A felvetésre Linus a tőle nem szokatlan nyersességgel válaszolt. Szerinte nem kell példát venni a Solaris-tól ebben az esetben, mert a Solaris szar. Szerinte a Solaris fejlesztők az alapján hoznak döntéseket, hogy feltételezik, hogy "mi kontrolláljuk a hardvert". Linus szerint több szempontból sem jó megközelítés összeomlás esetén a lemezre írni. Linus szerint a legtöbb összeomlás esetén a rendszer olyan "törékeny" állapotban van, hogy a leges-legutolsó dolog lehetne az, amit a fejlesztő ilyenkor tenni szeretne az, hogy ír a lemezre.
Linus szerint egy "kontrollált környezetben" a memória image lemezre írása helyes eljárás lehet. Viszont ilyen "kontrollált környezetben" sose kaphat a felhasználó olyan rugalmas felhasználást, mint amit a Linux esetén kap. Linus szerint a Linux pont azért terjedt el, és "lopott el" egy csomó részesedést a kereskedelmi UNIX-ok piacán, mert a kereskedelmi UNIX-okkal szemben a rendszerek széles skáláján (nem kontrollált környezetben) fut. Linus szerint a tradícionális UNIX-ok hardver / felügyeleti modellje (gyanítom, hogy itt arra gondol, hogy ezek a UNIX-ok majdnem célhardvereken futnak, és nincs olyan széles lehetőség a futtatásra, mint a Linux esetén, ami gyakorlatilag mindenen fut, amiben processzor van) nem működik. Az emberek nagyobb flexibitást akarnak, mind hardver, mind használat területen, és ha flexibitást szeretnénk, akkor a "dump-oljunk mindent a diszkre" megközelítés egyszerűen nem működik.
Szerinte a disk dump-ok olyan környezetekben lehetnek opciók, mint például a Wall Street (ahol a korábban említett (szinte cél)hardvereken futó kereskedelmi UNIX-ok nagy számban megtalálhatók. Linus szerint, ezt a megközelítést a Linux esetén el kell felejteni, mert teljesen hibás. Linus szerint nekik rövid és kellemes bugreport-okra van szükségük. Elég, ha a bugot bejelentő bemásolja a képernyő tartalmát, vagy készít egy digitális fotót.
Alan Cox egyetértett Linus-szal. Szerinte további probléma a crashdump-okkal, hogy azok érzékeny információkat tartalmazhatnak - 3rd party copyright-ok, személyes infókat, stb. Alan szerint a crashdump akkor hasznos, ha a bug bejelentője egyenesen a gyártónak jelent bugot szigorú szerződések mellett, amelyek szabályozzák az adatkezelést, vagy magának crash-elteti el a box-át, és elemzi a dump-ot. Ez Linux esetén - ahol a legtöbb esetben a bugok bejelentése nem ily módon történik, használhatatlan.
Bővebben a KernelTrap összefoglalójában.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- 5954 megtekintés
Hozzászólások
Megközelítés legalábbis érdekes, végkövetkeztetés katasztofális :-(
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Igen, elsőre én is ezt gondoltam. BSD-itis. De van valami abban, amit mond.
Az egy releváns különbség, hogy ott, ahol a Solaris (vagy a BSDk) elpánikolnak, a Linux csak egy oops-ot dob. Tehát a legtöbb egyszerű programozási hiba élő rendszerben elemezhető (elemezendő) Linuxon; ha pánik van, az már tényleg gáz, és akkor nem kéne diszkre írogatni. A Linux fejlesztési modelljét figyelembe véve ezek logikus megfontolások.
Azon persze lehet vitatkozni, hogy a "fail early, fail loud" mennyire követendő elv, ill. hogy a hiba idejében készült snapshotot könnyebb-e debuggolni vagy a tovább is élő rendszert. De ez más kérdés, ilyen mi lenne ha irányba szerintem ne kalandozzunk el.
És az se hülyeség, hogy a dump szeku okokból nem igazán alkalmas hibariportolásra, developerek meg bekapcsolhatják saját használatra a kdumpot.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Viszont kiderült, hogy Linus-nál a "crap" tényleg "szar"-t jelent. Most megerősítette egy "shit"-tel is... Talán még emlékszik valaki a "crap" témára korábbról :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hehe, vicces egy thread. Én is a trey-rigidus-tengelyt támogatom. A másik bizonyíték, hogy már a crashdump nevében is benne van, hogy szar. Hiszen a dump is jelenthet szart, mondjuk olyan környezetben, hogy "I'm gonna take a dump". Akár lehetne crapdump is felőlem :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Linus szerint a legtöbb összeomlás esetén a rendszer olyan "törékeny" állapotban van, hogy a leges-legutolsó dolog lehetne az, amit a fejlesztő ilyenkor tenni szeretne az, hogy ír a lemezre."
Nos, szvsz ezzel nem nagyon lehet vitatkozni, nemde?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Dehogynem lehet. A crashdump nemcsak a "kontrollált környezetre írt" Solarisban működésképes gyakorlat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azok, akik ezt használják nyilván vitatkoznának vele.
Elképzelem például Mezei Pistike alkalmi rendszergazdát, az olcsóhosting bt géptermében elhelyezett asztali szerverpécéjével. Ami valami reiserfs bug miatt lerohad. Pistike bugreportolna, de van néhány problémája:
- a gép lerohadt, tehát nem fér hozzá
- az olcsóhosting bt csak reset gomb nyomkodására van felkészülve, képernyőről való OCR feladatok ellátására nem
- digitális fényképezővel sem szokták szembesíteni a monitorokat, hiszen nem parkolóőrök
Pistike tehát kér resetgombnyomást, kernelt upgrade-el és reménykedik, hogy az az ismeretlen hiba, ami mindig akkor üt be, amikor ő nem szívesen foglalkozna a géppel abban már elmúlt.
Ha ezt összeveted a crashdumpos megoldással:
- gép lerohad, crashdump készül, gép automatikusan újraindul
- Pistike észre sem veszi a dolgot, mert az ügyfelei annyira nem nagyvállalatiak, hogy egy ötperces leállásért szóljanak
- ha mégis észreveszi, belekukkant a crashdumpba, küld egy backtrace-t a fejlesztőknek (vagy áttér reiserfs-ről a hiperstabil ext3-ra) és mindenki örül
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Van olyan hosting hely ahol OCR-ezik a képernyő tartalmát? :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem tudom. Nem túl bonyolult mindenesetre. Fénykép, jpg bele az OCR-be, a kimenet pedig automatikusan postázható az lkml-re. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem lenne rossz, ha az OCR-ek felismeresi kepessege elegseges lenne hozza :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem az? Omnipage-dzsel (yikes :) OCR-eztem már fotóról, nem mondanám, hogy rossz volt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Eszembe jutott Recognita, hatha az mar kepes ra, de openszorsz kornyezetben nem jellemzo annak jelenlete. :) gOCR meg a tobbi a higfos kategoriat sem erik el. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Recognita mar joideje OmniPage neven fut, ha jol tudom.
Tyrael
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem egyszerűbb soros terminalról dumpolni a kimenetet?
Software is like sex, it's better with a penguin. :D (r)(tm)(c)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted mennyire gyakori ma Magyarországon a hosting szolgáltatók között, hogy ilyet adnak? Egyáltalán, vagy ingyen/megfizethető áron.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pedig nem nagy ordongosseg: kell hozza egy soros-rj45 atalakito es egy plusz kabel. Az elobbit mar lehet kapni keszen 10-15e ft-bol, utobbi sem nagy ordongosseg isptol kerni, nemhinnem, hogy egetrengeto osszeg lenne.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Értem. De hogy ez hogy jön ide, azt már nem. Arról beszéltem, hogy a lúzer rendszergazda hogy fogja soros porton debugolni a kernelét mikor az lerohad. Ha végigolvasod ezt a szálat azt is láthatod, hogy a rendszergazda nem az ISP-nél dolgozik, tehát adott esetben nagy az esély arra, hogy nincs azonos épületben, vagy akár városban vele.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Serverhosting esetén bemész, rákapcsolnak egy terminált az operátori szobából és ott a monitor előtt azt csinálsz amit akarsz! (bizonyos keretek között)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne mondd. És míg felutazol Miskolcról, meg beérsz addig meg áll a géped.
Mindezt csak azért, hogy elérd (az esetek nagy részében) szinte ugyanazt a funkcionalitást, amit egy automatikus dumppal kapnál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Amíg a népek abban a hitben vannak, hogy a kerneldump analizálása a rendszergazda feladata, hiú ábránd bármiről is meggyőzni őket.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Mezei Pistike alkalmi rendszergazdát"
Elképzeltem Mezei Pistike rendszergazdát, aki olcsóhostingnál elhelyezett asztali szerverpct üzemeltet, és minden vágya (és a skill-je is megvan hozzá :)), hogy crash esetén legyen egy dumpja, amit majd jól megelemez. Ilyenkor a Mezei Pistikék (elnézést Mezei Péter nevű olvasóinktól) felmennek a hostingba', megvakarják a fejüket, majd vállat vonva újrahúzzák a gépüket. "Újra köllött húznyi, mer' megfagyott" :)))
PS: Kípernyőképet lehet lecsalni iLO vagy azzal egyenértékű motyóról is :)
(Aprópó: voltam már olyan hivatalos Windows tanfolyamon, ahol a nagytekintélyű előadó maga mondta, hogy a Windows hasonszőrű funkcióját ki _kell_ kapcsolni, mert ha a rendszer megdöglik, akkor "abból a dump-ból, még (mezei)ember nem olvasott ki semmit (ő legalábbis még nem látott olyan rendszergazdát, aki nekiállt volna elemezni), annak meg marha kicsi az esélye, hogy az MS szóba áll vele, ha bekopog egy reklámszatyornyi dump-pal náluk, így csak a helyet foglalja". Nyilván nem nagyvállalati környezetre gondolt az úr.)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ilyenkor a Mezei Pistikék (elnézést Mezei Péter nevű olvasóinktól)
Esetleg inkább István... :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
jaj tényeg. A kavintot még ma nem vettem be. :D
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Én azt mondom, hogy a lehetőség nem hülyeség, a cikkből pedig az jött le, hogy Linus szerint az, holott a kdump része a kernelnek (a weblapja szerint).
Ha arról menne a vita, hogy alapértelmezésként legyen-e ilyen más kérdés, mint ha arról, hogy egyáltalán legyen-e ilyen.
Nem teljesen világos, hogy akkor most min is kínlódik a kövér pingvin.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Semmi extra. Most a FreeBSD helyett egy kis Solaris anyázást kellett elkövetnie, hogy jobban érezze magát. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jól megaszondtátok a frankót, most biztosan szarul érzi magát szegény Linus mer megaszondta neki a frankót két híres magyar, bra meg Hunger. Gratulálok.
---
Mushroom mushroom..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legközelebb figyelj a szóismétlésekre. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hahaha de nagy az interfészed bár kicsit gnome hahahaha
---
Mushroom mushroom..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
loal
most h veget ert az erettsegi idoszak raersz hupozni?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Idestova tizenéve jah
---
Mushroom mushroom..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ezt a Freebsd anyázást nem találom.
pls help
---
otom sprau kana ticuana sanduo pagnoseresmee
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gabucino: retrofeeling :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nekem ez az egesz ugy jott le, hogy azert szar mert nem arra valo amire a linuxot o elkepzeli. mintha semmilyen teren nem gondolkodna abban, hogy a linuxot esetleg celhardveren es nagyvallalati kontrollalt kornyezetben is hasznalhatnak. mintha csak a windows egysegsugaru usereinel egy fokkal magasabb szinten levo, mar a linux-szal is ugy ahogy elboldogulo felhasznalok erdekelnek. ugyanis akkor tenyleg szinte semmi ertelme nincs, az a par ember akinek kell, az hasznalhatja most is.
ugy tunik, hogy Torvalds is azon emberek koze tartozik akinek ha valamifele ellenvetese van barmi ellen azt mindenkeppen vulgarisan is kinyilvanitja ami talan annyira nem szerencses mint amilyen hatasos vitaindito. tapasztalataim szerint egy jol megfogalmazott es felepitett hozzaszolasra sokkal kevesebb reakcio erkezik mint egy olyanra hogy ez vagy az szar mert ez igy meg igy van. lehet, hogy az informaciotartalma bitre pontosan ugyanannyi a ket hozzaszolasnak, megis ha anyazas van akkor hamar beindul a flame. az emberi termeszet furcsasagai. Mindenesetre azzal egyetertek, hogy ahogy a winben is kikapcsolom a szar dumpot ugy ott se foglalkoznek vele egy sima otthoni gepen ami tokeletesen elegendo ha 99%osan mukodik, es evente egyszer buheralni kell. hogy ez atlag linux szervereknel mennyire van igy, azt sajna nem tudom. annyit csak hogy ketfajta linux szervert ismerek. az egyik amelyiknel nem ert hozza a rendszergazda es idokozonkent szinte windows szeruen reinstall van. a masik tipusnal ert hozza a rendszergazda es ezekkel sosincs semmi baj. vagyis biztos van, de az altalam ismert szerverekkel nem fordult elo meg semmi
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Egyetertek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
há' ja!
ilyenkor szembesülök ismét a szomorú ténnyel, hogy igenis van légjogosultsága a pr-szakmának...
"kínlódik a kövér pingvin" :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A nagytekintélyű előadónak szerintem teljesen igaza volt
---
otom sprau kana ticuana sanduo pagnoseresmee
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem vitatom. Én is kikapcsolom ha el nem felejtem :))
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"ő legalábbis még nem látott olyan rendszergazdát, aki nekiállt volna elemezni"
Ez nem a fejlesztők dolga lenne?
---
A Linux nem Windows, de a Windows se Linux.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Gondolom, ha van annyi pénzed, vagy befolyásod, akkor a Microsoft fejlesztői majd elemzik neked. Spec. szerződés keretein belül.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Csupán arra irányult szerény kérdésem, hogy a dumpok elemzése és ezek alapján a hibák javítása nem a fejlesztők munkája-e véletlenül.
De tőlem idekverheted a Microsoftot is, nagyon nem hat meg.
---
A Linux nem Windows, de a Windows se Linux.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha elolvasod, hogy milyen szálra válaszoltál, akkor rájössz, hogy honnan jött ide a Microsoft. Azt hittem - szerintem joggal -, hogy arra reagáltál. A dump-ok elemzése a fejlesztők munkája többnyire. Microsoft OS és dump esetén a Microsoft a fejlesztő. Gondolom jó pénz (támogatási szerződés, jó partnerség, stb.) fejében elemzi neked is. Így megfelel?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Pistike tehát kér resetgombnyomást, kernelt upgrade-el és reménykedik, hogy az az ismeretlen hiba, ami mindig akkor üt be, amikor ő nem szívesen foglalkozna a géppel abban már elmúlt.
A frankó megoldás, hogy a kernel a RAM-ban hagy egy bugreport-ot, esetleg egy kis backtrace-t, amit RESET gomb után még megtalál. Nem tudom, hogy ezt a megoldást bármelyik kernel támogatja-e.
Amúgy a reiserFS-es fagyás nem életszerű példa, mert a reiser nem szokott menet közben fagyni. Csak más fagyások utáni journal replay-be szokott belehalni.
Tapasztalataim szerint mostanság leginkább driver-hiba vagy egyenesen HW-hiba miatt szokott a kernel megállni (ld. sata_nv). Ilyenkor pedig a crashdump sem megy (ld. sata_nv).
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez a megoldás szerintem csak akkor életképes, ha a kerneltől majdnemhogy függetlenül futkározik vmi alkernel vagy nemtom hogy lehetne hívni, ami ilyes esetben biztonsággal tud írni a lemezre. A gond ott kezdődik, hogy a sok FS miatt kellenek bele driverek, amik persze a kernelben vannak, és innentől kezdve ott tartunk szinte, hogy két kernel fut, egy alap és egy kicsi csak a crashdumpnak.
Azért lehet hogy van olyan környezet, ahol ezt megérné használni, mai HW-ek mellett, nem olyan lehetetlen feladat egy ilyet futtatni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Esetleg kritikus környezetbe külön dump disk, hogy ne az éles rendszert "kócolja össze" (kontrollált környezet)?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
és ha az iródik felül a kernel memóriában, hogy melyik a dump disk? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor oboa van. :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
csernusos stílusban: "Most akkor ÍRJA..., vagy nem írja????!!!"
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Miert lenne olyan nagy gond, ha nem mukodne minden fs-sel? Dumpolni, csak erre es erre lehet, es kesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Dumpolni, csak erre es erre lehet, es kesz." Ez már feltételezem belefér a "kontrollált környeztbe", amire Linus is azt mondta, hogy van létjogosultsága a crashdump-nak. Arra gondolj, hogy mondjuk egy Linux-ot futtató notebook esetén hova / mire dump-olsz. Marad az egy szem diszk, egy szem swap. Ha szerencséd van, nem lesz semmi probléma.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Megint itt vagyunk, hogy vagy mukodik, vagy nem, ha szerencsed van, es mukodik, akkor hasznos. Ha nincs, akkor igyis ugyis volt egy OOPS-od, ez meg a swap particiod is szetcsapta, na bumm. Nyilvan ha erzekeny informaciok lehetnek benne akkor ki kell kapcsolni, vagy nem kell elkuldeni a fejlesztoknek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha szerencséd van, akkor szétcsapta a swap-et, ha nem, akkor az egész filerendszert. Van rá esély?
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Normalisan megcsinalva nincs. Mondjuk kinyomja valamilyen formatumban a swap particio elejere - azt azert eleg egyszeruen ki lehet talalni, hogy melyik swap particio, bar a regi Solaris x86 particiokra veszeles lehet:) - a tobbi particiohoz meg nem nyul. Bootkor, amikor pl megnezi, hogy hibernalva volt e gep, es visszatolja a RAM tartalmat swaprol, akkor megnezheti, hogy volt e crash dump. Annyira bonyolult ilyenkor csak az egyik particiora irni? Jo, mondjuk ha olyan driver bugos, akkor igen, de ilyenkor ismet csak nem kene csinalni, es az osszes tobbi nem disk-related bugnal jol jonne.
Es meg ilyenkor is, ha felsz tole, akkor kikapcsolod az egeszet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mit értsünk azon hogy szétcsapta a swapet? Következő bootoláskor lehal a rendszer hogy panic: swap partition is corrupted? :P
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vazze, ez Linux!
http://www.die.net/doc/linux/man/man8/mkswap.8.html
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Fentebb vetették fel, hogy "szétcsapta a swap partíciót". Ott kellene érdeklődni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Errol beszelek. Mit vesztunk azzal, hogyha a dump miatt inkonzisztens lesz a swap tartalma? Semmit, szerintem kovetkezo bootkor el lehet dobni, arrol beszeltem, hogy ilyenkor nem sikerul a dump. A "na bumm" azt akarta jelenteni, hogy a swap particio a dump irasa kozben inkonzisztens lesz, akkor nincs semmi, csak nem sikerult, es kesz.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Milyen fs, ember? A crashdump rutinok tipikusan swapba írnak,
nem használnak fájlrendszereket (épp mer' az már túl bonyi lenne). Csak
a disk (network, serial) driver kell hogy működjön.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem en irtam az fs-es reszt, ha megnezed. Fogalmam sem volt, hogy miert kene filerendszer tamgoatas, azt irtam, ha kell, akkor sem kell mind.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, én nem néztem utána annyira, hogy hova is írnak.
De akkor meg az lehet a baj, hogy nincs elég swap, legalábbis szerintem nem sok gépen van ennek megfelelő mennyiség. (habár gőzöm sincs, hogy mennyit kell kiírnia, de biztos nem csak pár kb-ról van szó)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Csak a disk (network, serial) driver kell hogy működjön."
Csak a disk driver kell, hogy __jól__ működjön. Aztán ha nem, és random összfirkálja a disk-et, akkor "pusztul-burul" minden filerendszerestül / swap-ostul.
Van erre esély? Ez lett volna a kérdés, és nem az, hogy mi lesz a swap belsejében.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
p>0
De szerintem kicsi az esély arra, hogy valóban kárt okoz egy dump.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát igen, annak sem sok esélye van, hogy agyonüt egy meteorit, de ha mégis a te fejedre esik, akkor már nem nagyon vigasztal, hogy alig volt rá sansz... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Aztán ha nem, és random összfirkálja a disk-et, akkor "pusztul-burul" minden filerendszerestül / swap-ostul."
Így van, egy rosszul felparaméterezett hdparm hívás éppen elegendő ehhez.
---
Sok gyerekkel ellentétben én sose akartam tűzoltó lenni. Lettem helyette informatikus. Nem találjátok ki, hogy mit csinálok nap mint nap...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elhangzott, hogy az ilyen megoldások jellemzően swapre, tehát nem fájlrendszerre írnak. Így kicsit kisebb a kockázat.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Legfeljebb beleszánt egyéb partíciókba. Sebaj. Mink vagyunk az okik.
---
Mushroom mushroom..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azert nezzel mar ki annyi inteligenciat azokbol a kurva BSD developerekbol - akik mar javareszt akkor kernelt hekkelgettek, mikor a kulonbozo Usenet-en meg csak fercelt hir volt Linux megjelenese - hogy azt a kibaszott if-et nem felejtettek ki a kodbol, ami a dump es a swap meretet komparalja. Gyanitom nem veletlen alakult ki az a nezet, hogy a swap meretet (ha van), akkor illik minimum a memoria meretenek duplajara allitani. Nem mindenhol divat az az osszefosott kod, mint ami a linux kernelben van. Most epp azon rohogunk, hogy a linux kernelt meg lehet boritani egy-egy jol formazott SCTP csomag halmazzal IPv6-on. 2.6.21.1-ig bezarolag. Kellemes kernel panic jellemzi a dolgot, ugy, hogy meg a memoriaban levo cache-ket sem kepes szinkronizalni a lemezekkel.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha emlékeim nem csalnak a közelmultban, volt egy súlyos hiba az egyik BSD rendszerben hasonló területen.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha emlékeim nem csalnak, ugyanaz a szoftverhez nem igen értő világcég írja mindkettőt.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL :D
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mindenhol divat az az osszefosott kod, mint ami a linux kernelben van. Most epp azon rohogunk, hogy a linux kernelt meg lehet boritani egy-egy jol formazott SCTP csomag halmazzal IPv6-on. 2.6.21.1-ig bezarolag. Kellemes kernel panic jellemzi a dolgot, ugy, hogy meg a memoriaban levo cache-ket sem kepes szinkronizalni a lemezekkel.
IPv6 nem elterjedt. 95 körül ugyanúgy meg lehetett borítani a híres-neves BSD leszármazott Solaris 2.5-öt egy Ping of Death-el, mint a LOL kategória Win95-öt, vagy az OS/2-t. Szóval hibák lehetnek akár egy évtizedes kódban is, nemhogy egy viszonylag friss kódban. Majd ha sűrűn használják, jönnek a bugreportok is és javul a kód minősége. Dehát értem én, csakazértis linux suxx...
init();
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
IPv6 nem elterjedt
Az a baj, hogy bizonyos rovid tavu, de nagy hordereju projektek alapjat ez kepezi, igy eleg relevans es a project budzseben nem szerepel a linux kernel foltozasra szant ido. Report utan meg vagy fixaljak, vagy nem, mindenesetre ilyen ketes kimenetelu bugreport nem megfelelo eljarasmod. Kulon vicc, h kulso fejlesztesu mobil IPv6 stack-et kell belepecselni, h valami effektiv munkat is vegezzen. Mar csak halkan szoktam vigyorogni, mikor a szemben levo munkaallomason dolgozo kollega a hajat tepi linux kernel devel kozben. :) Hal'sten en ezt most megusztam.
Ja! IPv4-en is elpanikol 2.6.21.3-ig bezarolag. Ciki.
95 körül ugyanúgy meg lehetett borítani a híres-neves BSD leszármazott Solaris 2.5-öt egy Ping of Death-el, mint a LOL kategória Win95-öt
Anno mi egy megat dumpoltunk a /dev/random-bol a w9x 135 v. 139-es portjara (nem emlekszem mar ra pontosan), es figyeltuk milyen alomszepen kezd instabilla valni.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elfogadom (és sokszor tapasztalom is), hogy a linux kernel rossz minőségű (szerencsére nekem Linux kernelhez nem kell nyúlnom)...
Az a baj, hogy bizonyos rovid tavu, de nagy hordereju projektek alapjat ez kepezi, igy eleg relevans es a project budzseben nem szerepel a linux kernel foltozasra szant ido. Report utan meg vagy fixaljak, vagy nem, mindenesetre ilyen ketes kimenetelu bugreport nem megfelelo eljarasmod. Kulon vicc, h kulso fejlesztesu mobil IPv6 stack-et kell belepecselni, h valami effektiv munkat is vegezzen.
...de akkor végülis miért nem valamilyen BSD-t használtok? (akár OpenSolaris-t?)
Ja! IPv4-en is elpanikol 2.6.21.3-ig bezarolag. Ciki.
Ez több mint ciki. Ez szomorú.
Anno mi egy megat dumpoltunk a /dev/random-bol a w9x 135 v. 139-es portjara (nem emlekszem mar ra pontosan), es figyeltuk milyen alomszepen kezd instabilla valni.
A példát csak szemléltetésül írtam, hogy egy kipróbáltnak hitt kódban (akkor kb. 10 éves Solaris TCP/IP stack) sem bízhat igazán az ember, ha még oly' BSD akkor sem.
[offtopic]
Persze láttam én már megdögleni SVR4 Unix származék rendszert is (UNISYS) attól, ha a VT100 terminálon egy "cat unload.txt"-t (ahol az unload.txt legalább 30-40 MB méretű) nem vezették bele pg-be, hanem hagyták, hogy a terminálra hányja a sorokat. Ettől garantált volt a kernel panic (!). Nyilván valamilyen driver hiba lehetett, a terminálok egy aszinkron terminál-szerveren keresztül kapcsolódtak a géphez. Ebből is látszik, hogy a monolitikus felépítés milyen szuper :)
[/offtopic]
init();
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...de akkor végülis miért nem valamilyen BSD-t használtok? (akár OpenSolaris-t?)
Mi L4-et vagy valamely BSD-t preferaltuk anno, de a vegso dontest nem mi hoztuk meg.
Ja! IPv4-en is elpanikol 2.6.21.3-ig bezarolag. Ciki.
Ez több mint ciki. Ez szomorú.
Az. El sem merem kepzelni milyen tesztelesen esett at a kerdeses modul, mert raadasul semmi extra nem kell a reprodukciohoz.
Ebből is látszik, hogy a monolitikus felépítés milyen szuper :)
Pszt, ezert errefele megkoveznek. :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
> IPv6 nem elterjedt
Muhaha.
Linuxon kivul az osszes tobbi letezo mainstream OS (VMS, Tru64, OSX, *BSD, Win, etc) mar evek ota default IPv6 tamogatassal indit. Ezen az L betuvel kezdodo fostengeren meg ma is problema az IPv6, lasd PCMCIA wifi, vagy egey virtualis layer2 interface. Es nem azert, mert bleeding edge lenne. Ezek alap dolgok portable es corporate kornyezetben. Ezekbe olyan szepen deadlockol IPv6-tal a linuz (lattam ubuntun es centoson is), hogy csak magic sysrq-val lehet force rebootolni. Linuz kb 5 evvel van lemaradva a piactol ebben is, koszonhetoen az idiotaknak akik "fejlesztik".
--
the multiply techbanned hup user
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Winben csak Vista óta van IPv6 by default.
It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Biztos tud ilyet a W2K3 is, nem?
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tudni tudja szerintem már a 2k is (FIXME), de nem tudom, 2k3-ban default-e.
It doesn't matter if you like my song as long as you can hear me sing
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mar ebben is megeloztek a linuxot?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
...osszes tobbi letezo mainstream OS (VMS, Tru64...
LOL
L betuvel kezdodo fostengeren meg ma is problema az IPv6
Elhiszem, ahogy Pontschonak írt válaszomban írtam is. De az állításom továbbra is fenntartom: az IPv6 nem elterjedt. Akkor lesz elterjedt, ha majd otthon, az internetszolgáltatódhoz IPv6-on kapcsolódsz, az pedig akkor lesz, ha a valóban mainstream OS (Windows és annak is a Vista változata) fog futni az otthoni gépek nagyrészén és a szolgáltatók lehetővé teszik, hogy a beépített default IPv6-ot kihasználd.
init();
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
EXPERIMENTAL mond ez neked valamit ?
SCTP Configuration (EXPERIMENTAL).
Az összes sctp -vel kapcsolatos opciónál szerepel ez a megjegyzés.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor ezek szerint a kernel kozel 15%-at ne akarja senkise hasznalni, mert az mind EXPERIMENTAL, sot, nemelyik evek ota az, de ha nem hasznalod csak a sajat eleted nehezited meg ?
Upd: par kiragadott pelda:
"PPP over Ethernet (EXPERIMENTAL)"
"RAID-10 (mirrored striping) mode (EXPERIMENTAL)"
"Plug and Play BIOS support (EXPERIMENTAL)"
"Boot from EFI support (EXPERIMENTAL)"
"Intel 810/815 support (EXPERIMENTAL)"
"Intel 830M/845G/852GM/855GM/865G support (EXPERIMENTAL)"
Ezek azert 2007-ben eleg elterjedt dolgok. Plane a pppoe. De az EXPERIMENTAL az nem szamit es az Intel tamogatja a linuxot! :)
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
LOL @ PnP BIOS
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Senki nem mondta, hogy ne használd, viszont ha használod, akkor ne pattogj hogy szar, hanem küldj patch-et. (vagy legalább ne itt sírj hogy szar, mert itt k*** senki nem fog ezen segíteni) Vagy a legegyszerűbb megoldás: használj mást.
Pppoe-et tudsz a fent említett driver nélkül is használni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem mintha magyarazkodnom kellene neked, de azert par dolgot tisztazzunk. Peldakent hoztam fel azt a bugot, nem a hiszti volt a cel, es valahogy eszembe se jutott, hogy majd a melyen tisztelt hupperek kozul (tisztelet a kivetelnek, van a brigadban olyan arc, aki megtudna tenni) fogja barki is fixalni.
Ujabban marha nagy divat lett itt az, hogy "a linuxot ingyen csinaljak NEKED", akkor kezem labam keresztbe rakva, fulem farkam behuzva orvendezzek, hogy "igen! megcsinaltuk!". De ha az ember kritikaval meri illetni akkor azonnal jon a "nem tetszik? irj jobbat!", "bugos? pecseld meg!". Bravo, ha a megrendelo fele ilyen magatartast tanusitanek, azt hiszem kurva hamar ledobnam a sulyfeleslegem. Attol, hogy opensource nem egy divatdiktatura szerepet kellene magara vennie, mint ahogy az sok esetben tapasztalja az ember.
Es igen, pattogni fogok, ha ugy hozza kedvem, mint te. Es nem fogok mast hasznalni, ha egyszer azt a szart MUSZAJ. De ugy tunik szamodra az olvasas jelent problemat.
Uff.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"De ha az ember kritikaval meri illetni akkor azonnal jon a "nem tetszik? irj jobbat!", "bugos? pecseld meg!"."
Valami hasonló stílus volt jellemző a nagyszerű MPlayer team-re is. Volt az embereknek honnan tanulni.
"Es nem fogok mast hasznalni, ha egyszer azt a szart MUSZAJ."
Nem, nem muszáj.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"De ha az ember kritikaval meri illetni akkor azonnal jon a "nem tetszik? irj jobbat!", "bugos? pecseld meg!"."
Valami hasonló stílus volt jellemző a nagyszerű MPlayer team-re is. Volt az embereknek honnan tanulni.
Teny. Az is, hogy ez a resze (PR) mar akkor sem erdekelt. Nem is csinaltam.
"Es nem fogok mast hasznalni, ha egyszer azt a szart MUSZAJ."
Nem, nem muszáj.
Mar leirtam egyszer, hogy miert muszaj.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Engem nem érdekel az a feature és mivel ilyen szépen kéred nem is fog. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ujabban marha nagy divat lett itt az, hogy "a linuxot ingyen csinaljak NEKED", akkor kezem labam keresztbe rakva, fulem farkam behuzva orvendezzek, hogy "igen! megcsinaltuk!". De ha az ember kritikaval meri illetni akkor azonnal jon a "nem tetszik? irj jobbat!", "bugos? pecseld meg!".
hmm, ez tenyleg igy van
monduk a sokan jonnek vele, hogy az oss igy meg ugy, de egy gramm stuffot nem tolnanak be a kozosbe
--
The Internet has evolved from smart people in front of dumb terminals to dumb people in front of smart terminals.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
""nem tetszik? irj jobbat!", "bugos? pecseld meg!""
"hmm, ez tenyleg igy van"
Csendben jegyezném meg, hogy ez az open source fejlesztés / mozgalom / filozófia egyik lényege, így érdekes lenne pont ezt ellene felróni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ket problemam van ezzel:
Egyreszt elfregmentalodik a sok forktol a fejlesztoi bazis, es lesz egy csomo jobb esetben felkesz cucc, es egyik sem tud semmit. Tele van veluk a SourceForge. Arrol nem beszelve, hogy ezek a fejlesztoi bazisok onszervezodoek, amik kozponti iranyitas, tervezes es teszteles nelkul "termelnek", aminek a minoseget meg sokat tapasztaltuk mar. (Persze ez nem csak az opensource developmentre igaz, de itt a leglatvanyosabb). Szerintem ez az elony epp ugy hatranya is.
Masreszt ezt a "szlogent" altalaban pont azok vagjak az emberhez, akiknek csak a szaja jar.
---
pontscho / fresh!mindworkz
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Egyreszt elfregmentalodik a sok forktol a fejlesztoi bazis, es lesz egy csomo jobb esetben felkesz cucc, es egyik sem tud semmit."
Nem feltétlenül kell fork-olni. Be lehet dolgozni az eredeti projektbe is. Van akinek sikerül.
"aminek a minoseget meg sokat tapasztaltuk mar"
Pluszban és minuszban is.
"Szerintem ez az elony epp ugy hatranya is."
Általában az éremnek két oldala van.
"Masreszt ezt a "szlogent" altalaban pont azok vagjak az emberhez, akiknek csak a szaja jar."
Ettől még igaz lehet.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
azt hiszem en ertettem felre valamit, vagy ti engem:
"ezt a "szlogent" altalaban pont azok vagjak az emberhez, akiknek csak a szaja jar."
nekem ez jott le abbol, amit Pontscho irt, erre bologattam :)
az oss nagyon jo dolog (szerintem termeszetesnek kellene lennie, hogy elerheto a forras, meg ha nem is felhasznalhato licenc nelkul), de nem mindenaron
--
The Internet has evolved from smart people in front of dumb terminals to dumb people in front of smart terminals.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Elnézést, de lehet attól valamit negatív kritikával illetni, hogy FLOSS. Én is szoktam kritizálni a Linuxot, de mindig hozzá is teszem, hogy ingyen van, tehát nem kell elvárni, hogy egy Windows- vagy OSX-alternatívát nyújtson nekem. Igen, reszelni kell, konzolban szerkesztgetni stb.
De attól, hogy ingyen van, még illetheti kritika. Lassan már olyan lesz az egész, mint a "Mi folyik Gyöngyösön?"-videó.
--
'Please, just tell people to use Windows.' - Linus Torvalds on KDE and GNOME
Registered M$funboy #006 (vigyázat: memetikai dágvány!!!11)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hat sajnos igaza van a csa`vonak
"pfff ez tiszta hülye!
Egy vadbarom g*ci élletveszélyes v*zopó idióta s*ggarc! Szívem szeriont beverném a p*fáját saját női ökleimmel!!!!"
- hat nem tudom hogy ki is a hulye
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A: monduk a sokan jonnek vele, hogy az oss igy jó meg ugy jó, de egy gramm stuffot nem tolnanak be a kozosbe
B: monduk a sokan jonnek vele, hogy az oss igy rossz meg ugy rossz, de egy gramm stuffot nem tolnanak be a kozosbe
hmm, ez tenyleg igy van
--
hup.user.js
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ha ez beugatás akart lenni, akkor rosszfelé ment.
Egyébként a pomádémajmos js-eden kívül neked van valami?
--
'Please, just tell people to use Windows.' - Linus Torvalds on KDE and GNOME
Registered M$funboy #006 (vigyázat: memetikai dágvány!!!11)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Sajnos tőlem csak ennyi telik. Persze a trollkodáson meg a flémkedésen kívül.
Idővel remélem elleshetek mást is a helyi nagyarcúaktól. Addig is kéretik türelemmel várakozni.
--
hup.user.js
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Juj, még más lesz a hibás az agyatlan trollkodásodért.
Rigidus, te vagy az? :-)
--
'Please, just tell people to use Windows.' - Linus Torvalds on KDE and GNOME
Registered M$funboy #006 (vigyázat: memetikai dágvány!!!11)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
AHAHAH, jah és a legjobb, hogy láthatóan még a szánalmas scriptjét sem tudja használni... :)))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért nem érdemes fiatalon nagy arcot növeszteni, mert később majd lötyögni fog a szádban a műfogsor.
De ez ne zavarjon, folytasd csak nyugodtan tovább.
--
hup.user.js
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kösz a megerősítést! ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szívesen. Nem szeretném, ha miattam útálnának ki téged az arcosok klubbjából.
--
hup.user.js
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ez mar nekem kellemetlen :)
--
The Internet has evolved from smart people in front of dumb terminals to dumb people in front of smart terminals.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
trey, nem ugy volt, hogy a szemelyeskedeseket torolni fogod? :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehet azért ír mostanában kevesebbet, mert kénytelen törölni a saját hozzászólásainak nagy részét. ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ahahah, kiválló fluffer leszel, a bookmarkolást már ügyesen sikerült eltanulni! :))
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Vegyél RHEL-t és borítsd rájuk az asztalt, ha szar. Ők már nem hajthatnak azzal el, hogy "ingyé van, örülj neki vazze!" Vannak kereskedelmi linux disztribúciók, beépített supporttal és pénznyelővel. :-)
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
duplázott
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A különbség közted és azok között, akik ezt a módszert lehet, hogy régebb óta használják, mint hogy te élnél az, hogy te elméletekről beszélsz, ők pedig megírták és működik.
Természetesen semmi sem gátol meg abban, hogy akár külön diszkre dumpolj, ha neked ez szimpatikusabb.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A külön diszk egy symlinkkel megoldható, nem tudom, mi ebbena gáz.
--
'Please, just tell people to use Windows.' - Linus Torvalds on KDE and GNOME
Registered M$funboy #006 (vigyázat: memetikai dágvány!!!11)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a Solaris hasznalja a crashdump-ot meg ezeket.
a Linux fenykepezget stb
de vajon melyik hatekonyabb? ersd: melyik rendszer a stabilabb? melyikbe van kevesebb bug?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Lehetetlen megmondani, de az üzembiztonságra való tekintettel a teljes kódbázis tekintetében szerintem a Solaris nyerne.
Más kérdés, hogy fele annyi szemét sincs benne, mint a Linuxban.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tán mer negyedannyi feature se nincs benne. Bár nemtom, kb. annyira vagyok tájékozott solaris ügyben mint te linuxban.
---
Mushroom mushroom..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Heh, bra már akkor Linuxot telepített nagy floppyról, amikor te még a csattogós lepkét _sem_ tologattad... ;)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát, ha bra '91-ben nagyfloppy-zott a 386-osán, akkor egyrészt nem irigylem, másrészt üdvözlöm ng-t a 17. születsénapja alkalmából... :))
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
nem pont ma van a születésnapja
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
De a többi stimmel? :)
"...handing C++ to the average programmer seems roughly comparable to handing a loaded .45 to a chimpanzee."
-- Ted Ts'o
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tényleg nagyfloppyztam, utáltam is, mert valamelyik mindig hibás volt. :)
De valahogy ezeket az éveket elfelejettem, mélyebb nyomot hagyott a BBS-es világ, a fidonet, a maximus és a remoteaccess. Na meg ez utóbbi linuxon dosemuban. Király volt. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Tényleg nagyfloppyztam"
Csak nem Linuxot... Ezt tegyük hozzá.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nem, arról 91-ben nem igazán tudtam még. :)
93-94-ben esetleg? Franc sem emlékszik már. Csak azt tudom, hogy nem volt 3,5-es floppym, ezért valami ismerőssel írattam ki 5,25-ösre. Az rémlik, hogy 26 lemez volt a cucc (de hogy melyik, arra már nem emlékszem, cserébe lehet, hogy még megvannak, csak már nincs mivel olvasnom őket :) és mindig valamelyik utolsónál volt read error, de mindig másiknál. Kurva idegesítő volt, de végül csak sikerült feltolni. :)
Ja és mintha karácsony lett volna.
Mindig is éreztem, hogy naplót kellene vezetnem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Tán mer negyedannyi feature se nincs benne. "
A számból vetted ki a szót. Bár én a tizedét mondtam volna. A Solaris 3-4 támogatott architektúráját a Linux mit tudom én 50+ (tippeltem) arch-jával szemben. Érdekes összehasonlítás lenne. Kb. mint az almát a lófaszhoz :))
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
No. Maga is lepketaligát csattogtatott nagyfloppy helyett hogy ennyit tud? Bár ami igazán sokplatformos az a mindenki által sokplatformosként ismert netbsd, aszongyák a nagyok.
---
Mushroom mushroom..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Bár ami igazán sokplatformos az a mindenki által sokplatformosként ismert netbsd, aszongyák a nagyok."
Azt is mondják, hogy a Linux kernel lassan ugyanannyi platformot támogat (ha nem többet), mint a NetBSD. Nem néztem utána. Meg kéne nézni.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Linux:
Compaq Alpha AXP, Sun SPARC and UltraSPARC, Motorola 68000, PowerPC, ARM, Hitachi SuperH, IBM S/390, MIPS, HP PA-RISC, Intel IA-64, DEC VAX, AMD x86-64, AXIS CRIS, Renesas M32R, and Atmel AVR32
(kernel.org)
NetBSD:
acorn26 acorn32 algor alpha amd64 amiga amigappc arc arm32 atari bebox cats cesfic cobalt dreamcast evbarm evbmips evbppc evbsh3 ews4800mips hp300 hp700 hpcarm hpcmips hpcsh i386 ibmnws iyonix landisk luna68k mac68k macppc mipsco mmeye mvme68k mvmeppc netwinder news68k newsmips next68k ofppc pc532 playstation2 pmax pmppc prep sandpoint sbmips sgimips sh3 shark sparc sparc64 sun2 sun3 vax x68k xen zaurus
(netbsd.org)
aztan ki tudja, hogy melyik mukodik valojaban :P
linuxnal meg az a kerdes is fenn all, hogy letezik-e (up to date) disztro az osszeshez, vagy from scratch kell megoldanod :)
szoval ez nem igazan jelent semmit, hogy mennyit tamogat (kiveve ha van valami elokukazott hardvered, de production rendszert ritkan telepit az ember a helyi egyetemrol leselejtesett sgi gepre)
viszont linuxnak van egy mmu nelkul is mukodo forkja, ami netbsd-nek nincs
jajj, de ez mar nagyon offtopic :)
--
The Internet has evolved from smart people in front of dumb terminals to dumb people in front of smart terminals.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
OFF:
Jó, hát ez a lista viccnek is rossz :)
A NetBSD-nél van Xen, a Linux-nál nincs? Ehhez a listához a Blackfin-t pl. én írtam hozzá. Inkább innen kéne nézegetni.
CELL-t se látom rajta. Az a kernel.org-os lista van vagy 6 éves :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
arch/powerpc/platforms/cell/
powerpc -nek számít.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Úgy számold össze, ahogy a NetBSD-nél van.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
evbppc szerepelhet a NetBSD listán akkor talán a többi power változatot is felsorolhatjuk Linuxnál.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
satöbbi, satöbbi.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
a másik a linux mips vagy arm vagy akármi alatt több alplatformot is támogat ...
__________________________________________________________________
Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mezei linuxban 1990 előtti gyártott dolgok nincsenek benne.
az arch könyvtáram tartalma:
alpha avr32 h8300 m32r mips ppc sh64 um xtensa
arm cris i386 m68k parisc s390 sparc v850
arm26 frv ia64 m68knommu powerpc sh sparc64 x86_64
MMU nélküli fork neve: uCLinux.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
igazabol ezt akartam bemasolni, mert vegul is az szamit, hogy a mainline kodban mi van benne, csak nem talaltam meg, hogy lehetne megnezni a git webfeluleten, mint itt. a tarball-t meg nem akartam csak ezert letolteni :P
de meg mindig tartom magam ahhoz, hogy a tamogatott platformok szama nem teszi se jobba, se rosszabba a rendszert :)
--
The Internet has evolved from smart people in front of dumb terminals to dumb people in front of smart terminals.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Azért a feature=!támogatott platform.
Szerintem.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Feature ebben a formában nekem "nyújtott szolgáltatás". Az is egy Linux kernel által nyújtott szolgáltatás, hogy elindul x darab arch-on.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A kernel. De azzal még nagyon messze vagy attól, hogy használni is tudd...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A Linux és a Solaris összevetése olyan szempontból, hogy melyik hány platformon fut, nem szerencsés. A Linux terjedésének alapvető feltétele, hogy minél több processzoron fusson. A Sun gyárt saját processzorokat, szervereket, ezért ebben egyáltalán nem érdekeltek.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
X86ra mar raferne valami normalisabb a BIOS helyett, akkor nem lennenek ilyen problemak. Jobban kene eroltetni ezt az EFI temat, ha mar van. A fenykepezogepes megoldas rohejes, de ha erre van igeny, akkor Solaris/SPARC-on is megkapod a fenykepezheto temat is (ha monitor van a gepen, egyebkent soros konzolra kapod) a crash dump mellett.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A fényképezőgép témát nyilván félig viccesen, félig mint utolsó megoldást említette olyan skill-telen emberek számára, akik mondjuk nem tudnak összeállítani egy normális debug környezetet (soros port + kermit, OOPS üzenetek elkapása hálózaton keresztül, stb.), de rendelkeznek olyan uniq hardverrel, ami miatt a fejlesztőknek hasznos lehet az infó. Kár lenne ezt meglovagolni. Küldtem már be FreeBSD-nek és DragonFly BSD-nek is fényképet képernyőről, mert hétvégén kellett egy notebook-ot debug-olni otthon, ami se soros port, se semmi más nem volt elérhető. Egyszerűen nem volt más lehetőség. Mégis hasznos volt.
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ez oke, de pont notebookon debugolaskor valoszinu a fejlesztok is jobban orulnenek normalis dumpnak. Ertem en, valahol problema ha ilyen van, Solarison is kikapcsolhato. Nem meglovagolni akartam a fenykepezos temat, hanem azt mondani, hogy a kontrollaltabb kornyezetet BIOS replacementtel valamilyen szinten meg lehetne csinalni.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"hogy a kontrollaltabb kornyezetet BIOS replacementtel valamilyen szinten meg lehetne csinalni."
Abban egyetértünk, hogy a jelenlegi BIOS-ok szarok :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
itt jöhetne a képbe ez, ezzel egy kis fejlesztés árán el tudnának jutni a kivánt célig
__________________________________________________________________
Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
És az enyhe kifejezés... gondoljunk bele, 64 bites,4 magos procik korában 16 bites BIOS kód futosgat a gép indulásakor. Tudom kombatibilitás, de nem kéne már elfelejteni ???
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
erre irtam a linket kettövel feljebb ami a linuxbios.org -ra dob. Mert látok benne jövöt, csak még nem támogatja az alaplapomat és jelenleg több nagyobb cég is alkalmazza, többek között a tyan ami azért spéci server cuccokat gyárt
__________________________________________________________________
Nekem mindig igazam van, ha nem, akkor nincs igazam, szoval megint igazam van hogy nincs igazam.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
EFI a sátán műve :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hogyne. :) Phoenix 1992(tm) BIOS az aduász :))
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Alan Cox egyetértett Linus-szal. Szerinte további probléma a crashdump-okkal, hogy azok érzékeny információkat tartalmazhatnak
Szerintem meg egy sima Oops is tartalmazhat ilyet. :)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kisebb az esély egy fél képernyőnyi OOPS-nál, mint egy 2 GB-os dumpfile-nál :)
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Wazze, ilyenen vitatkozni.. Ilyenen gondolkozni!!! Ne má..
---
Mushroom mushroom..
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Kis javitas a dump file-ok helyehez, a /var/crash/"nodename"-be rakja a vmcore.# -t es a unix.#-t. Azzal hogy ezek a dump-ok erzekeny info-t tartalmazhatnak, egyetertek. En azonban szemely szerint orulnek neki ha binux alatt is lenne mod egy ilyen kellemesen allithato (dumpadm) crashdump funkcio, nem is beszelve a coreadm-rol. A crashdump supportot attol meg bele lehetne rakni a kernelbe, egy alapertelmezett `nem keszitek dump-ot'-tal.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"A crashdump supportot attol meg bele lehetne rakni a kernelbe, egy alapertelmezett `nem keszitek dump-ot'-tal."
ez igy van, ha valakinek kell, akkor valalja a feleloseget, es bekapcsolja. persze, lehet, hogy crashnel pont hulyeseggeket fog irni, de ez akar egy normalisan kernelben is elofordulhat. 2.4 2.6
ha elbreakeli neki a dump az fs-t, akkor igy jart, de hibakereses elott illik backupolni, ha lehet.
masik erdekesseg, hogy linus nem reg ugyanezt a gondolkodasmodot kifogasolta a gnome-nal, hogy amire a fejlesztok ugy gondoljak, hogy hulyeseg, azt egyszeruen nem rakjak bele. erre most pont ezzel jon o is...
freebsd-nel alapbol be van kapcsolva, de nem tudom mi a francnak, mikor nem csomagoltak melle kernel.debug-ot... (6.2)
--
The Internet has evolved from smart people in front of dumb terminals to dumb people in front of smart terminals.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"linus nem reg ugyanezt a gondolkodasmodot kifogasolta a gnome-nal, hogy amire a fejlesztok ugy gondoljak, hogy hulyeseg, azt egyszeruen nem rakjak bele"
Nem egeszen. O azt kifogasolta, hogy amire a gnome fejlesztok ugy gondoltak, hogy bonyolult, es az emberek "hulyek" hozza hogy hasznalni tudjak, azt hagyjak ki.
-------------------------------------
|^^^^^^^^^^^^^^^| ||
|...BEER TRUCK..........| ||'|";, ___.
|_..._..._______===|=||_|__|......, ] -
"(@)'(@)"""**|(@)(@)*** **''(@)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
ugyanerrol van szo itt is :)
--
The Internet has evolved from smart people in front of dumb terminals to dumb people in front of smart terminals.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Solaris szar"
A Linuxot szeretem, de Torvalds( modora)rol mar sok rosszat hallottam, +1.
ASK Me No Questions, I'll Tell You No Lies
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
"Solaris szar"
????????????
Nem tudom, Linus látott-e vindózt...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
latott. de az juzer friendly, es jo.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Tuti nem ^^
---------
WARNING: Linux requires you to type! After rebooted to Windows, you can safely unplug your keyboard.
szerény blogom
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Linus az USA-ban él, ahol a szellemi függetlenségének megtartásához szükséges, hogy mást ne lásson. Ellenkező esetben nagyobb az esély, hogy ellop valamit és az IT jogtulajdonosa beperli.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Az a szomorú, hogy ez nem vicc, arrafelé sokan tényleg így gondolkodnak.
---
Sok gyerekkel ellentétben én sose akartam tűzoltó lenni. Lettem helyette informatikus. Nem találjátok ki, hogy mit csinálok nap mint nap...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
hát én nem szeretnék hiba esetén lemezre író kernelt,
a problémák 99%-át nálunk ram hiba okozza,
akkor meg mindegy raktak-e if -et bele a fejlesztők,
bármit csinálhat, persze amilyen szerencsés vok,
a hdd-re író kód biztos működne, csak a cél változna...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
latom a linus fele fud kezd terjedni :)
--
The Internet has evolved from smart people in front of dumb terminals to dumb people in front of smart terminals.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Jo hat monokulturalis kornyezetben cseperedo idiotak szamara ez van es kesz :)
--
the multiply techbanned hup user
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Szerinted ha ilyet tud a kernel produkálni abban a pici kódban, ami a memóriatartalmat kitolja diszkre, mekkora eséllyel fordulhat elő ugyanez a kód többi részén?
Azaz mennyi esélyt látsz arra, hogy még azelőtt szarrá vágja az összes resizerfs (sic) partíciódat, mielőtt még kilőné a reaktormagot?
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Akkor kikapcsolod a dumpolást, bazmeg, és ha RAM-csere után is szar, akkor visszakapcsolod, és bugreportolsz. :-)
--
'Please, just tell people to use Windows.' - Linus Torvalds on KDE and GNOME
Registered M$funboy #006 (vigyázat: memetikai dágvány!!!11)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Olyan hibák, hogy a dump-ot elírja máshová,szétdönti a fájrencert, letöri a proci lábait, felgyújtja a prérit, prealfa állapotban még esetleg előfordul...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezt most nem egészen értem, mire akart ez válasz lenni?
--
'Please, just tell people to use Windows.' - Linus Torvalds on KDE and GNOME
Registered M$funboy #006 (vigyázat: memetikai dágvány!!!11)
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Bocs, rossz helyre került, már mind1.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Mi marhák meg csak analizáljuk a dumpokat és megmondjuk az ügyfélnek, miért szállt el a rendszere. Persze meg is javítjuk. Igaz, nem GNU/Linux-ról van szó.
De most már tudom, hogy ez hülyeség. :D
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
A HP-UX "kontrollált környezetben" fut. Arra nem mondta, hogy hülyeség.
"Yes, in a controlled environment, dumping the whole memory image to disk may be the right thing to do."
A Solaris esetén is csak arra a Solaris-ra értette, amit felteszel mindenféle gépre. Éppen azért, mert a Linux erőssége az, hogy "mindenféle gépen" fut, nem jó megközelítés szerinte ez a dump-olás.
Az baj itt az emberekkel, hogy a belinkelt dolgokat nem nagyon olvassák el. Pedig el kéne...
--
trey @ gépház
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
IMHO a dump "must have"!
Kaptunk már lniux-os "screenshot"-ot, hogy analizáljuk. Hetekig röhögtünk rajta. Enterprise környezetben igenis szükséges annak ismerete, hogy miért durrant el az adott gép. A crashdump nem a rendszergazdának készül, hanem a supportosnak. Tehát az nem indok, hogy a rendszergazda nem tudja análisan izélni.
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ezek szerint pl. egy objdump futtatasa annyira bonyolult volt, hogy hetekig rohogtetek magatokon? Most komolyan, a Sun support sem lehet tul buszke magara. Mifelenk az anyavallalatnak mennek analizisre a cuccok, es sokszor jon vissza azzal, hogy ismert kernel hiba (a Solaris 8 ota)...
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Ne légy már ilyen egyszerű, a fényképeken röhögtünk. Merthogy a "screenshot"-ok egy digikamerával készültek.
Hogy a Sun support mennyire büszke magára, elképzelésem sincs. Annak meg hogy
ti miképp analizáljátok a cuccaitokat, mi köze a crashdump kérdésköréhez?
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Nagyjabol. az, hogy akinek kuldjuk a crash infokat, az a "nagy", amerikai Sun (ezt ertettem anyavallalat alatt). Es ha ok evek ota nem javitanak egy kernel bugot, akkor ezzel erosen degradaltak is a crashdump ertelmet.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
es ennek mi koze a technikai reszehez?
--
The Internet has evolved from smart people in front of dumb terminals to dumb people in front of smart terminals.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni
Hát nem érted? Ha a Sun nem javítja kerneldumpok alapján a kernelét, akkor a kerneldump a linuxba felesleges. Mit nem lehet ezen érteni? :D
Ave, Saabi.
- A hozzászóláshoz be kell jelentkezni