A Nintendo fejlesztői oldalán mai friss hírként beszámolt a Mono Wii-n történő megjelenéséről.
Mono for Wii
Mono is a runtime and dynamic Just-in-Time compilation engine that can be employed by developers to create complete Wii applications, or to script existing C or C++ applications with code written in high-level languages like C#, Python, F#, Visual Basic or any other NET/ECMA CIL compatible language.
Mono's Just-in-Time optimizing compiler will translate on the flight code into native PowerPC code that runs at native speeds on the Wii.
Mono is an implementation of the ISO/ECMA 334 and 335 standards compatible with Microsoft's .NET and C# languages that allows developers to reuse their C# and .NET skills to develop on the Wii.
- 2410 megtekintés
Hozzászólások
Ez ilyen "nem tudom hogyan tudtam elni nelkule" project. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ja!
Bár biztosan lesz olyan Mono-ban fejlesztő ember, aki ettől kap kedvet a Wii-s fejlesztéshez is. Ettől mondjuk még nem változott a véleményem a Mono-ról, meg úgy általában a .NET-ről sem. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kellett mint egy falat kenyér.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért mondjuk nem jön rosszul azon elvetemülteknek, akik C#-ban írják a játékaikat - gondolom én.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hobby projectnek tökéletes lehet:
http://unity3d.com/
Sőt talán többnek is. iPhone-ra eddig is jelentek már meg mono-s játékok.
Mondjuk azt nem tudom, mennyire könnyű egy gyári Wii-n saját programot futtatni...
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Huh! Hát a Unity-t nem nevezném hobby engine-nek. :)
Egy vérprofi 3D engine-ről van szó. Tudom, hogy most már ingyenes is.
Wii-n meg szükséged van a dev. kitre, ha el is akarod adni a programodat. Retail Wii kevés lesz. Most a homebrew cuccokat hagyjuk! ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Hát a Unity-t nem nevezném hobby engine-nek. :)"
Akkor viszont elég magas azon elvetemültek száma, akik C#-ban írnak játékot, nem? :)
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztosan, bár a Unity-ban nem vagy C#-ra kényszerítve. Scriptelhetsz JavaScriptben is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem érzem kevésbé elvetemültnek azt (sőt), aki javascript-ben ír játékot. :)
Ha már ennyire belemegyünk:
C# jó/szép nyelv. (Szerintem szebb mint a Java)
mono sem C# only.
Egyébként csak annyit akartam mondani, hogy ha az iPhone-os mononak van értelme (értsd: használják), akkor a Wii-snek is.
Én egyébként látok összefüggést a tekintetben, hogy a Unity is elérhető erre a két platformra. :)
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Én egyébként látok összefüggést a tekintetben, hogy a Unity is elérhető erre a két platformra."
Valóban van. Erre a két platformra sikerült fejlesztői licencet szereznie a Unity Technologiesnak. A koppenhágai irodában dolgozik az egyik dán ismerősöm, akivel korábban itt Magyarországon dolgoztunk együtt egy projekten.
Egyébként most voltak gondok éppen a Unity-val, mert iPhone-on olyan dolgokat babrált, amit nem lett volna szabad. Így rövid időre kitiltották az összes Unity-val készült játékot az AppStore-ból. Azt hiszem, hogy ez azóta változott.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
szerintem nem szebb, viszont tobb a szintaktikus cukorka (LINQ nagyon allat), ami nalunk is elferne :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni