Megjelent a Mono Wii-re

A Nintendo fejlesztői oldalán mai friss hírként beszámolt a Mono Wii-n történő megjelenéséről.

Mono for Wii

Mono is a runtime and dynamic Just-in-Time compilation engine that can be employed by developers to create complete Wii applications, or to script existing C or C++ applications with code written in high-level languages like C#, Python, F#, Visual Basic or any other NET/ECMA CIL compatible language.

Mono's Just-in-Time optimizing compiler will translate on the flight code into native PowerPC code that runs at native speeds on the Wii.

Mono is an implementation of the ISO/ECMA 334 and 335 standards compatible with Microsoft's .NET and C# languages that allows developers to reuse their C# and .NET skills to develop on the Wii.

Hozzászólások

Ez ilyen "nem tudom hogyan tudtam elni nelkule" project. :)

---
pontscho / fresh!mindworkz

Hobby projectnek tökéletes lehet:
http://unity3d.com/

Sőt talán többnek is. iPhone-ra eddig is jelentek már meg mono-s játékok.

Mondjuk azt nem tudom, mennyire könnyű egy gyári Wii-n saját programot futtatni...

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

Én nem érzem kevésbé elvetemültnek azt (sőt), aki javascript-ben ír játékot. :)

Ha már ennyire belemegyünk:
C# jó/szép nyelv. (Szerintem szebb mint a Java)
mono sem C# only.

Egyébként csak annyit akartam mondani, hogy ha az iPhone-os mononak van értelme (értsd: használják), akkor a Wii-snek is.
Én egyébként látok összefüggést a tekintetben, hogy a Unity is elérhető erre a két platformra. :)

"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o

"Én egyébként látok összefüggést a tekintetben, hogy a Unity is elérhető erre a két platformra."

Valóban van. Erre a két platformra sikerült fejlesztői licencet szereznie a Unity Technologiesnak. A koppenhágai irodában dolgozik az egyik dán ismerősöm, akivel korábban itt Magyarországon dolgoztunk együtt egy projekten.

Egyébként most voltak gondok éppen a Unity-val, mert iPhone-on olyan dolgokat babrált, amit nem lett volna szabad. Így rövid időre kitiltották az összes Unity-val készült játékot az AppStore-ból. Azt hiszem, hogy ez azóta változott.