Sajnos netbankink sem ment, mert ahoz kellene az ellopott telóm.

így aztán szépen elkezdtem a regisztrációs folyamatot.
mikor odaértem hogy ingyenes, de kezelési költség év x HUF. STOOOPPP!!! :) kilépés azonnal.
sajnos még nem tudom, hogy engem is lehúztak vagy még nem.

_______________________________
http://gugli.uw.hu/
http://fuckinggoogleit.com/

Reméljük a rendőrség is rááll most az ügyre (mielőtt külföldre utaznának a tettesek), többen ilyen választ kaptak nemrég a feljelentő levélre:

Tisztelt Címzett!

Tájékoztatom, hogy a PPO.hu weboldallal kapcsolatos feljelentését az
eljáró szerv kijelölése céljából az Országos Rendőr-főkapitányság
Bűnügyi Főigazgatóság Bűnügyi Főosztály Gazdaságvédelmi és
Pénzhamisítás Elleni Osztálya vezetőjéhez továbbítottam.

Tekintettel arra, hogy a PPO.hu-val kapcsolatos beadványok folyamatosan
érkeznek hozzánk, kérem Önt, hogy erre az üzenetre - kollégáim
munkájának megkönnyítése végett - ne válaszoljon. Jelenleg további
teendője nincs, bővebb tájékoztatást a vizsgálat eredményéről a
vizsgálatot folytató szerv fog nyújtani Önnek.

Kérem a fentiek szíves tudomásul vételét.

Budapest, 2010. január 12.

Nem, csak gondolom az elején többségében a PPO-t hibáztatták, ezért a rendőrségen így írták meg a sablon válaszlevelet, amit ezután minden bejelentő megkapott. De ha rászáll végre a ppo-ra a szerv, akkor biztos el fog hangzani az otp neve is, mint "stratégia partner". :)

Ezt most nem sértésnek szánom, de aki engedélyezi vad idegeneknek, hogy pénzt vonjanak le a számlájáról, az ne csodálkozzon, ha egyszer a megkérdezése nélkül vonnak le róla. (Főleg, ha az OTP-nek is köze van hozzá, bár itt most nem az volt a gond.) Az én számlámmal nem lehet online fizetni, amit nem is bánok, de ha lehetne se engedélyezném senkinek.

Ha így működne a rendszer, akkor valóban mindenki hülye lenne, aki online fizet. De nem így működik normális esetben! Nagyon leegyszerűsítve:
1. Terméknél rákattintasz a fizetésre.
2. Bejön mondjuk a Paypal oldala, ahova bejelentkezel, és elfogadod a fizetési kérelmet.
3. Levonják a pénzt, visszajutsz a termék oldalára, és megkapod a terméket/szolgáltatást.

Nos, jelen esetben az 1. és 2. lépés kimaradt. :D Ugye nem gondolod, hogy ez így normális?! Az adónkból fenntartanak egy halom olyan sóhivatalt, aminek az a feladata, hogy ilyenkor jól a körmére nézzen a sunyi cégnek. Erre várunk most sokan.

Google bechacelte a 2009.01.20-as ppo.hu ÁSZF-et régebbit sajna nem sikerült találni:

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK Érvényes: 2009. 01. 20-tól

PPO Szolgáltatások

Jelen általános szerződési feltételek szabályozzák a magyar vagy külföldi állampolgárságú természetes személy, illetve a magyar és külföldi állam joga alapján létesített jogi személy és jogi személyiség nélküli gazdasági társaság (a továbbiakban: PPO Regisztrált Tag) és az Investech Informatikai és Kommunikációs Kft. (a továbbiakban: Üzemeltető) kibővített PPO - szolgáltatási jogviszonyát, amely Üzemeltető ajánlatának a PPO Regisztrált Tag által történő elfogadásával jön létre.

- A PPO Szolgáltatás bemutatása

A PPO elektronikus, digitális, kényelmi funkciókat kínáló kereskedelmi szolgáltatás (a továbbiakban: Szolgáltatás), amely a PPO Regisztrált Tagok számára az Interneten, bizonyos szolgáltatások esetében WAP-on, SMS-en keresztül érhető el.

A PPO Szolgáltatás használatán keresztül elérhetővé válik PPO Regisztrált Tagok számára a PPO saját és az Üzemeltetővel szerződéses jogviszonyban álló partnerek kínálatában szereplő elektronikus, digitális (és/vagy fizikai) termékek, tartalmak, szolgáltatások elsősorban Internetes Bankkártyás fizetési móddal illetve bizonyos termékek esetében SMS, egyéb mikro-fizetési, banki átutalással történő kiegyenlítésére, a termékek/szolgáltatások megvásárlására. Az elérhető termékek, tartalmak, szolgáltatások kínálatát Üzemeltető folyamatosan bővíti.

A PPO Szolgáltatást kizárólag PPO Regisztrált Tagok vehetik igénybe. Mielőtt a regisztrációval Ön is a PPO Tagjává válna, kérjük, figyelmesen olvassa el az alábbi szerződési feltételeket, mivel azok az Ön és az Üzemeltető között létrejövő szerződéses megállapodás alapját képezik.

Az alábbiakban olvasható a Szolgáltatás igénybevételére vonatkozó írásbeli Megállapodás a PPO Üzemeltetőjével. Ahhoz, hogy Tagként regisztráljon, és igénybe vehesse a PPO Szolgáltatást, egyet kell értenie jelen Szerződési Feltételekkel, melyek kötelezőek Önre nézve.
Ha Ön egyetért jelen Szerződési Feltételekkel, kérjük, jelölje be a regisztrációs lap alján található négyzetet, amely a következőt jelképezi:
"A PPO Szolgáltatás használatára vonatkozó Szerződési Feltételeket elolvastam, azokat elfogadom, azokkal egyetértek regisztrálok, és a PPO Üzemeltetőjével Elektronikus szerződést kötök."

A négyzet bejelölése által Ön kötve lesz az alábbi szerződéses feltételekhez, ezért amennyiben nem ért egyet azokkal, kérjük, ne regisztráljon PPO Tagként. A Szerződés és a szerződéskötés nyelve a magyar.

1. A Szolgáltatási jogviszony

1.1 A jogviszony létrejötte

Az PPO szolgáltatási jogiszony a PPO regisztrációs oldal kitöltésével, az OTP Bank Nyrt. (1051 Budapest, Nádor utca 16., Cg.: 01-10-041585) Internetes Virtual POS (VPOS) Biztonságos (https) PPO.HU INVESTECH KFT. . elnevezésű bankkártya regisztrációs terminálján történő bankkártya - regisztrációval, PPO Szolgáltatás csomag kiválasztásával, valamint jelen PPO Általános Szerződési Feltételek elfogadásával jön létre PPO Regisztrált Tag és Üzemeltető között.

1.2. A PPO Szolgáltatás tartalma

A PPO saját és vele szerződött kereskedelmi partner kínálatában szereplő elektronikus, digitális (és/vagy fizikai) termékek, tartalmak, szolgáltatások csak és kizárólag PPO Regisztrált Tagok számára érhetők el. PPO Szolgáltatás bizonyos funkciók/szolgáltatások tekintetében havi díjmentesen, éves regisztrációs díj befizetésével vehetők igénybe (PPO Light Szolgáltatás csomag), míg meghatározott szolgáltatási csomagok tekintetében a PPO Regisztrált Tagok számára (PPO Basic vagy PPO Premium Szolgáltatás csomag) előfizetői díj ellenében, de regisztrációs díj megfizetése nélkül érhetők el.

1.2.1. A PPO Light Szolgáltatás csomag

A PPO Light Szolgáltatás díj-mentesen, de évente egyszeri éves adminisztrációs díj ellenében elérhető Szolgáltatás csomag. A tárgy évi adminisztrációs díjat regisztrációkor vagy rendszer által automatikusan a naptári év elején kell megváltani. Amennyiben a Szolgáltatás csomagot igénybe vevő felhasználó az aktuális naptári évben köt PPO Light szerződést, úgy az éves regisztrációs díjat a töredék évre is teljes áron meg kell váltani. A PPO Light Szolgáltatás csomaghoz társuló funkciók, szolgáltatások részletes leírása a PPO weboldalon a "PPO csomagok" menüpont alatt találhatóak.

1.2.2 A PPO Basic és PPO Prémium Szolgáltatás csomag

A PPO Basic és PPO Prémium visszterhesen elérhető, 1 évre szóló hűségnyilatkozattal megköthető szolgáltatási csomagok. Ezen előfizetéses díjcsomagok előfizetői számára az éves regisztráció ingyenes, a szolgáltatás díja pedig 1 havi, 3 havi, féléves, illetve éves részletfizetési konstrukciókban válthatók meg. A PPO Basic és PPO Prémium Szolgáltatás csomagokhoz társuló funkciók, szolgáltatások részletes leírása a PPO weboldalon a "PPO csomagok" menüpont alatt találhatóak.

1.2.3. Egyéb bonuszok

PPO - szolgáltatást igénybevevő PPO Regisztrált Tag|PPO Vásárló az Üzemeltető saját és vele szerződéses jogviszonyban álló szolgáltatók aktuális kedvezményeire jogosult.

1.2.4. Szerzői jog

Az Investech Kft. weboldalai, az azon található minden képi és szöveges tartalom, illetve azok elrendezése szerzői jogi, illetve védjegyoltalom alatt állnak, azok bármilyen formában történő felhasználása a személyes használatot meghaladó mértékben kizárólag az Investech Kft. kifejezett erre vonatkozó írásos engedélyével lehetséges.

1. 3 A felek

1.3.1. Üzemeltető adatai

Üzemeltető neve: Investech Informatikai és Kommunikációs Kft.
Rövidített neve: Investech Kft.
Székhely: 1141 Budapest, Bonyhádi utca 49/B.
Adószám: 12972847-2-42
Cégjegyzékszám: 01-09-712664
Képviseli: Simén Tamás ügyvezető
Elérhetőség: info[kukac]investech.hu | 06-1-555-76-96

1.3.2. A PPO Vásárló

Olyan PPO Regisztrált Tag, aki a PPO internetes oldalán, a PPO Portál csoport egyéb internetes weboldalain (WAP-on, SMS-ben) az Üzemeltető által nyújtott, 1.2 pontban felsorolt szolgáltatást tartósan, jelen Általános Szerződési Feltételeket elfogadva igénybe vesz, a kereskedelmi szolgáltatásokért, termékekért pedig díjat fizet. A PPO Regisztrált Tagot|PPO Vásárlót regisztrációja feljogosítja, arra. hogy a PPO Üzemeltetőjének saját és az Üzemeltetővel szerződéses jogviszonyban álló partnerek kínálatában szereplő elektronikus, digitális (és/vagy fizikai) termékeket, tartalmakat, szolgáltatásokat vásároljon, valamint az egyéb - PPO Regisztrált Tagsággal járó - kedvezményeket, funkciókat, szolgáltatásokat igénybe vegyen.

1.4 Szolgáltatási jogviszony időtartama

A szolgáltatási jogviszony a Felek között az előfizetői díjmentes PPO Light Szolgáltatási Csomag esetén tárgy év december hó 31.-ig érvényes. A PPO Basic és Prémium Szolgáltatás Csomagok esetén a szolgáltatási jogviszony szintén határozott időre, a regisztráció napjától számított 1 éves időtartamra jön létre. Mindhárom Szolgáltatás csomag esetén a szolgáltatási jogviszony automatikusan meghosszabbodik, amennyiben Vásárló az Üzemeltető részére nem jelzi, hogy a szolgáltatás meghosszabbítását nem kívánja. Az automatikus megújítást a kiválasztott időperiódusnak megfelelően alkalmazni kell. A PPO Basic és a PPO Prémium csomagok kizárólag hűségnyilatkozattal, 1 éves időtartamra vehetők igénybe. Amennyiben az előfizető a PPO Basic, illetve PPO Prémium előfizetését 1 évnél rövidebb idő alatt fel kívánja bontani, úgy hűségmegváltási díjként köteles kifizetni az egész évre járó előfizetői díjat.

1.5 A PPO Regisztrált Tagság megszüntetése

A PPO Regisztrált Tagság az Általános Szerződési Feltételek 2.9 pontjában leírt módon szüntethető meg.

1.6 Recurring - az automatikus megújítás

Azon Tagjaink, akik a PPO Basic és PPO Prémium Szolgáltatásokért szolgáltatási díjat fizetnek, Prémium Tagnak minősülnek. Felmondás hiányában minden Prémium Tag előfizetése automatikusan megújul az aktuális előfizetési időszak utolsó napján.

Abban az esetben, ha Ön csökkentett előfizetési díjú PPO Speciális Akciós Ajánlattal élt, a Prémium Szolgáltatás automatikus megújítása alapáron történik. Az alapár a Weboldal PPO Szolgáltatás "PPO csomagok" lapján található. A fenti eljárás az automatikus megújítás felmondásáig folytatódik. A Prémium Szolgáltatás automatikus megújítását a következő megújulás előtt legalább 1 nappal (29. nap az egy hónapos, 89. nap a 3 hónapos, 179. nap a féléves, és 364. nap az egy éves esetében) bármikor felmondható a PPO Előfizetések oldal PPO Előfizetési státus menüpontja alatt, a megfelelő linkre kattintva.

A PPO Light éves adminisztrációs díj, a PPO Basic és PPO Prémium Tagságra vonatkozó előfizetési díj azon bankkártya, hitelkártya terhére (vagy a későbbiek során bevezetésre kerülő push prémium SMS fizetési mód esetén telefonszámra) recurring Bankkártyás fizetési módozaton kerül kiszabásra, amelyet az eredeti jogügyletnél használt. A későbbiek folyamán bevezetésre kerülő PPO Multi (azaz több bankkártya regisztrációt és kezelést lehetővé tevő felület) bankkártya kezelő funkció esetében a felületen megadott és beállított a PPO Szolgáltatás csomagfizetésre megjelölt bankkártya terhére kerül kiszabásra. PPO Multi bankkártya rendszer esetén Üzemeltető jogosult az egyéb regisztrált bankkártyák terhére eszközölni a terhelést, fizetést amennyiben a beállított főkártyára a PPO Light éves adminisztrációs díjat vagy a PPO Basic, PPO Prémium Tagságnak megfelelő szolgáltatási díjat nem tudta automatikusan ráterhelni.

1.7 Jogok és kötelezettségek

A PPO Tag|PPO Vásárló kijelenti, hogy jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadásával Üzemeltető 1.2 pontban felsorolt szolgáltatásait igénybe kívánja venni.

A PPO Tag|PPO Vásárló vállalja, hogy a Bankkártya regisztráció során megadott titkos fizetéseket jóváhagyó jelszavát (Bankkártya regisztrációs jelszó) nem osztja meg más személyekkel, amennyiben megosztja, úgy az családon belüli visszaélésnek számít, és az ilyen módon elszenvedett kárért nem indít charge back eljárást Üzemeltető és Partnerei ellen semmilyen indokkal. Ezáltal a bankkártyával történő fizetést lebonyolító pénzintézettől charge back - eljáráson keresztül visszaigényelni nem kívánja azt. A PPO Tag hibájából jelszavának harmadik személy által történő felhasználásból adódó károkért Üzemeltető felelősséget nem vállal. PPO Vásárló kijelenti és vállalja, hogy a megrendelt és teljesített szolgáltatások ellenértékét vissza nem követeli. A PPO Tag hibájából történt hibás, téves adatbevitelből, megrendelés elírásból származó károkért a PPO Üzemeltetője semmilyen felelősséget, visszafizetést, visszatérítést nem vállal. A PPO Tag hibás, téves megrendelésből fakadó kárt PPO Tag maga viseli.
A PPO Tag vállalja, hogy regisztrációjának törlése esetén tagdíját Üzemeltetőtől vissza nem követeli. Üzemeltető a Partnercégek bármely magatartásáért, illetve az általuk a Vásárlónak okozott kárért nem felelős. Üzemeltető jogosult jelen szolgáltatási jogviszonyból eredő jogait harmadik személyre átruházni.

A szolgáltatási jogviszonnyal kapcsolatos valamennyi fontos információt Üzemeltető a http://www.PPO.hu honlapon teszi közzé.

2. Adatvédelem, adatbiztonság

2.1. Az adatkezelő neve:

Investech Informatikai és Kommunikációs Kft.

2.2. Az adatkezelő székhely és posta címe:

1141 Budapest, Bonyhádi utca 49/B.

2.3. Elérhetőség, kapcsolattartó:

Simén Tamás ügyvezető | info[kukac]investech.hu | 06-1-555-76-96

2.4. A személyes adatok védelme

Az Üzemeltető az adatkezelést a vásárlók önkéntes, tájékozott, és határozott hozzájárulása alapján a PPO internetes honlapon PPO Regisztrált Tagok|PPO Vásárlók esetében végez. Amennyiben Ön bármely személyes adatát eljuttatja a PPO Üzemeltetőjéhez, ezzel hozzájárulását adja ahhoz, hogy azt az Üzemeltető - az ügylet jellege által meghatározott célból és ideig - nyilvántartsa és kezelje.

Az Üzemeltető az Interneten keresztül hozzá eljuttatott valamennyi adatot ugyanolyan védelemmel kezeli, mintha azokat egyéb úton bocsátották volna rendelkezésére.

2.5. Az adatkezelés jogalapja:

Az Üzemeltető bármely, a weboldalak használata során tudomására jutott személyes adatot a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény (Avtv.) 3. § (1) bekezdés rendelkezése alapján az érintett önkéntes hozzájárulása mellett kezeli.

2.6. A kezelt adatok köre:

A.
A Vásárló által a PPO - Szolgáltatás igénybevételéhez szükséges kötelezően, az internetes felületen történt regisztráció során megadott adatok: vezetéknév, keresztnév, titulus, e-mail cím, telefonszám, nem, számla adatok, egyéb adatok illetve céges regisztráció esetén a kapcsolattartó neve és adatai, adószám, egyéb adatok.

B.
A Vásárló döntése alapján megadott adatok: életkor, családi állapot, gyerekek száma, egy háztartásban élők száma, foglalkozás, hobbi. Ezen adatok megadásával a Vásárló kifejezetten hozzáárul ahhoz, hogy részére Üzemeltető személyre szabott szolgáltatási ajánlatokat, illetve reklám anyagokat küldhessen. Az Üzemeltető bármely, a weboldalak használata során tudomására jutott személyes adatot a személyes adatok védelméről, és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. Törvény rendelkezései szerint kezel. Amennyiben a Vásárló adatait eljuttatja az Üzemeltetőhöz, ezzel hozzájárulását adja ahhoz, hogy az Üzemeltető - az ügylet jellege által meghatározott célból és ideig - nyilvántartsa és kezelje. Az Üzemeltető az Interneten hozzá eljuttatott valamennyi adatot ugyanolyan védelemmel kezeli, mintha azokat egyéb úton bocsátották volna rendelkezésére.

C.
A www.PPO.hu oldal megtekintése során rögzítésre kerül a vásárló számítógépének IP címe, a látogatás kezdő és befejező időpontja, illetve egyes esetekben - a vásárló számítógépének beállításától függően - a böngésző és az operációs rendszer típusa. Ezen adatokat a rendszer automatikusan naplózza. A PPO a naplófájlban található adatokat nem kapcsolja össze egyéb személyes adatokkal. Az adatokhoz kizárólag az adatkezelő fér hozzá.

2.7. Az adatkezelés célja:

A.
A Vásárló által kötelezően megadott adatok esetében az adatok kezelésének célja a vásárló jogosultságának azonosítása, valamint a megrendelés elektronikus vagy egyéb módon történő visszaigazolása, kényelmi funkciók biztosítása.

B.
A Vásárló önkéntes döntése alapján a regisztrációs profilban megadott adatok vagy kibővített regisztráció estében belső internetes közösség alkotása, a vásárlók, tagok azonosítása. Az adatokat a szolgáltató felhasználhatja arra, hogy a honlap látogatása során a letöltött oldalakon megjelenő hirdetési csíkokon (reklám banner) személyre szabott reklámok jelenjenek meg.

C.
Az PPO megtekintése során a naplófájlban rögzítésre kerülő adatok esetében az adatok tárolása kizárólag statisztikai célokat szolgál. Az adatkezelő a megjelölt céloktól eltérő célra a személyes adatokat nem használja. Személyes adatokat harmadik személyeknek csak a vásárló előzetes és tájékozott hozzájárulása esetén adunk át. Ez nem vonatkozik az esetleges, törvény alapján kötelező adattovábbításokra.

2.8. Az adatkezelés időtartama:

2.8.1
A PPO Tag|PPO Vásárló által kötelezően megadott adatok esetében mindaddig nyilvántartjuk, amíg tagja a PPO-nak. A PPO Tag önkéntes döntése alapján, törlési igényének beérkezésétől számított 30 munkanapon belül eltávolítjuk az adatokat a központi adatbázisból, és azokat a mindenkori számviteli szabályok szerint előírt ideig, - és csupán e célból -, az előfizetők/tagok adataitól elkülönítve őrizzük. Amennyiben a vásárló jogellenesen, megtévesztően használ személyes adatot, vagy bűncselekményt valósít meg, akkor a felhasználási feltételekben biztosított módon az PPO a regisztráció törlésével egyidejűleg valamennyi személyes adatát a tudomásszerzéssel egyidejűleg azonnal törölheti.
2.8.2.
A Vásárló döntése alapján a profilban megadott adatok esetében, amíg Vásárló döntése alapján azokat a profiljában megjeleníti, illetve személyre szabott reklámok esetében, amíg a szolgáltató által biztosított leiratkozási lehetőséggel a Vásárló nem él.

2.8.3.
A PPO megtekintése során a naplófájlban rögzítésre kerülő adatok esetében - az utolsó látogatás időpontjának kivételével - a látogatástól számított 5 napig tárolja a rendszer az adatokat. Az utolsó látogatás időpontját a rendszer a vásárló következő látogatása időpontjában automatikusan felülírja.

2.8.4.
Üzemeltető a felhasználási feltételekben meghatározott feltételek esetén külön indoklás nélkül átmenetileg korlátozhatja a felhasználó működését a PPO-n. Ebben az esetben adattörlésre nem kerül sor.

2.9. A személyes adatok, tagság törlése:

A törlési igényt e-mailben az info@investech.hu címre kell eljuttatni. A Szolgáltató a törlési igény beérkezésétől számított 30 munkanapon belül eltávolítja az adatokat a központi adatbázisból. Törlés esetén a profilban szereplő (A és B pont) adatok nem állíthatóak helyre. Újabb regisztráció esetén a korábbi adatok szintén nem állíthatók helyre, ennek megfelelően a korábban regisztrált e-mail cím sem használható.

2.10. Személyre szabott reklámok:

A vásárlók érdeklődési körének megfelelően a szolgáltató személyre szabott reklámokat jeleníthet meg a honlap látogatása során letöltött oldalakon, amelyek egyben számára hasznosabb, érdekesebb információkkal szolgálnak. A 2.7. B pontban található adatokat a szolgáltató felhasználja arra, hogy a honlap látogatása során a letöltött oldalakon megjelenő hirdetési csíkokon (banner) személyre szabott reklámok jelenjenek meg. A hirdetési csíkok kiosztása gép által történik, a kiosztás során személyes adatok nem kerülnek átadásra, feldolgozásra, az adatok elemzése, vizsgálata nem szükséges. A hírlevél szolgáltatást a vásárló - leiratkozással - megtilthatja.

2.11. Adatbiztonsági intézkedések:

A személyes adatokat Magyar Köztársaság területén, biztonságos szerveren tároljuk.

2.12. Az adatkezelési szabályzat módosításának lehetősége:

Az PPO fenntartja a jogot, hogy jelen adatkezelési szabályzatot a Vásárlók előzetes értesítése mellett egyoldalúan módosítsa. Vásárló a szolgáltatásnak a módosítás hatálybalépését követő használatával elfogadja a módosított adatkezelési szabályzatot.

2.13. A vásárlók jogai személyes adataik kezelésével kapcsolatban:

Személyes adatai kezeléséről a Vásárlók tájékoztatást kérhetnek. Az adatkezelő kérésre tájékoztatást ad az érintettnek az általa kezelt adatairól, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, az adatfeldolgozó nevéről, címéről (székhelyéről) és az adatkezeléssel összefüggő tevékenységéről, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat. A tájékoztatás iránti kérelmet e-mailben az info@investech.hu címre kell eljuttatni, amire 5 munkanapon belül választ kap az érintett. A Vásárlók kérhetik adataik törlését, az adatkezelés időtartama 2.9 pont alatt meghatározottak szerint.

2.14. Felelősség

Tekintettel arra, hogy az Internet nyílt, biztonságosnak nem tekinthető hálózat, az elektronikus formában továbbított üzenetek megsemmisülése, késedelmes megérkezése, egyéb hibája miatt beálló károk tekintetében az Üzemeltető minden kártérítési felelősséget kizár.

A Weboldalon található külső hivatkozások (a PPO-tól eltérő címtartományra mutató link) követésével letöltött tartalom nem áll az Üzemeltető befolyása alatt. A PPO Weboldalon megjelenő ajánlatok, hirdetések, tájékoztatók tartalma tekintetében az Üzemeltető minden felelősséget kizár. A PPO weboldalon megjelenő nem megfelelő tartalmú hirdetéseket Üzemeltető törölheti.

2.15. Jogérvényesítési lehetőségek:

A vásárló jogérvényesítési lehetőségeit az Adatvédelmi törvény valamint a Ptk. alapján bíróság előtt gyakorolhatja, valamint kérheti az adatvédelmi biztos segítségét is.
Az Adatvédelmi Biztos elérhetőségét az alábbi linken találja: http://abiweb.obh.hu/abi/, cím: 1051 Budapest, Nádor u. 22., e-mail cím: adatved@obh.hu, Tel: (+36 1) 475 7186, (+36 1) 475 7100 (9-15 óra között)

További kérdéssel, illetve észrevételeivel kapcsolatban kérjük, keresse az üzemeltető munkatársát az info[kukac]investech.hu e-mail címen.

3. ÁSZF elfogadása, szolgáltatási díj, bankkártyával történő fizetés

3.1 ÁSZF elfogadása

Amennyiben a Vásárló a PPO - szolgáltatás igénybevételéhez szükséges, PPO.hu internetes felületen történő regisztráció során a fentebb felsorolt adatait Üzemeltetőhöz eljuttatja, jelen Általános Szerződési Feltételek elfogadása, Bankkártya regisztrációs folyamat lezárulta után, a PPO csomag kiválasztásával, annak kattintásával hozzájárulását adja ahhoz, hogy az Üzemeltető adatait jelen szolgáltatási jogviszonyban felhasználhassa, valamint a kiválasztott PPO csomag szolgáltatási díját számlájáról levonhassa az 1.6 pontban részletezett módon.

3.2.A kereskedelmi szolgáltatás díjai

PPO Üzemeltetőjének saját és Üzemeltetővel szerződéses viszonyban álló cégek termék vagy szolgáltatás díjszabása megtekinthetőek a konkrét termék weboldalán.
Kiemelt termékek díjszabása, árképzése:
Autópálya-matrica: Hatályos GKM rendelet szerint közzétett árlista alapján.
Mobiltelefon feltöltés: Pannon, T-Mobile, Vodafone - szolgáltatók elektronikus termék díjszabása szerint.
Biztosítások: Biztosítási rendszer által kínált díjak szerint.
Egyéb termékek: Termék megfelelő weboldalán feltűntetett díjszabás szerint.

Pályahasználati jogosultság vásárlására vonatkozó külön rendelkezések

Autópálya-matrica vásárlás esetében a pénzügyi teljesítés megtörténte önmagában még nem jelent automatikusan pályahasználati jogosultságot. Amennyiben nem kapja meg Email címére bizonylatát, kérjük, hívja munkatársunkat ügyfélszolgálati telefonszámunkon.
Ha bizonylat nélkül hajt fel a díjköteles autópályára, az ebből eredő esetleges következmények a vásárlót terhelik, cégünk semmiféle felelősséget nem vállal!

3.3 Bankkártyával történő fizetés, bankkártya regisztráció biztonsága

Bankkártya regisztrációt PPO Tag az OTP Bank Nyrt. (1051 Budapest, Nádor utca 16., Cg.: 01-10-041585, Cg.: 01-10-041585) Internetes Virtual POS (VPOS) Biztonságos https Bankkártya-regisztrációs oldalán hajtja végre. A PPO Üzemeltetője semmilyen Bankkártya adatot, információt nem lát, nem tárol. A PPO Tagok tranzakciók lebonyolításához szükséges bankkártyák adatait az OTP Bank Nyrt. tárolja. Üzemeltető a Regisztráció során birtokába kerülő, az ügyfél által választott PPO Regisztrációs | PPO Vásárlói azonosítót, nevet továbbítja a bankkártyával történő tranzakció lebonyolításához. Üzemeltető nem rendelkezik hozzáféréssel a bankkártya adataihoz.

3.4 Személyes adatok védelme

Az Üzemeltető bármely, a weboldalak használata során tudomására jutott személyes adatot a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII. törvény (Avtv.) rendelkezései szerint kezel. Amennyiben Ön bármely személyes adatát eljuttatja a PPO Üzemeltetőjéhez, ezzel hozzájárulását adja ahhoz, hogy azt az Üzemeltető - az ügylet jellege által meghatározott célból és ideig - nyilvántartsa és kezelje.
Az Üzemeltető az Interneten keresztül hozzá eljuttatott valamennyi adatot ugyanolyan védelemmel kezeli, mintha azokat egyéb úton bocsátották volna rendelkezésére.

4. Záró rendelkezések

4.1 Általános Szerződési Feltételek célja

Jelen Általános Szerződési Feltételek az Üzemeltető és a vele tartós szerződési kapcsolatba lépő PPO Regisztrált Tag / Vásárló között létrejövő jogviszony általános feltételeit tartalmazza.

Szerződő felek megállapodnak, hogy jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben Üzemeltető tevékenységére vonatkozó mindenkor hatályos magyar jogszabályok és hatósági előírások, valamint a Polgári Törvénykönyv rendelkezései külön kikötés nélkül is irányadók

4.1.1

A szolgáltatások igénybevételénél a szolgáltatást nyújtó partnerek Általános Üzletszabályzata az irányadó.

4.2 Általános Szerződési Feltételek Hatálya

Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy a PPO Tagságra vonatkozó jelen Általános Szerződési Feltételeket részben vagy egészben bármikor módosíthatja. A módosításig jelen Általános Szerződési Feltételek rendelkezései hatályban maradnak.

4. 3 Viták rendezése

Szerződő felek megállapodnak abban, hogy a jelen jogviszonyból eredő minden vitás kérdést lehetőleg békés úton kívánnak megoldani. Abban az esetbe, ha a vitás kérdésben nem sikerül írásbeli megállapodást kötniük, akkor a Felek a jelen általános szerződési feltételekből eredő vagy azzal összefüggő valamennyi vitás kérdésben - az értékhatártól és pertárgytól függően - alávetik magukat a Pesti Központi Kerületi Bíróság, illetve a Fővárosi Bíróság kizárólagos illetékességének.

Felek jelen általános szerződési feltételeket elolvasták, és értelmezés után, mint akaratukkal mindenben egyezőt jóváhagyták.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "

Hosszú a topic (meg az ÁSZF itt felettem). Ha az ÁSZF -ben benne volt hogy fenntartják a jogot az ÁSZF jövőbeli módosítására és te úgy fogadod el (regisztrálsz), akkor ebbe bizony senki se fog tudni belekötni.

Megsúgom a csodálatos Apple iTunes és szinte minden online szolgáltatás szerződésébe beleveszik ezt a kitételt!

Persze kinyílik a bicska az ember zsebében, mivel aljas módon, előre kitervelten, direkt nem értesítették széles körben az embereket, mert akkor a nagyrészük még időben kilépett volna.

Az egyetlen lehetőség valószínűleg az lesz a hatóságok kezében, hogy a tájékoztatás elégtelenségére alapozzanak.

********************
"Aki nem backupol az tehetsegtelen :-)"
"...ha nem tévedek!" (Sam Hawkins)
http://holo-media.hu

Az online szolgáltatások abban mások, hogy általában anonimok, így hiába fogadsz el bármit, akár az elolvasása nélkül (mint a legtöbb ember), gyakorlatilag nem tudják érvényesíteni. Kivéve azt, hogy bármire felhasználhatják a nekik megadott adatokat, de erre normális esetben számítasz, főleg, ha nem láttál ezzel ellentétes vállalást.

Viszont ha nem anonim a dolog, vagy hozzáférnek a pénzedhez, nagyon nagy felelőtlenség elfogadni a szerződést úgy, hogy nem olvasod el, vagy úgy, hogy később figyelmeztetés és a felmondás lehetősége nélkül módosíthatják. Így akár azt is belevehetik később, hogy mindenkitől elvehetik az összes pénzét.

Azért az OTP oldala is sáros, két mondatban el lehetett volna magyarázni, hogy mi a fenét jelent a bankkártya regisztráció. Szóval ahelyett, hogy "Client registration data" azt kéne inkább kiírni, hogy "Bankkártyája regisztrációjával felhatalmazza a kedvezményezett felet, hogy bankkártyája terhére akár az Ön közbenjárása nélkül is tranzakciót indítson. Amennyiben Ön kezdeményez tranzakciót, akkor jelszavával hitelesítheti kérését, így a későbbiekben nem kell ismételten megadnia kártyaadatait."

ott a GUI-n ilyet bisztos nem fogsz találni.

ELLENBEN! a közleményekhírdetmények oldalon, a 600. PDF 1500. oldalának 3. táblázata alján a ****-os megjegyzés lesz az, ami pont ezt az esetet részletezi, leírja pontosan mi a helyzet. Ha nem vagy jövőbelátó, gondolatolvasó, sem banki nyelvjárásban szuperfelsőfokú, nincs ismerősöd aki megsz*pta és ezért felhívta rá a figyelmedet, saccolom mennyi esélyed van rá h. tudsz erről az infóról :D

Most olvastam, hogy a BRFK nyomozást rendelt el. Aránylag gyorsan cselekedtek, remélem a kedves cégvezetőknek nem sikerült ilyen gyorsan eltüntetni a nyomokat, és valami szigetre emigrálni.

Tékozló Homár: Visszautalja a pénzt a PPO?

Egy másik megjegyzés a témában: ha valaki most menne el a nyitólapra, majd rákattint a regisztrációra, akkor megjelenik egy zöld fejlécű "ablak". Van azonban egy másik, szürke fejlécű ablak is kicsit lejjebb, ami úgy van "optimalizálva", hogy egy 1024x768-as monitoron pont már nem látszik. Ez próbálja felhívni a figyelmet a díjköteles szolgáltatásra, persze az más kérdés, hogy nem sok eséllyel.

A http://ppo.hu/ nyitólapja most:

KÖZLEMÉNY

Tisztelt PPO Vásárlók!

Sajnálattal tájékoztatjuk Önöket, hogy a CENTILLION AG és az Investech Kft. (továbbiakban: PPO Üzemeltető) 2010. július 31. napján megszünteti a www.ppo.hu domain alatt elérhető kereskedelmi szolgáltatását. Tájékoztatjuk Önöket, hogy a közelmúlt botrányainak eredményeként a PPO Üzemeltetőjével szerződéses jogviszonyban álló partnerek jelentős része felmondta a fennálló szerződéseket, melynek következtében a szolgáltatás ellehetetlenült.

Tájékoztatjuk Önöket, hogy a PPO Üzemeltető mindent megtesz annak érdekében, hogy a PPO Vásárlók a jövőben is igénybe vehessék az eddigi szolgáltatásokat más szolgáltatók révén. Az egyes megszűnt, illetve megszűnő szolgáltatásokról, a szolgáltatások további igénybevételének lehetőségeiről a PPO oldalán keresztül fogjuk Önöket tájékoztatni - az eddigi gyakorlatnak megfelelően.

Megértésüket és eddigi bizalmukat köszönjük, az esetleges kellemetlenségért elnézésüket kérjük.

PPO Üzemeltető
(CENTILLION AG és Investech Kft.)