A város vezetése hivatalosan elfogadta azt a 8 milliós büdzsét amelyből a meglevő Windows 2000 rendszereket állítják majd át Windows Vista és Microsoft Office 2007 megoldásokra. A Vista migráció érint 720 darab, óvodákban működő rendszert is, amelyet már átállítottak a város IT-je által fejlesztett, Debian-alapú Wienux-ra.
"Ez egy nagyobb kudarc a város Linux migrációjában" - nyilatkozta Marie Ringler, a kerületi tanács tagja, a Zöld Párt egyik képviselője.
A ZDNet egyik cikke szerint a város döntésében kulcsszerepet játszott egy, az óvodákban használt, nyelvtanulást segítő program, a "Schlaumäuse". A program Internet Explorer igényel.
A "Schlaumäus" programot 2007 decemberében indították azzal a céllal, hogy a bevándorló háttérrel rendelkező gyerekek nyelvi képességeit fejlesszék. Az Osztrák Szövetségi Kereskedelmi Kamara (Austrian Federal Chamber of Commerce) szerint a "Schlaumäus" program fő támogatója a Microsoft.
A "Schlaumäuse" program Internet Explorer plugineket igényel. Próbálkoztak a Wine alatti futtatással, de rendszeresen összeomlott, nyilatkozta Erwin Gillich, a város IT-jének vezetője.
A "Schlaumäuse" gyártója 2009-re tervezi a szoftver Mozilla Firefox-szal kompatibilis verzióját.
A város nem kínált megfelelő ösztönzést a Linux-ra és a nyílt forrású OpenOffice.org-ra migráláshoz, amelyeket a felhasználók önkéntes kérésre helyeztek ki. - mondta Ringler.
Állítólag a város IT-je többször panaszkodott hardverdetektálási hibákra Linux alatt.
A Vista migrációt várhatóan a jövő évben fejezik be.
Az akadály ellenére a város hivatalnokai pozitívak maradtak a Wienux projekttel szemben. Az óvodákért felelős M10 nevű városi testület jelezte, hogy az iskolákban továbbra is folytatják a Wienux / Windows dual-boot rendszerek használatát. Emellett Christine Spiess, az MA10 vezetője elmondta az ORF-nek, hogy testületnek általában véve pozitív tapasztalatai vannak a Linux-szal.
A város továbbra is fejleszti a Wienux-ot, és városi tanács felhasználóinak kérésére, az önként jelentkezőknek továbbra is kínálja.
2005-ben Gillich "könnyed migrcióként" jellemezte a projektet, amelynek keretén belül a felhasználóknak lehetősége volt váltani a Microsoft-tol, a Microsoft Office 2000-ről a nyílt forrású OpenOffice.org-ra.
A ZDNet cikke itt olvasható.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 6680 megtekintés
Hozzászólások
Azon agyalok, hogy ez nem valami olyasmi-e, mint Birminghamben vagy hol.
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd írd meg az eredményt. Köszi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lentebb azt írják, hogy nem.
(Egyébként láthatólag fogalmad sincs, mire értem.)
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vagyok túl igényes, azt is elfogadom agyalási eredménynek hogy: "lentebb azt írják".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én meg lusta vagyok, és nem nyomozgattam, toros megtette helyettem. :-)
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azt hiszem, ez remek alkalom arra, hogy leszűrjük a tanulságokat:
- A retro-kernelnek (2.6.11) 2008-ban az informatikatörténeti múzeumban van a helye, nem az élesben használt desktop rendszereken.
- Nem találjuk ki, hogy mi saját disztrót fogunk fejleszteni, ha arra nem vagyunk képesek: 2005. októberében jelent meg a Wienux, azóta a distrowatch szerint hozzá se nyúltak. Ebben a két és fél évben azért nagyon sokat fejlődött a Linux desktop.
- Ugyanebből következik: csak azért, hogy szánalmas szóvicc lehessen egy disztró neve, nem okoskodunk: van rengeteg folyamatosan karban tartott, rendszeresen új kiadással jelentkező, értelmesen fejlesztett disztró (pl. Ubuntu, csak hogy ne menjek messze a házunk tájától). Ezek azért vannak, hogy használjuk.
- Nem lőjük saját magunkat tökön szögbelövővel, még akkor sem, ha először jó ötletnek tűnik: állami pénzből ne vásároljunk, fejlesztessünk már olyan szoftvert ("Schlaumäuse"), ami utána nem fog futni a gépeinken. Könyörgöm, dolgozzunk már ésszel, legalább saját magunkat ne szivassuk meg. Ez nem az ojjektum, hogy sikerül, ahogy sikerül, a kert végibe jó lesz...
- Az Open Source-ra átállás nem abból áll, hogy ész nélkül nekiesünk, mint Sanyi bá' biciklivel a kertkapunak: mérjük fel az igényeket, az eszközöket, csináljuk útitervet, és menjünk végig rajta.
- Úgy látszik, nem csak Magyarországon vannak hülyék odafent...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sztm az marad egy Debian rendszer, attól hogy wienuxnak hívják, csak hozzárakják a saját repójukat (pl egy friss kernellel :-D)...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
8 millio Euro-bol miert nem lehetett portolni normalisan azt a slaumauszt?
Meg kiigazitani a HW hibakat - akar kompatibilis HW-ekkel. Vista se fog annyira jol futni a SIS full integralt Celeron 2GHz-ken.
Sztem itt is kaptak valakik azert penzt, nem keveset, hogy ilyen dontest hoztak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fura, hogy csak a 6. hsz-ben jött fel ez a téma.
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fura, hogy csak most kezdtem elgondolkodni azon, hogy mi lenne, ha önmagad tökönrúgására biztatnálak.
Kezdesz kikúrtmód idegesítő lenni.
--
"SzAM-7 -es, tudjátok amivel a Mirage-okat szokták lelőni" - Robi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hagyd, nem ér annyit. Van aki túl sok Dr. House-t néz.
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem sem fut a vista rendesn. Nforce2 chipset... De ezért nem fogok új gépet vásárolni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Innen ered a slamasztika kifejezés is? Mert most bőven benne vannak a slaumausztikában...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
XD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jah, valoszinuleg a magyar kocka klub (a BULI-val vallvetve) nehany ubuntu cd-vel felfegyverkezve siman megoldotta volna a problemakat. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
8 millió ojhróérh? síímán! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, termeszetesen ingyen, kozossegi alapon, nehogy korrupcionak tunjon. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D vs :E
tök egyértelmű a sztori. kemény feladatuk lehetett a srácoknak a migráció során, ha a ciszta és az offisz majd mindent megold... :P
nekik csak ~2 milliárd Ft-ba kerül a sok m$-cucc -- egy számjeggyel jobban/olcsóbban nyomják nálunk...
vajon így van-e? -> míg nálunk sima ügy bejelenteni egy 25-35 mrd Ft-os állami pénzkidobást, addig azért a bécsieknek műbalhézniuk kell 3 évig, h ne legyen közfelháborodás (~2 mrd Ft-on)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"míg nálunk sima ügy bejelenteni egy 25-35 mrd Ft-os állami pénzkidobást, addig azért a bécsieknek műbalhézniuk kell 3 évig, h ne legyen közfelháborodás (~2 mrd Ft-on)"
LOL. Ez eszembe se jutott.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Teljesen egyetértek toros hozzászólásával.
-------------
Regényeim:
http://adlibrum.hu/Poliverzum/
http://www.novumverlag.hu/novitaeten/8/?product_id=22&detail=1
:::A #86-os sorszámú hivatalosan bejegyzett GoboLinux felhasználó
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szvsz a lenyegi tanulsag, hogy a MS rendszerek sok tudast, munkat, es ezzel penzt megsporolnak.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ebből is látszik, hogy Bécs milyen közel van Magyarországhoz :-D.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
" Megakadt a nyílt forrású migráció Bécsben" helyett inkább:
Megszűnik a nyílt forrású migráció Bécsben
______________
Aláirás
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"az iskolákban továbbra is folytatják a Wienux / Windows dual-boot rendszerek használatát"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gimiben az egyik gépteremben nekünk is voltak dual bootos gépeink. Szerinted használta valaki?
--
"my mind had skipped town and left me behind to pay the rent"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem.
nalunk (egyetem is van par) de en se megyek oda, mivel pl: ha le kell tolteni valami filet a tanar geperol (es forditva tanar -fel-> gep) ugye nem fog menni mert a samba nincs belove.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hamár egyetem. Egyetemi gépteremben meglátom, hogy Debian-os háttér van néhány gépen, felcsillan a szemem, leülök elé és egyből meg is törik a varázs. 2.x-es kde van fent, a gép pedig olyan piszok lassú, hogy egér mozdításon is gondolkoznia kell. Több gépen is ezt tapasztaltam, valamint a könyvtárban is ez volt a helyzet.
Így meg pláne nem terjed, ha normálisan fel se tudják telepíteni.
--
"my mind had skipped town and left me behind to pay the rent"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos ez egy hibás gyakorlat, hogy a régi gépeket újakra cserélik az aktuális Windowsszal és megengedik, hogy a régi gépre Linuxot tegyenek. Ha már annyira akarják egyesek ott van a lehetőség a Linuxra tessék! Aztán egyértelmű hogy a Windows sokkal jobb!
--
не закурится!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kde 3.5.x esetén: smb:/ a konquerorba és máris böngészheted a sambát. Itthon így megy, igaz így nincs nyomtatómegosztás, de megvagyunk nélküle... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kiváncsi lennék, mely városi képviselők vettek az utóbbi időszakban új, nagyértékű gépjárművet...
Politikai alapszabály: Minden politikus megvesztegethetetlen, de megfelelő összegért örömmel változtatnak ezen hozzáállásukon.
--
"Maradt még 2 kB-om. Teszek bele egy TCP-IP stacket és egy bootlogót. "
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a Schlaumäus dolog a szegény gyerekekkel elég szomorúan hangzik. Egyből megérti a bécsi polgár, miért kell kifietni 8m eurót.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem kötelező megvenni.
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha a bécsiek ezt lenyelik, akkor miért ne? Elég szomorú.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez nekem nem elég világos. Egy vacak Schlaumause miatt miért kell "majd' az összes" programot ejteni?
Ennek a hirnek nagyon erősen FUD szaga van... :O
Jó sok pénz fizethetett a Microsotf valakiknek, hogy meghozzák ezt a döntést...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Előfordulhat hogy Steve Ballmer a tojásdobálás előtt beugrott Bécsbe "beszélgetni".
---MacOsX10.5, MB---
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak néhány dolog szerintem:
- Nagy kiterjedésü szamitogepes halozaton nem fognak hibakat meg custom kerneleket forgatni a gepekre.
- Bécs egymagaban komolyabb mint nallunk egész magyarorszag, nem hiszem hogy hülyék kezében van az irányitás mint itthon.
Akarmennyire is támogatom a linuxdesktop dolgot, van egy érzésem hogy sohasem fog az MS termékei elé lépni, vagy felvaltani azt...
egykisafterrengés: Van itthon egy Vistas gép, illustrator, photoshop, C#, minden online dolog, 24/7 ben 3 hete egyszer nem fagyott még meg...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Akarmennyire is támogatom a linuxdesktop dolgot, van egy érzésem hogy sohasem fog az MS termékei elé lépni, vagy felvaltani azt..."
Nem is kell, nem az átlagjúzernek való.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó is, hogy ezt így kimondtad, így legalább az MS kevesebbet költ a trollhadseregre, és marad pénz fejlesztésre is!!!11
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van is min fejleszteniük.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem is az a kérdés, Vista fagyik-e, hanem hogy ugyanazt meg tudod-e csinálni opensource környezetben?
"sohasem fog az MS termékei elé lépni, vagy felvaltani azt"
Illustrator, Photoshop, mióta MS termék? Amúgy szerintem: de.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majd ha már kipróbáltad a linuxot és rájösz, hogy ez a kernel forgatás dolog csak városi legenda... ;) Amúgy meg pont hogy akkor van értelme foglalkozni ilyen testreszabással, ha sok azonos felépítésű gépet kell karbantartani. És ha ekkora ráhatásuk volt a dologra és eljött már egy géppark fejlesztés ideje, akkor simán hozzáigazíthatták volna a gépeket a linuxhoz, de ez az egész arról szólt, hogy a linux szar... Egyszerűen a vezetés elbaszta, mert valószínűleg nem kaptak elég támogatást mégfentebbi szintekről.
Az mennyire utal értelmes vezetésre, hogy csináltak egy saját disztrót, aztán azt nem tartották karban és emiatt persze, hogy nem volt megfelelő a linuxos rendszer?
Szerintem meg éppen most bukik az ms, mert nem skálázható a rendszere. Ugye azzal számoltak a longhorn fejlesztésekor, hogy majd 10GHz-es procik lesznek, de minimum 5GHz lesz az alja kategória mire ők kijönnek vele, aztán félúton rádöbbentek, hogy ez nem jött be és kezdhették elölről (meg még sok más dolog miatt). Ilyen hozzáállással ne operációs rendszert fejlesszenek, hanem fűnyírót! XD
Csak addig fog az ms nyeregben lenni desktop téren, amíg a hw gyártóknak is az az érdeke, hogy MINDEN vacak gép, amire windows kerülhet a legerősebb procikkal készüljön meg 2GB rammal azért, hogy meg lehessen vele azt csinálni, amit korábban egy sokkal szerényebb cuccal is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Majd ha már kipróbáltad a linuxot és rájösz, hogy ez a kernel forgatás dolog csak városi legenda... ;)"
Valószínűleg az is városi legenda volt, mikor kernelt kellett fordítani, hogy felismerje a hálókártyám. Mennyivel egyszerűbb drivereket telepíteni, ha már nem megy out-of-the-box.. :)
"Ugye azzal számoltak a longhorn fejlesztésekor"
Fene a frakkjukat, miért hittek ilyeneknek, mint az Intel. Nem is értem.
"meg lehessen vele azt csinálni, amit korábban egy sokkal szerényebb cuccal is"
Linuxnak is ugyanúgy növekedik a gépigénye. Lassan, de folyamatosan. Windows esetén ez az időszakos kiadás miatt látványosabb. Egyébként meg a mostani ram árak röhejesek, prociból meg átlag felhasználsára a 10-15k forintos belépő szintű procik is elegendőek. Igen, Vista-hoz is. Ha valaki olcsón akar gyors gépet, az sok ramot és gyors lemezt vesz középkategóriás proci mellé, többet ér, mint egy jóval erősebb proci.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kinek mi egyszerűbb.. =)
Ha az ember nem a kocsonyaszerűen remegő horizontú majdhogynem gitből forgatott kernelekre akar drivert írni, akkor nem sok olyan dolog van, ami ne lenne beleforgatva a kernelbe ami kellhet neki (driverasszonyságnak).
Akkor meg egy cd driverneve/ ./configure make make install modprobe driverneve nem egy agyhalál.
Egy r=1 nem szopja ki a kisujjából, de más a learning curve, meg a marketshare, meg a target audience ugye =)
(Nem az óvónőnek kell ezt megtenni, hanem a város gondos nyilvántartásai alapján felmérni az igényt, és ahhoz hegeszteni a kernelt. Különben mitől Wienux, és nem Anyeuropecityyoucoulthinkux)
A hardverigény valóban ha lasabban is, mint a winek esetében, de folyamatosan nő. Ezért is "nem ér" összehasonlítani egy ubuntu alaptelepítést például egy xp-vel, mivel előbbit egy a vista-korban megszokott hardverek ismeretében állították össze, utóbbinál még csak perverz gondolat sem volt még a dual-core.
De ez csak a mainline desktop disztrókra, és asztali környezetekre vonatkozik.
A kernel maga nem lassult számottevően, max hízott picit
(5éve még 900kb körül összehoztam egy cakkunpakk kernelt, ma ez 1,5mega körül mozog)
A minimalisták továbbra is verhetik a <10s bootidőkre, stb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
viszont ha a linux kernelbe bekerül egy hw támogatása, akkor az attól kezdve támogatott. a windowsok esetében viszont újra és újra meg kell küzdeni a problémával. láttuk már xp esetében is, most újra vista esetében.
egy régi hwt tartalamzó pc esetében egy linux rendszer valószínűleg jobban boldogul.
itt nem olyan problémára gondolok, hogy nem megy a régi scsi kártya, vagy hangkártya, arra még meg megoldás a vegyél helyette másokat általános jótanács.
de egy CNC kártya esetében ez már nagyon kellemetlen probléma.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
viszont ha a linux kernelbe bekerül egy hw támogatása, akkor az attól kezdve támogatott.
Vagy nem. Lásd megannyi kártya, amelyik 2.4-es kernellel jól működött 2.6-al meg nem, de tudok ilyet 2.2 vs. 2.4 esetében is... Pl. Eicon Diva ISDN kártyák bizonyos fajtái.
a windowsok esetében viszont újra és újra meg kell küzdeni a problémával. láttuk már xp esetében is, most újra vista esetében.
Én Vista esetében azt látom, hogy amit nem is támogat alapból (pl. Nvidia Geforce kártyák, különféle RAID vezérlők, TV-tuner kártyák), ahoz is már teljesen automatikusan a Windows Update-n keresztül képes letölteti drivert a gyártótól, ha a felhasználó engedélyezi neki...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vagy nem. Lásd megannyi kártya, amelyik 2.4-es kernellel jól működött 2.6-al meg nem, de tudok ilyet 2.2 vs. 2.4 esetében is... Pl. Eicon Diva ISDN kártyák bizonyos fajtái.
Most hogy mondod... a jo edes felmenoit annak aki ezt muvelte. Anno rendesen es kemenyen megszivattak vele.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
gond akkor szokott lenni, ha időközben megdöglött a gyártó. GUS kártyáknál már a win95 driverekkel is baj volt, használható xp driver már nem is készült. aureal vortex2vel is hasonló a helyzet. bár itt jó pont a Ms fejlesztőknek, hogy ők mindent megpróbáltak. az első xp driverek támogatták a vortex2 spec funkcióit, spatialized sound. lehetett egy vortex2 rajongó az xp fejlesztői között. sajnos instabil volt a driver, ezért az első update során kikapcsolták az extra funkciókat, és csak dummy sound hwként kezelte attól kezdve az xp. lehet, hogy csak a whistler bétákban volt volt fullfunkciós driver, már nem emlékszem. vistaval már nem is próbáltam. tv és videodigitalizáló kártyákkal is voltak ilyen gondok. cnck esetében is voltak problémák. az újabb linux kernellel viszont probléma nélkül mentek azok a cnck, amelyekkel találkoztam.
ha isdn kártyák drivereit elbaszták az gáz. az biztos, hogy én is a picsába küldeném linuséket ha velem történne ilyen. a forráskód birtokában azért legalább van remény általában a megoldásra. a devfs kinyírásakor pl sok problémát oldottak meg a régi devfs forrás vissza haxolásával. bár tény, hogy az ilyesmi messze nem ideális.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
viszont ha a linux kernelbe bekerül egy hw támogatása, akkor az attól kezdve támogatott. a windowsok esetében viszont újra és újra meg kell küzdeni a problémával. láttuk már xp esetében is, most újra vista esetében.
Ezert szoktak olyat csinalni egyes adminok, hogy moddolt installokat keszitenek, amibe bekerulnek az ismert es mukodo driverek. Igy nincs mivel kuzdeni, mert mar install alatt felkerulnek a szukseges komponensek. Az persze mas kerdes, hogyha az adott eszkozhoz nincs rendes driver, akkor ijb van. De ez mas - tetszoleges - OS-sel sincs maskepp.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> akkor az attól kezdve támogatott
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Akkor meg egy cd driverneve/ ./configure make make install modprobe driverneve nem egy agyhalál."
Ez még nem. A probléma ott kezdődik, ha valaki a "stable api nonsense" címszó alatt elkezd átnevezgetni egy-egy függvényt és emiatt nem fordul valami. Biztos jó móka lehet az ilyeneket követni pl. egy vmware fejlesztőnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hint: 2.6.24->2.6.25, kernel oops
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mint írtam, a kernel.org a devek játszótere.
Az, hogy egy hálózati eszköz nem megy out-of-the box, sajnálatos, de példád mutatja, megoldható.
Biztos jó móka, de nem dolga :)
Hivatalos supportot is csak "hivatalos" disztrókhoz adnak.
Nem viccből nincs bubuntu .deb, csak rpm, de vmware fejlesztőkre amugy sem jellemző, hogy
ne érdeklődnének az os-ek változó lelkivilága iránt. Felük operációs rendszereket
kutatott egyetemen.
Érdekes, hogy pl talán a legtöbbet gányoló gentoo-n, is megoldják, hogy működjön.
Konklúzió: Nem kell hetente kernelt cserélni. Havonta sem:) Amíg működik, és van hozzá lts, használd.
Így van idejük a fejlesztőknek is alkalmazkodni az újdonságokhoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha működik, ne piszkáld... +1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az oké, hogy ha működik, ne piszkáljam. Csak ott kezdődik, hogy ha egyszer nulláról össze kell hozni egy új rendszert, akkor nem az n évvel ezelőtt összereszeltet fogom kopizni, hanem építek az aktuálisból egyet, mert lehet kellenek az új funkciók, javítottak/optimalizáltak ezt-azt, stb.
Chain-Q kezdett el ez ügyben egy jó sorozatot
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Új funkció = teszteletlen.
Tesztelés = van idő javítani a regressziókat.
Tesztelt = az n évvel ezelőtt összeszerelt. mi ezzel a baj?
Lásd Linus kedvenc disztrójának, és a RH fejlesztési modelljének kapcsolatát =)
Ha az a gond, hogy régebben nem voltak ilyen .. idegesítő.. láma szájízű problémák..
Először is, szélesedett a piac, bonyolódott a világ, én meg túl vagyok egy szakításon és van egy új kapcsolatom. Istenem..
Új fejlesztők jönnek, és régiek szívódnak fel. Avagy a gnome idióták új nemzedéke például. Lesz ez még ígyse.
Érdekes, hogy míg a Vistára panaszkodó, és a panaszkodókat lamerező hozzászólásokat hasonló arányban találni, mint Linuxot szidó, és.. szóval érted, addig Xp-vel már aránylag mindenki meg van elégedve.
Mikor is jelent meg? 2001 Október?
Irónikus, hogy az XP az eXPerience rövidítése akarna lenni.
Chain-Q írását pedig elolvasom, kösz:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"de vmware fejlesztőkre amugy sem jellemző, hogy ne érdeklődnének az os-ek változó lelkivilága iránt."
Az addig rendben van, csak nem mindegy, hogy azért kell túrni a kernel forrásást, hogy amit már 100x megcsináltak, az működjön újra, vagy azért, hogy jobban működjön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Konklúzió: Nem kell hetente kernelt cserélni. Havonta sem:)
Csak fohászkodni, hogy a minden héten napvilágra kerülő kernel sebezhetőségek valamelyikével nem fogják szénné törni a rendszert... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért kernelben talált remote exploit nem gyakori, vmware-es hoston local user meg nem igazán van jelentős számban (ha igen, akkor el van ...ve a dolog). A gond egyébként a fatware/featureware őrület itt is -- nem tudom, kinek lenne attól gyereke/sérve/hascsikarása/szélgörcse/hígf0sasa, ha mondjuk egy-egy release előtt 2 hónapig bugfix menne csak és kizárólag, nem pedig futkorászás a friss hardverek után?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért kernelben talált remote exploit nem gyakori
Kernelben nincs is exploit, de exploitálható kernel bug annál több... :)
Persze remote kernel exploit ritka (legalábbis ami publikálásra kerül ;), de nem is csak attól kell félni... Desktop esetén épp elég egy böngésző vagy levelező/chat/akármi kliens sebezhetőség (van belőlük elég) és onnan már csak egy ugrás a root. Server esetén meg a futó szolgáltatásokban lévő hibák (pl. féreg/spam szűrő programok hihetetlen sok kihasználható biztonsági hibát tartalmaznak). Onnantól kezdve pedig hiába fut az adott program korlátozott jogosultságokkal, ha a kernelben lévő sebezhetőségek kihasználásával könnyedén megszerezheti a privilégiumokat.
vmware-es hoston local user meg nem igazán van jelentős számban
Nem láttam mondjuk eddig, hogy VMware host+guests felállás lett volna emlegetve, mint alapfeltétel, de ott is csak abban reménykedhetsz, hogy megfelelő az izoláció és nem lehet kitörni a vendég oprendszerből. (Az eddigi auditálások eredményeire alapozva, ebben sem biztos, hogy érdemes bízni...)
egy-egy release előtt 2 hónapig bugfix menne csak és kizárólag, nem pedig futkorászás a friss hardverek után
Jó lenne, csak nyilván nem akarják, mert akkor lassabban fejlődne a kernel. Nem is a friss hardverek támogatásával van egyébként a probléma (mert azt lehetne anélkül is csinálni, hogy szétbombáznák állandóan a kernelt), hanem a mélyebb, architektúrális változtatásokkal. (Csak a memóriakezelés olyan sokat változik egyik rilizről a másikra, hogy már azt épp elég követni. Lásd PaXTeam problémáit az újabb verziókra való portolással...)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értsd jól. Kihasználható hibára gondoltam, csak röviden tömören írtam le. A vmware-es móka onnan jött, hogy a hozzá kapcsolódó egyik modul 2.6.24-en fajintosan megy, a 2.6.25-ön meg oops-okat generál. Szerveren, megfelelően gondos konfigurálással és odafigyeléssel nem kell, sőt, nem szabad(!) a legfrisebb "stable" (ejtsd: legutolsó működőképes) kernelre frissíteni, csak akkor, ha sk. tesztelte az ember az adott kiszolgálón futó kritikus alkalmazásokat, és utánajárt, hogy másnak sincsenek-e velük mélytorokra csúszós problémái.
A mélyebb, architektúrális változásokat meg mi a ...ért kell a verziószámozás harmadik szintjén elkövetni? Még az API-n történő kotlás/matatás sem oda való szerintem...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerveren, megfelelően gondos konfigurálással és odafigyeléssel nem kell, sőt, nem szabad(!) a legfrisebb "stable" (ejtsd: legutolsó működőképes) kernelre frissíteni
Erre írtam, hogy ekkor viszont meg kell bíznod abban, hogy a kernel szállító minden napvilágra került kritikus hibát javít (és megfelelően javít) az általad követett ágban.
A probléma (és a tapasztalat) az, hogy sokszor javítanak ki úgy kritikus biztonsági hibákat a fejlesztői forrásfában, hogy nem is tudják, hogy az (mielőtt valaki belémkötne: ez nem Linux specifikus probléma, mindenhol előfordul ilyen). Ha viszont aki javítja a hibát nem tudja, hogy kritikus, akkor nagy valószínűséggel ez a javítás nem fog bekerülni egy korábbi stabilizálásra kiválasztott kernel (adott esetben a szállítód által kiválasztott verzió) frissítései közé, akkor sem, ha érintett.
Ezért ördögi kör ez.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért nem gondoltam volna, hogy ilyen gyorsan igazolva leszek megint...
"The stable team has released the 2.6.25.6 kernel. It has a whole pile of bugfixes, with none that are specifically called out as security related."
CHIKAMA masaki (1):
cpufreq: fix null object access on Transmeta CPUIs trivially exploitable.
[...]
Users of any Linux distribution should be upset with this situation. When bugs aren't
properly marked as security-relevant or are silently fixed, they don't get backported to the
kernels provided by your distribution. So even though you're using the latest "secure" kernel
for your distribution, you can still be compromised by a number of silently fixed
vulnerabilities for which a patch already exists, but no distribution will know to apply.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
FUD.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Troll.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hardverkulcs.
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kockás inges mikroszoftos.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az lts nálad mit jelent? =)
Nem csak szemezni kell a security patchekkel, alkalmazni is kell őket.
A kernel belső architektúráját nem kell piszkálni.
Preemptív biztonsági megoldásokról már beszélni se merek. Ollálááá..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az lts nálad mit jelent? =)
Egy afrikai kifejezés arra, hogy megpróbálják javítani a kiválasztott szoftvereikben a napvilágra kerülő kritikus hibákat. ;P
Csak sajnos semmi sem garantálja, hogy minden bug esetén megfelelően feltudják mérni, mennyire kritikus...
Nem csak szemezni kell a security patchekkel, alkalmazni is kell őket.
Tehát mégis csak kell kernelt cserélni. :)
Preemptív biztonsági megoldásokról már beszélni se merek.
Kernel sebezhetőségek ellen nem sok preemptív biztonsági megoldás létezik. PaX jár talán legelőrébb ebben, de az is csak bizonyos típusú kernel bugok kihasználása ellen tud védelmet nyújtani, nem minden ellen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy afrikai kifejezés arra, hogy megpróbálják javítani a kiválasztott szoftvereikben a napvilágra kerülő kritikus hibákat. ;P
Ez ütött =)
Tehát mégis csak kell kernelt cserélni. :)
Nem upgradelni kell, és szívni az esetlegesen nem működő driverekkel/akármivel.
Ez volt a thread indító problémája:)
Csak felrakni a frissítést. Ha nem bízol a disztribútorban:
-Keress kézzel patcheket, és forgass saját kernelt
(Két fajta ember van. Aki szerint ciki 2008ban kernelt forgatni, és aki szerint nem, mert modern hardveren egy patch alkalmazása és az újraforgatás két perc)
-Keress új disztribúciót
-Keress szakosodott anonim paranoiások csoportterápiát.
(Megj.:It-security terén a paranoia mondjuk előny, de mértékkel.
Attól még, hogy a biztonsági problémát a userek jelentik, nem a headshot a secfix)
PaXra gondoltam konkrétan, de mint mondtam, nem kell hetente legújabb prealpha kiadásokra frissíteni, egész 2.6os PaX ág még experimental, legutóbbi amit támogat a 2.6.24, azt is csak i386on.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az eredeti poén még jobb,
Ubuntu is an ancient African word, meaning I can't configure Debian. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már nincs benne mag.
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A PaX is jó példa, mint a vmware-es modulok: 2.6.24-ig ok, majd valamikor utána tudnak menni (ha bírják a tempót...) az aktuális stable (ejtését/értelmezését lásd fentebb...) kernelnek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
latom te se surun nezegeted a test patcheket ;P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megj.:It-security terén a paranoia mondjuk előny, de mértékkel.
Nincs az a szintű paranoia, amely ne lenne indokolt... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnalatos.
Errol csak ez: http://hup.hu/node/55308#comment-560248 jut eszembe.
Bar ott nem a technikai oldalrol beszeltem es ott is lehordtak mindennek, de valahogy megsem ugy szalad az opensource szeker a kozigazgatasban mint ahogy kellene neki.
Ezzel nem karorvendeni akarok, csak itt a pelda, ami valamennyire igazol par kijelentesemet abban a fenti topicban :)
udv
-krix-
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+1
____________________________________________________
Frugalware Solaria Pre1
Microsoft Windows Vista Ultimate SP1+Office2007 SP1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a gond, hogy nem a technikai oldaláról beszéltek Bécsben sem.
Ezt hívják parasztvakításnak.
Bécsben jóval erősebb a "zöldek" befolyása, szervezettsége, mint itthon
így keresztül tudták vinni a javaslatukat a szabad szoftveres migrációról.
Azután az illetékesek nagy kínban a zegészhez biztosítottak megfelelően
elcseszett technikai hátteret és hozzáértést, majd lett mire verni a mellüket
hogy mégis a win a jobb. (És még így se teljes a sikerük, mivel amugy mindenki
tök jól megvan vele a nyilatkozatok alapján, csak ie4linuxot akartak napi szinten
élesben használtatni óvónőkkel, amit a fejlesztők is max tesztelési célra ajánlanak
webfejlesztőknek)
Ha valaki csak egy teljes munkanapot ráfordított volna, hogy felmérje az igényeket
(ha a bécsi közigazgatás annyival jobb, csak van egy nyilvántartásuk a gépparkról)
akkor "hardverfelismerési problémák" se lettek volna.
Egyébként a linkelt hozzászólásod alatt rögtön egy példa, ahol mégse haltak bele
a migrációba.
Üdv :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért Bécs nincs olyan nagyon messze Budapesttől. Nem tudjátok, Ballmer merre felé ment haza egész véletlenül?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mmmivan? Vistára migrálnak az óvodákban? Nem hiszem hogy nem lehet írni egy krumpli bácsi szintű programot Linuxra. Vonul a korrupció nyugat felé...
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az óvodákban a legnagyobb a felhasználói igény és a felhasználói nyomás! ;D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Krumpli bácsi van már rég Linuxra, nem? :)
--
"my mind had skipped town and left me behind to pay the rent"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
minnél drágább valami annál több esik le csatlakozom az előttem szólóhoz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kakaó- és taposásvédett MS Vistát minden bölcsibe, oviba!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "Schlaumäuse" program Internet Explorer plugineket igényel. Próbálkoztak a Wine alatti futtatással, de rendszeresen összeomlott, nyilatkozta Erwin Gillich, a város IT-jének vezetője.
ha ez a "Schlaumäuse" egy saját osztrák fejlesztés, akkor csak "gratulálni" tudok az osztrák fejlesztőknek.
érdekes, még magyarországon 40milliós állami támogatás elég volt az UHU linux elkészítéséhez, ott 1.1 millió euró sem volt elég. ráadásul úgy, hogy a német nyelvi támogatás a susenak köszönhetően, már egy évtizete tökéletes.
most vagy legalább olyan korruptak bécsben a politikusok, mint budapesten, vagy az osztrák egyetemi oktatás szinvonala messze alatta van a magyarnak. ebben az esetben lehet, nem az egykor igen szinvonalas magyar felsőoktatási rendszert kellene lezülleszteni a lajtán túli szinvonalra a felesleges reformokkal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Aszondja az Impressum:
Microsoft Deutschland GmbH
Konrad-Zuse-Straße 1
85716 UnterschleißheimTel.: +49-89-3176-0
Fax: +49-89-3176-1000
Számon zippzár. ;D
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
http://www.schlaumaeuse.de/img/startseite/logo_microsoft_neu.gif
ROFL
____________________________________________________
Frugalware Solaria Pre1
Microsoft Windows Vista Ultimate SP1+Office2007 SP1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Az Osztrák Szövetségi Kereskedelmi Kamara (Austrian Federal Chamber of Commerce) szerint a "Schlaumäus" program fő támogatója a Microsoft."
Sikerült leírnod más formában. Azért alakulsz. :-)
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem nem támogatónak tűnik hanem tulajdonosnak.
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Speciel én nem értek németül, de majd írok nekik levelet a contact formon. :-DDDDDD
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De a "korrupció" szó benne lehet-e eme kecses nyelvfejlesztészeti remekben?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amennyiben a hp korrupt, mert a tabletpc-k tőle jöttek, igen
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emberek dolgoznak ott is. Miért ne lehetne ott is korrupció? De itt most a kamara nem róluk beszélt.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De hat itt is emberek szolnak hozza a temakhoz. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem meg lehet vesztegetni! Pénz, sör, pizza, csoki - mindegy, csak sok legyen! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"fő támogató" vs.
Die Ansprechpartner der Bildungsinitiative "Schlaumäuse - Kinder entdecken Sprache" von Microsoft Deutschland:
Microsoft Deutschland GmbH
Projektteam Schlaumäuse
Susanne MatthiesenE-Mail: wissen@microsoft.com
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Basszus, a microsoft terméke nem fut windózon :O
Dobjuk a szabad szoftveres kezdeményezéseket, és csináljunk belőle jó hangos hírt...
Erről ennyit!
FUD
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Marhaságot beszélsz.Wine alól nem fut linuxon.
Windowson tökéletesen fut ;)
____________________________________________________
Frugalware Solaria Pre1
Microsoft Windows Vista Ultimate SP1+Office2007 SP1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, linuxot akartam írni. (typo)
De szerintem ez kiderült a szövegkörnyezetből.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi van oda irva ? (hun,eng)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A "Ravasz Egérkék - a gyermekek felfedezik a nyelvet" képzési kezdeményezés kapcsolattartója a Microsoft Németország "Ravasz Egérkék" munkacsoportjánál ...
Vagy valami ilyesmi. :-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs több kérdésem, mindent értek... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a wienuxal felszerelt óvodák számára a legmegfelelőbb külsős fejlesztő a Microsoft Deutschland GmbH. :) ehhez csak gratulálni tudok. :D
egyébként ha a software üzlet az annyit emlegetett szabadpiaci rendszer szerint, valódi versenygazdaság talaján állna,
ez az eset hatalmas égés lenne a Microsoft Deutschland GmbH számára. ui nem voltak képesek egy adott rendszer beszállítójaként működőképes kóddal előállni.
természesesen tudjuk, hogy valójában a software üzlet gyakorlatának köze nincs a "csodálatos" szabadversenyes piacgazdasághoz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most nem értem, hogy mi van abban, hogy kellett otthonra egy-két Office, Vista, MS egér, Hörmann garázskapu...
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én nem merem elhinni, hogy egy bécsi politikus ilyesmire rászorul. :(
Naív vagyok?:(
Fedora is a cutting edge distro that tests new and bleeding edge software.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a bécsi "városképet" nézve szó lehetett ott még,
... Ferrariról, esetleg Lamborghiniről is. igazán méltányolandó a város szolgálatában végzett áldozatos munka. és megérdemlik, hogy egy gyors autóval mindenhova időben megérkezhessenek. LOL :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt most ugye nem mondják komolyan? Megakaszt egy ekkora migrációs folyamatot, mi is?:
"az óvodákban használt, nyelvtanulást segítő program"
Hogyhogy?
"A program Internet Explorer igényel."
Értem. De ha migráció van, meg Firefox akkor miért nem azzal kezdték:
"2009-re tervezi a szoftver Mozilla Firefox-szal kompatibilis verzióját."
Addig nem lehetne várni? Mióta készül az a program?
"A "Schlaumäus" programot 2007 decemberében indították"
Tehát nagyjából 6 hónapja. Ennyi idő elég volt ahhoz, hogy kútba essen a dolog.
Mit csináltat ez alatt a város szakemberei?
"Állítólag a város IT-je többször panaszkodott hardverdetektálási hibákra Linux alatt."
Aha. Panaszkodtak. Ennyi?
"a "Schlaumäus" program fő támogatója a Microsoft."
Világos. Akkor végül is mennyibe került 1,5 év a bécsieknek?
"összes eddig migrált rendszert és helyette 8 millió eurós Vista és Microsoft Office beszerzést szavaztak meg."
Hmmm.... vista, ofisz, elengedhetetlen kelléke az óvodások nyelvtanulásának. Nincs több kérdésem.
Innen üzenem a sógoroknak, hogy én 1 millió eruróért megcsinálom a slamőszt Firefoxra....
Fedora is a cutting edge distro that tests new and bleeding edge software.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ennek erősen vesztegetés szaga van. (Feltéve ha tényleg ennyi oka van). 8 mill euróból olyan hiperszuper firefox plugint lehet csinálni hozzá, hogy csak úgy füstöl. Sőt 8 milla euróért én is vállalom 3 hónapon belül. Felveszek vagy 20-30 profi bedolgozó programozót "idénymunkára" utána a karbantartáshoz már elég 2-3 is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kár hogy nincsenek ebben a körben kapcsolataid.
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát ja. Jó lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A bűn csak addig bűn, míg mások követik el? (Kérdőjel törölve :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
8 millió euró az két milliárd forint. Ennyiből minden bevándorló gyermeke mellé 8 nyelven beszélő privát nyelvtanárt tehettek volna :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is ezt mondom. Akkora haszon lenne a dolgon, hogy...... Pont most számolom, ha felveszek 20 profit kapnak nettó 300-at kb ez az állambácsi flé kb + ugyanennyi, 600*20*3 ez még mindíg csak 400milla körüli összeg, kb az 1/4-e a pénznek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de ha ennyire faszán tudod csinálni, akkor mért nem mész alájuk a negyedével, fele az ővék, negyede a 20 profinál és nálad
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ácsi, ez a bejelentett összeg. Ebben nincs benne a kenőpénz!
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
pláne
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ejej még ezt sem tudod?? :)
a kenőpénzt előre szokás kifizetni.
a kenőpénzalapot pedig nem provident maffiózától szokás felvenni, személyi kölcsön formájában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
meg lehet azt dumálni, ilyen ráadásnál. ott is emberek dolgoznak
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
sokan gondolták errefelé is, hogy sikerülhet ez a münchauseni mutatvány. bár nem lehetetlen, csak ahhoz hogy működjön is, arra a bizonyos kapcsolati tőkére is szükség van.
anélkül az ilyen próbálkozások a felderített korrupciós ügyek számát növelik. jól jön a rendőrségnek. valamit nekik is kell mutatniuk a kirakatukban. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért mert én nem rendelkezek olyan anyagi háttérrel, hogy megkenjem azt a pár embert amit a microsoftnak bagatell összeg.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tudom, hogy volt egy csúnya typo a kommentemben, de azért a lényeget meg lehetett volna érteni szerintem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem én értem. Nem leb....-te. Csak sajnos ez az egy oka van.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Három vállalkozó meglátogat egy múzeumot. Észreveszik, hogy a hátsó kerítés javításra szorul, hát mind a hárman felajánlják, hogy megszervezik a munkálatokat a múzeumnak.
Az első (mondjuk,Béla) megméri centivel a kerítést, felír néhány számot, majd közli:
- Azt hiszem, 90.000 forintért meg tudnám csinálni. 40.000 az anyagköltség, 40.000 a munkások bére, és 10.000 lesz az én hasznom.
A következő, (Endre) szintén méricskél, számolgat, aztán:
- Szerintem ki lehet hozni 70.000-ből is. 30.000 az anyag, 30.000 a melósok, és 10.000 nekem.
A harmadik odanéz zsebretett kézzel, és foghegyről odaveti:
- 270.000 forint.
A múzeum munkatársa teljesen elhűlve:
-Hogy jön elő ekkora összeggel, amikor meg se nézte rendesen, hogy mit kell csinálni, mint a többiek!
- Roppant egyszerű. 100.000 magának, 100.000 nekem, és a munkával megbízzuk Endrét.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ez nem vicces. Nem az, mert
1.) Ha én köthetem az üzletet, úgyis csak Endrét hagyják jóvá.
2.) Ha a fónököm, akkor úgyis a harmadik a nyerő, és nekem megint Endre jut.
3.) Endrével különben semmi bajom, csak Béla kicsivel jobb minőséget ígér, de mindig hiába.
+) Ja! Nekem a harmadik -- talán az első három pont miatt -- ezt föl sem ajánlaná.
-) Vagy ha mégis, észre sem venném... :(
Most lehet röhögni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Endrének hívnak?
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:)))
Nem!!
Csak múzeumban dolgozom. De csitt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
En polgarmesterrel es komuves munkaval ismertem a "viccet".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én biciklitárolóval.
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
>> Ennyiből minden bevándorló gyermeke mellé 8 nyelven beszélő privát nyelvtanárt tehettek volna
ha foss megoldásra kellett volna várni, előbb-utóbb felmerült volna
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van bármi felmérés arról, hogy ez (és az ilyen programok) bármiféle módon is segítik a gyerekek nyelvtanulását? Már régen volt, de mintha a "kakaóbiztos" nyomán lett volna egy tanulmány, hogy ebben a korban még árt is. Vettek volna búgócsigát meg dömpert.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
+ legót. Tudtommal ebben a korban az az egyik leg jobb ""IQ-tuningoló"" játék.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
amugy snq- te tenyleg a microsoft magyarorszagnal dolgozol?
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
denes, az olvasók 19%-a ott dolgozik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De a Peti legalábbis biztos. Igaz, Peti? Mármint nem te. Hanem a Peti. Csak erre jön majd. :DD
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem hinném, hogy túl sok Péter lenne az MS-nél, így már nem reménytelen megtalálni. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pláne kockás ingben!!
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alatta narancssarga ing vagy nyaklanc van? Mert akkor megvan. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de az az ing nem csikos amugy, marmint nem a narancssarga, hanem folotte?
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerintem hatarozottan kockas, bar ketsegtelen, hogy a egyik iranybol nem a legjobban latszanak a csikok.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor megnyugtattál, mert már 10 perce egymásra mutogatunk IRC-n! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De lehet, hogy trey is felhivhatna a ceges mobilon, mert a HWSW tarslapnak is van MS szerkeszto-munkatarsa. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es akkor a bastya_elvtars nalatok az uzemorvos?
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor már FOSS-dominance lenne, ha én látnám őket először. :-)
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Próbáld meg kiszűrni közülük a wannabe-ket. Van egy csomó cheerleader-jük is :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jo jo, viccnek szantam :)
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ál-emailcímmel épülhetett be
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jajaj, es meg Peter is es kockas is ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi. :) Cserébe átmegyünk álnéven trollkodni az megfelelő helyekre :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sokan meg csak nem is alneven :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jó, hogy ennyire ráértek. Nekem sem időm, sem gyomrom nem lenne ehhez.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig pont kérdezni akartam, hogy mikor rántod le a leplet, hogy igazából rólad van szó és elfogadtad az MS ajánlatát... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
aztan majd Vityi Peter (vagy ki most a fonok) hozzadb@ssza a szeket, amikor megtudja, hogy hasznalsz BSD-t :))
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vityi már letiplizett, most Drajkó van.
Upsz. Lebuktam?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Haha! Azt már lebeszéltük IRC-n, hogy téged az Apple vett meg kilóra, mert mostanában az OSX-et fényezed... :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Á, szimplán meguntam a Vistát. Magyarországon különben sincs Apple. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Upsz. Lebuktam?"
ez egy igen elhibazott kiserlet volt a humorra. teged fel sem vennenek a microsofthoz, mert gondolom azert kovetelmenyek ott is vannak :)) na, most en is tettem egy poen kiserletet. :)
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hétfőtől-péntekig Microsoft-alkalmazottakkal ülök egy szobában. Valami oka csak van ennek (Isten nem ver bottal, csak Microsofttal).
Tavaly év végén kezdődött, akkor kérdezte meg az egyik MS-ember, hogy lenne-e kedvem ott dolgozni, mert olyan okosan fikáztam a termékeiket.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kemeny. hat drukkolok, hogy sikeruljon kivegezni a szabad forrasu konkurenciat - vagy erre mit mondjak? ;)
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megtörhetetlen FreeBSD fan vagyok, épp most telepítem újra Ballmer gépét vele. Már csak pár ACPI-problémán kell megoldanom (ment bugreport), meg némi SMAP BIOS bugot javítanom, aztán már be is bootol, és jöhet a compiz.
A gép neve: monkeyboy.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt a viccet nem ertettem, de teny, hogy a szabad forrasu szoftverek kis lepesekben de biztosan fejlodnek, es egy nap lehet meg fog torni a microsoft monopoliuma (ahol van neki). van aki tesz ezert, van aki csak drukkol, van aki masert tesz, van aki masert csak drukkol, es van aki lesz@rja az egeszet. de azert lehetunk baratok, foleg ha majd leszalsz a magas lorol.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> a szabad forrasu szoftverek kis lepesekben de biztosan fejlodnek
+1, de azért egyes nem szabad, GPL forrású szoftverek is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Életemben nem ültem még lovon, főleg nem magason!
Nekem sem világos, hogy te melyik vagy a felsoroltak közül. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
az aki tesz erte, ha nem is sokat. en se tudom te melyik vagy amugy (szerk: nem kell a simely)
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az "alig teszek érte, mégis ez már elég sok pénzembe került".
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az derek (viszont zarojelben hozza kell tennem, hogy ha kozben a microsoft szekeret is tolod, az kisse erdekes - biztos oka van, de nem ram tartozik (es nem is akarom tudni ;) )).
(szerk: en nem linkelem az e-penisemet, de rakereshetsz a nevemre az mplayer vagy az ffmpeg forrasaban).
szerk2: amugy en is ezt a debian mirrort hasznalom :)
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
xmms input plugin support
sun xvr-100 vo driver port from xine
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igen, az ffmpeg-ben tobb van.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
na jo szabad a gazda, ffmpegben csinaltam meg kis sse2 optimalizaciot, ultrasparc vis optimalizaciot, es ogg vorbis dekodert (aminek azt hiszem en vagyok a maintainere is).
nyilvan nalam sokan - itt a HUP-on is - sokkal tobbet tettek a szabad szoftverekert, es vannak akik kevesebbet (még).
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csodalkozom hogy veszed a batorsagot h olyan embereknek szoljal be akik 100000x tobbet tettek mar le az asztalra free software(!GPL) ugyben mint amit te valaha is fogsz
szted az h valaki a microsoftnak dolgozik kizarja h hasznos tagja legyen az opensource vagy free software kommunitiknek?
ne legyel mar ennyire egybites GNU harcos
http://weho.st
never happen if you never try
MD_Update(&m,buf,j); /* purify complains */
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"csodalkozom hogy veszed a batorsagot h olyan embereknek szoljal be akik 100000x tobbet tettek mar le az asztalra free software(!GPL) ugyben mint amit te valaha is fogsz"
az te vagy? :) bra-nak nem hiszem, hogy nagyon beszoltam volna.
"szted az h valaki a microsoftnak dolgozik kizarja h hasznos tagja legyen az opensource vagy free software kommunitiknek?"
nem (szerk: mint a mellekelt abra is mutatja), de megneheziti
amugy bekaphatod!:)
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miért nehezíti meg? A Microsoft a belépéskor aláírat veled egy nyilatkozatot, miszerint semmilyen nyílt forrású cucchoz nem lehet közöd (beleértve a sajátjait is)?
Miben másabb a Microsoft, mint bármely más szoftver, vagy hardvercég?
Nehezebb lenne az ember dolga, mint ha például a Ciscónál, vagy -ne adj isten- a BitMovernél dolgozna?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Miben másabb a Microsoft, mint bármely más szoftver, vagy hardvercég?"
Mint ahogy mondogatjak, hogy a Microsoft legnagyobb konkurenciaja most mar a szabad forrasu szoftverek, ez szerintem forditva is igaz. A szabad forrasnak vannak mas konkurenciai is, de a Microsoft - mar csak meretenel fogva is - a legnagyobb.
En azt irtam megnehezitHETi. Annyiban, hogy bizonyos ertelemben maga ellen dolgozik az ember, ha mindket "oldalon" besegit. Mindegy, ez az en velemenyem (most), valaki egyetert vele valaki meg nem.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha multihoz mész dolgozni az első dolog, amit meg kell tanulnod az alkalmazkodás képessége. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert nem minden aron. ;)
szerk: azert merem ezt mondani mert eddigi multi munkahelyeimen (2 db) azert annyira ellenemre valo dolgokat nem kellet csinalnom - talan szerencsemre.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mint ahogy mondogatjak, hogy a Microsoft legnagyobb konkurenciaja most mar a szabad forrasu szoftverek"
rogton egy peldaval tamasszuk ala akkor: pl. a zunenak a linux kernel mint konkurencia?
igy ertetted?
vagy esetleg fogalom nelkul vagy megint es nem tudod h a microsoftnak milyen uzletagai vannak?
http://weho.st
never happen if you never try
MD_Update(&m,buf,j); /* purify complains */
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt ray ozzie mondta nemreg (nesze, link), tole kerdezd. Olvasni kene a vilagsajtot, nem engem oktatgatni.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Microsoft szekerét általában a szakadék széle felé szoktam tolni. Nem tudom ez az irány megfelelő-e neked.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem velem kell elszamolnod, hanem a lelkiismereteddel :)
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"...A gép neve: monkeyboy."
ROTF, Ez nagyon ott van :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ja, epp ezt akartam irni, hogy en inkabb nem (igy) allitom ki magamrol a szegenysegi bizonyitvant :)
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem szoktam raerni, megis talalkozom ilyen dolgokkal. Az index-et hetente 1-2-szer nezem, megis talalkoztam mar hitteritokkel. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egy frászban vagyok már, gyorsan mondja meg valaki, hogy melyikőjük az, mert mennem kell találkozóra (nem levélben beszéltük meg 10 perc alatt (tm)).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rossz oldalrol probalod.
google -> Péter site:microsoft.com/hun/
Igy probald. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
majd hetfon atsetalsz a szobajaba es megbeszelitek. vigyel zsepit, ha esetleg elfutna a szemed a konny, mert beugrik a world wide telescope :))
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudod, erre a poént már egyszer eljátszottuk itt. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mar en is megmondtam a frankot
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...és nem nyertél hangszórót. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én is Péter vagyok, de még véletlenül sem ms közeli :-) Egyébként ha jól megfizetnek bármi lehetséges :-D
--
A nyúl egy igazi jellem. Ott ül a fűben, de akkor sem szívja!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat eleg egyertelmu volt, mert te nem vagy hulye gyerek, es nyilvan te sem gondolod, hogy a Microsoft raszorulna a te onkentes segitsegedre amit it trollkodas formajaban tudsz nyujtani. De ha ok biztositjak az egzisztenciad, akkor persze ennyit meg tesz az ember a cegert. Teljesen ertheto. Viszont en visszavennek a pofambol a helyedben, mert nem vet jo fenyt a munkaltatodra amit itt muvelsz. De ez csak barati jo tanacs, nem kell megfogadni.
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
semmi gond, a helyén kezeltem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
set szemelyeskedes off
o legalabb epiti ezt orszagot gdp-t termel nem ugy mint az itt lebzselok 90% ;)
http://weho.st
never happen if you never try
MD_Update(&m,buf,j); /* purify complains */
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez kicsit bicskanyitogatóra sikerült, szmájli ide vagy oda.
Azért, mert én a valódi munkám alapján számlázok, fizetek adót, már nem tartozok ebbe az elitbe(amely mellesleg ki is viszi az általa befizetett adó tízszeresét az országból)?
kötöjelkötöjel
//:wladek's world
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem kene tudni?
bizonytalan vagy?
fyi gdp-t nem visznek ki az orszagbol
http://weho.st
never happen if you never try
MD_Update(&m,buf,j); /* purify complains */
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tudjuk mi az a GDP. a felreertesek elkerulese vegett, nincs azzal gond, ha valaki a microsoftnal dolgozik. azzal sincs gond, ha teletrollkodja a HUP-ot - legfeljebb "a helybeliek kicsit furcsan neznek rad, majd rovid toprenges utan meglincselnek a varos foteren" (lasd NIGHTMARE IN CoVCITY itt es itt ).
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
dwd, te vagy az? :-)
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ő már ledoszolta volna az aláírásban fellelhető webcím mögötti szervert... ;D
(Egyébként természetesen HUP user, kedvenc hozzászólása itt :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
:DDD
meghalko
http://weho.st
never happen if you never try
MD_Update(&m,buf,j); /* purify complains */
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ki az a dwd?
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
More info here.
"no video codec le a win32vel", de "Gentoohoz lehet meg tul fiatal vagy"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
kosz, kemeny :)
- Use the Source Luke ! -
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"az általa befizetett adó tízszeresét" vs. "fyi gdp-t nem visznek ki az orszagbol"
Hol érzed a kettő között a szoros kapcsolatot?
Legalább kötözködni tanuljatok már meg, ha az érveléssel problémák vannak.
kötöjelkötöjel
//:wladek's world
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
tehat akkor megegyszer
vannak emberek itt akik gdp-t termelnek az orszagnak amit NEM lehet kivinni, ez az en allitasom
http://weho.st
never happen if you never try
MD_Update(&m,buf,j); /* purify complains */
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vannak emberek, akik kihagyva az offshore játékokat, nem lopják ki a pénzt az országból.
Vannak olyan emberek, akik ide fizetik az adót, amiből a Microsoft elvisz 25 Mrd-ot. (Minimum) Ennyi adót szvsz. nem fizet be az államkasszába. Ennyi pluszt sem tesz le, sem az oktatsban, sem máshol.
Gondolom, fel tudod mérni a különbséget a GDP, valamint az ÁFA, társasági adó, elvárt adó, osztalékadó, adózástmegnehezítő adó, fingadó, zacskóadó, stb között.
kötöjelkötöjel
//:wladek's world
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a Microsoft nemcsak magyarországból viszi ki a pénzt, de az EUból is. nem véletlen, hogy az adóparadicsomnak számító Írországban van a Microsoft európai központja. az európai licencdíjak is itt jelennek meg profitként. a nemzeti leányvállalataik gyakorlatilag csak marketingirodák.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Google detto; egy Delaware állambeli LLC. a Google Kft. 50% arányu tulaja, masik felet a Google Inc. birtokolja. (e-cegjegyzek.hu)
Csak az ugyebar "joceg". :)
Szerk: Köztudott, miért épp Delaware-ban kell Kft-t alapítani.
kötöjelkötöjel
//:wladek's world
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mitől is jó?
mert monopólium?
mert linuxot használ?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mivel tamogatja az OS-t, ezert itt hupon joceg. Az teljesen mindegy, hogy egy profit orientalt monopoliumra torekvo vallalat.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
We Are Not Evil
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
de hivatalosan, erről ugye bizonyíték hiányában nem beszélünk. :)
így a konklúzió,
a magyar programozók képesek arra is, amire az osztrák programozók nem
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak így tovább! (Náluk is érződik eszerint a magyarokkal való testvéri egyetértés.)
kötöjelkötöjel
//:wladek's world
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi baj! A Trambulin színház és a Bohócszervíz is Ubuntura váltott a Spiritusz Egyesület mellett!
http://ubuntu.hu/blog/szota/a-trambulin-szinhaz-ubuntura-valtott
Ööö... Igen, ennyi volna.
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Uhwazze ez ütött.
____________________________________________________
Frugalware Solaria Pre1
Microsoft Windows Vista Ultimate SP1+Office2007 SP1
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Most mi a gond? A kicsit is meg kell becsülni. Még sok ilyet akarok olvasni. Pl.:
Keljfel János gergelyugornyai székhelyű, derítő-ürítő vállalkozó Ubuntura váltott.
Már 10 éve használta a DOS-os FOS nevű számlázó és készletnyilvántartó számítógépes vállalatirányítási rendszerét, amikor egyik reggel a gép nem akart elindulni. Hirtelen felinulásból a szomszéd kisvárosban beruházott egy új, sokkal nagyobb teljesítményű PC-be.
A PC-re János fia a 15 éves Jancsika telepített Ubuntut. Most ezen fut a vállalkozásához nélkülözhetetlen FOS rendszer, DOS emuláció alatt. Jancsika a jól elvégzett munka díjazásaként mehetett egy kört a teleken a szippantóskocsival.
Mindenki elégedett. János most egy számlát 2 perc helyett 10 másodperc alatt el tud készíteni, és Jancsika régi vágya is teljesült.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Rakd be a hírolvasóba az ubuntu.hu-t. Ártani nem árthat. :)
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Személyi sérülés nem történt, az anyagi kár jelentős.
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogy történhetett ilyen? Egyálalán mi történt? Ennek az egésznek semmi értelme. Idő-töltelék. Hogyan bízzunk így egymásban? Mi lesz velünk? De komolyan, kit érdekel a Microsoft és az osztrákok vagy a politikusok, velünk mi lesz?! Vajon elég felkészültek vagyunk a változásra? Megérdemeljük, hogy ne raboljanak ki, ha mindenkiben a rablót látjuk? Elnézni vagy megbocsátani a bűnöket - ugyanaz? Lophatnak-e tőlünk anélkül, hogy többet vesztenének, mint mi? Egyáltalán, raboltak valakik valamit, vagy mi adtuk oda nekik? Vajon bolond vagyok vagy találtam egy szép képet egy lányról, és azt nézegetem ahelyett, hogy gondolkodnék?
:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bécs városában megakadt a három éve indult nyílt forrású migráció.
Tehat az egesz projektet 2006 korul kezdtek...
A "Schlaumäus" programot 2007 decemberében indították
Ezek utan nem ertem... ha tudjak elore hogy linuxot fognak hasznalni akkor
kesobb miert vesznek olyan alkalmazast ami biztosan nem fog futni rajta?
--
maszili
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csak nem megszállták a magyar politikusok Bécset? :) vagy inkább :(((
Nem akkoriban volt, hogy a magyarok egy kicsit az osztrák parlamentben politizáltak, az osztrákok meg nálunk?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mert ezek az egerek ravaszak!
--
the tide is turning
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van iróniájuk a Mikroszoftosoknak a névválasztást illetően. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Talán addira találták meg a rést a pajzson?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A mai User Friendlyben leleplezték a Linuxra panaszkodó bécsi rendszergazdák motivációját! :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni