Hozzászólások
És? Lekéste, ennyi. IJ.
---
Powered by Áram
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szomorú ez a hozzáállás, de még szomorúbb a kalauzé. Mi történt volna, ha megvárja amíg hátraérnek? Bunkó volt. A szerencsétlenek pedig megpróbálták betartani a szabályokat. De hát, semmi meglepő nincs végül is ebben az esetben. Mindig azok szívják meg ebben az országban, akik megpróbálnak tisztességesen és becsületesen viselkedni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Már rég felszállhattak volna.
A kerékpár szállítására alkalmas kocsik meg a vonat végén vannak, szóval a vonat érkezése előtt nyugodtan hátra sétálhattak volna.
Persze azért dühítő, de ez van .....
Én is késtem már le hasonló képpen vonatot...
--
Lógnak a pálmafán a kókuszok .... :)
http://laszlo.co.hu/
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A hatvani vonalon pl. elöl vannak.. szóval nem egyértelmű.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
előfordul az is, hogy az a szerelvény bizony zárva :) a poén az, hogy ezen a vonalon azt a szerelvényt a haza - vagy fene tudja hova - utazó máv alkalmazottak saját szolgálati kocsinak tekintik, azaz nem mehetsz be, csak "szép" kék kabátban, kis aranyszínű logóval és felirattal. kb a kocsi fele ilyen ülőhelyes, egy nagy és büdös budi, a fennmaradó rész meg a bringatároló. a gond az, hogy a kedves emberkék oda nem engednek be :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nincs meghatarozva hogy elol vagy hatul vannak. Csak annyi hogy az egyik vegen. Nyilvan ha beer a cucc mondjuk keletibe, akkor lekapjak rolla a Szilit, raknak a masik vegere egyet aztan megy vissza. Nem fognak 3 vagonnal jatszani, jo az ott ahol van.
Egy szo mint szaz: nem egyertelmu hogy hol van ep a bicikliszallito.
-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholdal lehet..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem sokat szallithatsz vonaton bicajt :)
A kerepkparszallito kocsik random modon vannak a vonaton elhelyezve, altalaban vagy elol, vagy hatul, de volt olyan is, hogy kozeptajon mer a vonatot valamely allomason szetkapcsoltak, es az egyik fele erre, a masik arra ment. Altalaban meg a helyi forgalmistanak sincs fingja, hogy az erkezo vonaton hol talalod a kocsit.
Ha nincs spec. kocsi, akkor csak az elso, utolso peronon szallithatod a kerot, felteve ha az nem 1. oszt.
Altalaban extra problema, hogy sokxor bezarjak a kerekparszallito kocsit, de meg belulrol is, hogy meg veletlenul se tudd felrakni a gepet. Kaller persze sehol, hogy kinyissa, a mozdonyvezeto, meg ha meg is tehetne altalaban szarik ra.
En mondjuk hasonlo esetben ugy szoktam megoldani, hogy parom folszal es a vonaton setal tovabb, en meg hatracsurok 1000-rel ez is szabalytalan, mert az alomason tilos elvileg tekerni (bar a csomagokkal megpakolt bicajjal szaladni, szerintem balaestveszelyesebb, mert azt sokkal nehezebben fekezem/allitom meg, mintha rajta ulnek) , de mint a mellekelt abra is mutatja biztosabb.
Legerdekesebb esetem Gyorbol -> Komarom volt, Gyorben meg fel tudtam rakni a csomagokkal felpakolt bringat, de Komaromban tuloldalt kellet volna leszalnom, de az ajto beragadva kozben vonat elindul, no problemo, gondoltam felmegyek Pestre majd onnan tekerek haza nem Komarombol. Jott a kaller, s mindenaron meg akart buntetni (jegykiegeszitessel nem lett volna gondom, bar az sem tartottam volna tisztessegesnek), amit en nem ereztem jogosnak, probaltak lerakni a kov. allomason, de 5 embert hoztak, de nem boldogultak az ajtoval, a dolg pikanteriaja, hogy annyi ido allat mig szenvedtek, vagy 10 jegyet is vehettem volna a vasutallomason :). Vegul mondatam buntessen meg, de a panaszkonyvet is hozza magaval, ez hatott.
De volt olyan is, hogy szaltak le a bringason folyamatosan a vonatrol, mely kozben elindult :(, vegul a tarsasag masik fele a kov megalobol tekert vissza.
Bocsi latom kicsit hooszura sikeredett :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha leszállás közben megindul a vonat, a rajta lévők húzzák meg a vészféket.
De ha szólsz a jegyvizsgálónak, hogy még szálltok le, mert valaki szöszmötöl valamivel, akkor is megvár. Elvileg azért kell neki (is) menesztenie...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a poén az az, hogy a legtöbb személyvonaton a vészfék mint olyan, csak dísz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem ilyenem volt tavaly nyáron:
Látogatóban Magyarországon, Déli PU jegyet vennék haza a szüleimhez. Ott vannak a csoda automaták, az egyikbe betápláltam a megfelelő összeget. Az szépen elnyelte, de jegyet az nem adott. Erre kidurrant az agyam, mentem a pénztárhoz, hogy reklamáljak. A pénztáros nő közölte, hogy nem tud mit csinálni, az automaták nem a MÁV tulajdona, és különben is, ő nem fogja nekem a fizetéséből visszafizetni a jegyem árát. De figyelmeztetett azért, hogy jegy nélkül ne szálljak fel a vonatra. OK, vettem jegyet, (vitára nem volt idő, mert az utolsó vonat volt, és csak pár perc az indulásig). Még a pénztáros azt is mondta, hogy az automata oldalán van a reklamációs telefonszám. Az elkövetkező napokban számtalanszor hívtam azt a számot, ahol csak egy érthetetlen géphang vette fel, de élő emberrel ott nem lehetett beszélni. Pár nap múlva kérdezem a vonaton a kallert, hogy ilyenkor mi van? Mire azt mondta, ha nagyon akarom, bemehetek a MÁV ügyeletre, és ott verhetem az asztalt, de megnyugtatott, hogy el fognak hajtani néhány bíztató megjegyzés kíséretében.
Hát, ezért van Mo. ott ahol. Szolgáltatás nulla, de jegyárat rendszeresen emelnek. És ilyen a hozzáállás, hogy milyen hülye vagyok, hogy nem maradok kussban. (A vonaton a kaller teljesen normális volt, ellenben a pénztáros kritikán aluli.)
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekunk jelenleg ugyanannyiba kerul es gyorsabb a kocsi, mar 1 szemelyre is, mint a vonat.
A mi autonk kb. 16 Ft-ot eszik kilometerenkent.
Gyor 131 km -> 131*2*16 = 4192
Vasut -> 2040 * 2 = 4080
Az IC potjegy 600 Ft oda, 600 vissza ~= 1200 Ft. Az autopalya matrica 1500, de ha havonta tobbszor megy az ember,
mar megeri havi matricat venni. Havi IC potjegy nincs.
Amikor Kiskunfelegyhazara megyek, olcsobban kijovok 1 szemelyre is, mert nem megyek be Cegledre, igy kb. 20 km-mel rovidebb.
Ezek a versenykepes arak.
:-)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Belekalkuláltad az egyéb költségeket is?
pl. súlyadó, kötelező biztosítás, (kötelező)szervíz, stb...
--
maszili
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Es te az 1 oras keseseket?
A menetrendrol ne is beszeljunk (orankent mennek a vonatok).
Az atszallas miatti kinlodasokkal?
Az ido nem penz? Szerintem nem mindegy, hogy 2 vagy 4 orat utazol.
Mellesleg az auto kiszamithatobb.
A vonat berletem 4000 volt 1.5 evvel ezelott (Dunaharaszti-BP). Most 8000.
Ha a munkaltato nem teritene vissza, akkor kocsival olcsobb lenne bejarni dolgozni, ha a 8100-as BKSZ-t is hozzaadod.
Nincs garancia arra, hogy nem fogjak-e 2008-ban megint duplajara emelni a jegyek arat.
Idaig havi kb. 35.000 Ft-ot koltottunk MAV-ra+BKV-ra. Sokat kellett utazni.
Az aremelesek ota 16.000-t kap a MAV es a BKV, azt is azert, mert kedvezmeny jar utana es nekem tenylegesen 1200 Ft-ba kerul.
A diakokrol ne is beszeljunk, akik osszebeszelnek, hogy 1 kocsival mennek fel hetente 4-en, mert olcsobb a diaknak is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
vagy olyan apróságok, amikor a végcéltól pár km-re lepukkan a vonat, me' biza elszakadt az a fránya felsővezeték (hányszor de hányszor gyalogoltam be 10 év alatt a keletibe, nem is feltétlen felsővezeték szakadás miatt).
kis késés az állandó dolog, azt bele lehet kalkulálni a máv menetrendjébe, de az órás késések, szerelvénykimaradások, no ezek dühítőek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amíg Magyarországon laktam, addig a hírhedt 2-es (esztergomi) vonalról jártam be dolgozni az ELTE lágymányosi tömbbe. Két választásom volt, busz vagy vonat. Reggelente a 10-es út úgy bedugult, hogy a busz 2 óra alatt ért be rendszeresen az Árpád-hídi buszpu-ra (a menetrend szerinti 40 perc helyett), és annál már mégis csak jobb volt a MÁV, a fix ócska 65 perces futamidejével (mindehhez jött a kb 25-30 perc BKVval). Csak háááttt.... azon a vonalon régi piros Bzmot vonatok jártak. Amiket (mint megtudtuk), a csehektől vette a 80-as években a MÁV használtan. Mivel a MÁVnak nem volt pénze karbantartásra, a vonatok egyre pusztultak, pusztultak. Aminek az lett a következménye, hogy 2002-ben már nem létezett menetrend, mert minden nap (szó szerint a végén már minden nap) lerohadt valamelyik vonat, oszt ez borította a teljes vonal menetrendjét, mert ugye arrafelé csak egy vágány van, és ha egy vonatot be kellett vontatni egy nagyobb állomásra, ahol volt kitérő, akkor addig állt jóformán a teljes vonal. Sokan használtuk volna a vonalat, de egyszerűen megbízhatatlan volt. (Volt olyan ismerős, akit azért rúgtak ki egy bankból, mert képtelen volt pontosan beérni a munkába a MÁVval kombinált Volánbusz miatt.) Végül csináltunk egy nagy aláírásgyűjtést, hogy most már legyen valami, és összeszedtünk vagy 2000 aláírást (ha jól emlékszem, a vonalra becsült utasközönség harmada volt ez akkor), és csináltunk médiafelhajtást is. (Voltunk a TVben is, ahol a közönség egy része azért nem jelent meg, mert nem jött a vonat. Tuti volt, a MÁV szóvivő élőben égett egy hatalmasat.) Az aláírásokat Újpest városkapu megállóban adtuk át. Emlékszem, a 2002-es választások után tüntetés tüntetés hátán volt, mi meg nem balhézni akartunk, hanem csak átadni az aláírásokat. Kb 15-en voltunk, meg a minisztériumtól aki átvette az aláírásokat, de a biztosító rendőrök vagy kétszer annyian :-)
Lényeg a lényeg, most az szép áramvonalas Desiro vonatok járnak arrafelé. A menetidőt letornánzták 55 percre, és nem rohadnak le a vonatok. Szóval lehet hatni a MÁVra, csak kicsit erőszakosnak kell lenni. Időközben leléptem Mo-ról, és a mostani munkahelyemre busszal járok. Azért össze tudom hasonlítani az itteni vasutat a MÁVval. Hát, van még mit fejlődni. A hozzáállásról már nem is beszélek.
Csaba
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A rohej az, hogy sehol nyugaton nem a 80 tonnas dogok hozzak az utasokat. Csak nalunk fontos az, hogy 2000 embert ugyanaz a mozdony vigye, mint 50 megrakott tehervagont.
Aztan nem csoda, hogy veszteseges a szemelyszallitas. Az egesz szerelvenynek nem kellene 80 tonnat nyomni, nalunk meg csupan a mozdony tobb ennel...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy látom nem értetted a kérdésemet. Én nem a mávot akarom védeni de ha alternatívákat állítasz a mávval szemben akkor az lehetőleg legyen teljes és ne felejts ki semmit.
A vonat késéseket mérd össze az alternatívaként használt alig 14 éves autó műszaki problémáival :)
Én viszonylag ritkán vonatozom de akkor 250-300km távolságokat. Budapest - Nyíregyháza viszonylatában kb 3 óra a menetidő. Ez idő alatt kényelmesen elnyújtózva az első osztályú IC kocsi foteljében alszok vagy olvasok inkább, mint egy autó hátsó ülésén nyomorogjak 2 órán keresztül (azon izgulva hogy mikor lesz egy olyan közúti baleset amit a sofőr /én, vagy más/ vagy egy karmadik személy okoz)
--
maszili
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Majdnem 13 éves Lada Samaránk kitűnő műszaki állapotnak örved köszöni szépen. Keleti irányba MÁV ok. Csak összehasonlítás képpen:
vonat: Keszthely-Keleti IC-vel 3 óra 26 perc 3300 Ft (2 éve a menetidő 2:58 volt)
vonat2: Kesztely-Keleti nem IC 3:35 - 3:58 átszállás nékül 2780 Ft
busz gyorsjárat: Keszthely-Népliget 2:35 2780 Ft
busz2: Keszthely-Népliget 3:15 - 4:19 2780 Ft
autó: Keszthely-Törökbálint 1:30 - 2:00 (vérmérséklettől függően) 5140 Ft 4 napos matricával, ha ezt nem számolom az üzemanyag 3640 Ft
Ha egyedül megyek:
busz
vonat
autó
ha egynél több fő:
autó
busz
vonat
Pedig én szeretek vonatozni, az általad is felsorolt előnyök miatt, de így egyre kevésbé fogom igénybevenni... Arról már nem is beszélek, hogy visszafele az IC 16:05-kor jön, ha valami előadásra megyek fel (és többnyire ezért megyek) annak nem sokszor van vége 16:00 előtt :(
Mik
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Épp ezaz, hogy az idő pénz. Az se mindegy, hogy 2 órát tekergeted a kormányt, vagy 4 órát ülsz egy kényelmes székben, és dolgozol laptopon/tanulsz/alszol/sörözöl.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igazabol nagyjabol mindig is olcsobb volt autoval kozlekedni... egyre vigyazz. Ne szorozd fel az uzemanyag koltseget kettovel csak mert ketten ultok a gepjarmuben. Pont hogy oszd vissza, mert ugye az egy fore juto koltsegeket figyeljuk. ;)
Pa!
-------------------------------
"A gorog katolikus noknek 8 dioptria alatt nem kotelezo a bajusz!" avagy "Nozni csak muholdal lehet..."
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Menetterti jegyrol hallottal mar?
:-)
En nem csak oda szeretek kozlekedni, hanem oda-vissza.
Nem mondom, mivel a fold gombolyu megoldhato lenne a csak oda kozlekedes is, de bizony tobbe kerulne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
mailto:eszrevetel@mav-start.hu
dobsz egy levelet nem kurvaanyazo stilusban megirva, vissza fogjak teriteni az arat. tavaly decemberben nekem is benyelt az automata x ft-ot, visszateritettek - teny h nem kis meglepetesemre.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Emailen szinte bármit el lehet érni náluk:) Múltkor 2-3 órát késett IC (valami paraszt öngyilkos lett, és hát miért ne basszon ki utoljára több száz emberrel), a csatlakozás meg nem várt, pénztárban nem akarták pótjegy árát se visszaadni, írtam nekik, és visszaadták a pótjegy meg a le nem utazott menetjegy árát is.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nekem még szerencsére eddig nem volt bajom az automatákkal, sőt én örülök, hogy vannak, mivel a pénztáraknál sokszor legalább 10 percet kellett várni mire sorra kerültem a Keletiben, az automatáknál meg max 1-2 ember szokott lenni előttem. A legjobban azt utáltam, mikor már csak páran voltak előttem a pénztárnál de azok iszonyat sokáig (kérdez, áfás számla, etc.) s emiatt majdnem lekéstem a vonatot - elővárosi viszonylatban semmi kedvem nem volt fél órával előbb érkezni, hogy ráérősen vehessek jegyet, mikor kb. az egész út tartott annyi ideig.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> A legjobban azt utáltam, mikor már csak páran voltak előttem a pénztárnál de azok iszonyat sokáig (kérdez, áfás számla, etc.)
Na szerintem én iszonyat peches tudok lenni ilyen esetekben. Bár ez a vonat indulásáig hátralévő idővel forditottan arányos. Az a legszebb, amikor az előttem álló hölgy az iránt érdeklődik, hogy ha a jövő pénteki IC-vel elutazik, akkor vasárnapra lesz-e helye visszafelé, vagy ha nem, akkor mikor jön gyorsvonat, az túl korai, később nincs? hölgyem, nekem azonnal indul a vonatom, még egy pillanatig legyen türelemmel, de az információ a szomszéd ablaknál van, én meg még sört se vettem, várjon a sorára, fiatalember, szóval ha vasárnap este átszállok Cegléden, az se jó, annyit nem várok, hogy is volt az IC?
És persze hiába állok át a másik sorba, ahol 20 s-onként következnek az emberek, az előttem levő ott is ugyanazt csinálja.
--
Debian - The "What?!" starts not!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A MÁV úgy rossz ahogy van, 0 szolgáltatás drágán. Minden héten járok haza vidékre vonattal, 4000 Ft a jegy, ha IC vagy pótjegyes, akkor pedig alkalmanként 500Ft. Már akkor is olcsóbb az autó, ha egyedül megyek. (bár az autó árából nagyon sokat lehet vonatozni:)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ém a nyáron utaztam volna IC-vel haza a Balatonról. IC jegyet vettem, végül az IC helyett ez a pirosszínű, Nmetországban leamortizálódott vonat jött. Ugyan még nemdohányzó helyjegyet is vettem az IC jegyek mellé, amik végül egy dohányzó kocsiba számozódtak. Persze a kalauz ellentmondást nem tűrően a helyünkre parancsolt a nemdohányzó fülkéből, mondván nem oda szól a jegyünk!
A nemdohányzók védelméről szóló törvényre meg csak legyintett: Ugyan már, örüljön hogy nem bűntetem meg a nemdohányzó jegyével! A balatoni IC gyakorlatilag minden állomáson megállt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a kedves utasok nem nagyon erőltették meg magukat, ha járdán ilyen tempóban mennének elöttem csatárláncban, már ingerem támadna felrúgni őket. És micsoda szerencse, hogy pont felvették :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
höhö
én egybenyesett bérlettel közlekedem Budatétény-Déli útvonalon.
Ha Időben jön a vonat (vagy ha késik 10-15 percet) akkor verhetetlen reggeltől (7:00) esig (20:00).
Az a vicc, hogy vannak olyan vonatok amik rendszeresen !sietnek! 5:59-es redszerint 5:52- 5:55 között húz ki, de csak azért, hogy 100 méterrel lejjeb békésen ácsorogjon, cammogjon 5-10 percet ....
Persze a busz csatlakozás az senkit nem érdekel (13-as 5:52-re vann benn az álomáson ahonnan malac vágtában elérhető az 5:59-es járat.
Ennyit akarództam mondani UFF!
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csöppet megrendezettnek tűnik a dolog. a szereplők stílusa miatt is, meg valahogy nekem amúgy se jutna eszembe éjjel vonatra szálláskor home videjót forgatni
mellesleg valóban rég felszállhattak volna. ha meg a végébe akart menni, akkor a végére áll a peronnak, és nem akkor kezd el battyogni, amikor már beállt
ja, és a vonat nem vár, mint tudjuk, szóval nem értem, mi a felháborodás tárgya
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni