Mi történt az Aqua.hu-nál?

Hozzászólások

Legyozi az Alza.

Az Alzanal havi 500Ft-ert AlzaPlus tagsaggal barmennyiszer rendelhetek a kozeli automatajukba ingyen (de anelkul is csak ~700Ft azthiszem), ugy hogy este megrendelem, masnap reggel/delelott megjon.

Aquanal meg ki kellene autozni a varosszeli ipartelepre hogy atvegyem a szajret. No way.

Én azért nem találtam meg mindig az Alzában amit keresek, az Aqua-ban igen, ráadásul jobb áron.

Az Aqua rendelésemet másnap, harmadnap kihozták, és betette a futár cég szépen a csomag automatáma, vagy beadta itt az ablakon, ha HO-ban vagyok.

ugy hogy este megrendelem, masnap reggel/delelott megjon.

Ez csak nekünk érték, akik a mai világban már nem tudnak 1 percet sem várni semmire. De ez valójában mindegy szerintem, általában semmi baj nem lesz, ha valamit csak 2-3 nap után kapok meg.

Csak amennyivel olcsobb, annyival dragabb a kiszallitas.

Forditva is igaz ez, van ami csak az Alzaban (volt) kaphato, pl. Google termekek, vagy Amazon Kindle es hasonloak.

Persze, kb. mindegy hogy 1 vagy 2 nap. Csak mar az Aqua is elkezdte ezt a "kulso raktarban" kamu dumat. Jo messze lehetett az a kulso raktar (Kina?), hogy ket hetig tartott beszerezni.

Nem értem milyen üzleti modellben gondolkoznak azok a magyar shopproxy webboltok, akik beállnak a magyar vevő és kínai webbolt közé. Rávágják a hasznukat és ebből akarnak megélni? Szerintem már Pityu bá is tud rendelni az Aliexpress-ről közvetlenül. Hamarabb megérkezik a csomagja és még olcsóbb is, a szállítás meg pláne olcsóbb közvetlenül, mert a kínaiak élelmesen máig élősködnek az upu kiskapuin, ami olcsó nemzetközi postai költségeket garantál Kínának mint fejlődő országnak. 

A pofátlanabbja még törli is a rendelésed amikor észreveszi, hogy időközben megváltozott az ár a kínai "partnernél" és úgy már nem éri meg neki. 

Én meglepve tapasztaltam, hogy a magyar shop-ból (pl az ipon-ból, aqua-ból, pcx-ből) a kínai termék megrendelése sokszor olcsóbb, mint az aliexpressről. (és amiket én néztem volt is készleten)

Cserébe az aliexpress-en most van egy beragadt rendelésem, november 3 óta ál a következő státuszban: Export customs clearance complete.

A magyar webshopból történő rendelés esetén pedig ha probléma van, akkor azért jobban védve vagy.

Nem szoktam látni azokat a harmadárakat. Amikor még nem volt Aliexpress-nél (Import One-Stop Shop), azaz vám és áfa intézése helyetted, akkor minimális eltérések voltak Alibaba és Aliexpress árak között. Most a vám áfa miatt lehet nagyobb a különbség, de harmadárakat nem érzem életszerűnek. 

Nem feltétlen ugyanaz a termék van harmadáron, hanem vannak harmadáras termékek. És a tortán több termék osztozik. Olyan, mint amikor nem veszünk autót, mert nyaralót veszünk. Mindkettőre rág nincs pénz, de a fő termék és a helyettesítő nem ugyanabból van. Pl: drága a soundbar, de vettem olcsóbban aliexpress sövényvágót.

pfff.... Azért az emaggal én többször szemeztem már, hogy onnan rendeljek meg valamit, mert elvileg jónak kellene lennie, 
de nem mertem végül, mert nem teljesen értem néha amit ott látok, meg hogy kik az eladók.

Ugye ez volt régen az E-digital? Ami azért megbízható volt.

De ez nagyon durva, hogy Emag rendelésssel is bele lehet futni ilyenbe..

Én is naívan rendeltem az emagról egy 64 Gb-os SD kártyát, ha jól emlékszem kingston-t, de ahogy bedugtam a gépbe 67 GB-osnak mutatta magát, mondom, wow, adtak ajiba 4 GB-ot, de aztán mikor másoltam volna rá 1 v 1,5 GB után kiírta a rendszer, hogy tele a lemez... (Melleseg meg formázva egy 64 gigás kártya kb 59 giga lehet kábé... Asszem.)

Vissza is küldtem úgy, ahogy jött. Soha többet emgaról "márkás" kártyát. Utánanézve valami francia cégtől jöhetett a kártya, de hát gyakorlatilag hamisítvány volt.

Nekem hamis pendrive jött emagról. Már amikor megjött gyanús volt hogy a Kingston az nem winxp háttér előtt (zöld fű, kék ég, lankás dombok) áll elefántot szokott rakni a csomagolásra, de csak hátha valami kinai belso piacra szant termek.

Bedugtam a gépbe, látta mind a 256GiB-ot, exfatra volt formázva. Írtam rá pár file-t, hash stimmelt a visszaolvasásnál, de nagyon lassú volt. Ráértem így indítottam egy ciklust ami 1GiB-os állományokat másol fel egymás után. Hiba nélkül lefutott, de visszaolvasva csak az első 63-nak volt jó a hashe, a többi az már katyvasz volt. Azaz egy laikus számára teljesen jól, de lassan működött volna egy ideig és csak akkor döbben rá hogy valami nem kerek amikor megpróbálja olvasni is a 63GiB feletti részt, várhatólag hetekkel, hónapokkal a vásárlás után.

Szerencsére sikerült visszakapnom az árát és még vissza sem kellett küldenem. Itt porosodok a polcon azóta is.

Az az értelme, hogy sok cég még mindig nem tud külföldi (pláne elektronikus) számlát befogadni, mert a könyvelőik az 1970-es évekből maradtak rájuk. Ebben segít egy magyar webbolt, ő magyar adószámmal magyar nyelvű számlát állít ki.

Azt hiszed ez nieche piac. Hát nem.

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Meglepődnél, de ez a közelmúltig teljesen jól működő modell volt.

Anno egy repjegy-webshop tulaja mesélte, hogy kb. 50% markup van a külföldi utazásszervezők áraihoz képest, de egyszerűen van egy olyan réteg, akinek megér ennyit, hogy legyen egy magyar telefonszám, amit felhívhatnak, ha baj van.

Gondolom ez a réteg egyre szűkebb, és így most szopó van, ha valaki erre épített bizniszt. De aki időben kezdte, az már milliárdos lett belőle, nem kell félteni őket.

"a kínaiak élelmesen máig élősködnek az upu kiskapuin"

Nem igazán. A sima postás láncon akkor jön, ha valami tróger szállítási móddal, néhány száz forint értékben rendelsz. Akkor viszont a magyar postán kering hetekig és még a posta bekér kezelési díjat is érte és/vagy mégegyszer beszedi az áfát.

A valóság meg az, hogy aki 10 dolcsi értékben rendel egyszerre, "choice" jelölésűeket, akkor semmi köze nem lesz a postához, upuhoz. A choice-es az kínai központi raktárban van betárazva és percek alatt összeszedik, előkészítik. Ha másik raktárházból jön valami, akkor azokat is összesszedik. Ha 1-2 napon belül más rendelésed is van, akkor a különböző központokból jövő küldeményeket összevárja a logisztikai központ és egybecsomagolják. Ha más fajta szállítási módú volt valami, de időben odaér, akkor azt is. És a repülő áthozza pestre. Ott átadják dpd/expressone/mpl futárszolgálatnak minidenféle várakozás nélkül. Ha nincs nagyobb ünnep vagy katasztrófa, akkor 1-2 héten belül csenget a futár, hogy megérkezett. Ebben sehol sincs upu. Logisztika van keményen és hatékonyság.

Nem igazán. A sima postás láncon akkor jön, ha valami tróger szállítási móddal, néhány száz forint értékben rendelsz. Akkor viszont a magyar postán kering hetekig és még a posta bekér kezelési díjat is érte és/vagy mégegyszer beszedi az áfát.

Lassúnak lassú, de soha nem tapasztaltam olyat, hogy bármi díjat kért volna Posta a kifizetett áru után vagy áfát szedtek volna mégegyszer. 

Lehet az sem a legtrógerebb szállítási móddal jött már akkor.  Hanem a korábban kialakított, de még nem futáros megoldással. 

Több ország nemzeti postája kötött külön szerződést a kínai logisztikai cégekkel. Nem upuval, hanem a szerződés szerint intézték az átadást. Ez már jópár éve így ment. Az eu áfázós szabály váltása után 2021-től pedig:  a belga és holland posta nem számít fel kezelési költséget az importálásért és nekik adják át ezért mostanában. Mármint, hogy ott léptetik be az eu-ba és utána már az európai postai rendszerben európai küldeményként jön, a magyar posta már nem vámkezeli, ezért nem is szabhat ki rá díjat. Ilyen például az, amikor 10 dolcsi érték alatti küldemény van és ezért nem érte el a futáros logisztika minimum szintjét.

A legtrógerebb módnál még talán emirátusi postán át meg más közel-keleti úton át jön. Sokszor elrontott digitális követő adatokkal és ezért a ráírt érték alapján újra kivetik rá az áfát és a magyar posta is a drágábbik, nem előre áfozott díjszabás szerint számol fel rá díjat. Ebay-es rendeléseknél gyakori ilyenekbe belefutni, mert ott még mindig tróger módokban küldenek, nem a cainiao logisztikával.

A vásárlók jelentős részének ha eszébe jut, hogy valamire szüksége van, azonnal akarja a terméket és nem két-három hét múlva. Az azonnal szó szerint értendő, tehát ha valamit este megrendel és az reggel átvehető neki útban valahova, akkor azért hajlandó akár néhány ezer forinttal többet is fizetni. Pláne, ha ez az ár differencia el van dugva, mert a szállítás "ingyenes" (azaz benne van a termék árában).

Az alap ugye az volt, hogy megnézed az interneten és bemész a boltba megvenni. Aztán jött, hogy amit megnéztél, azt ott a weben meg is rendelheted és a futár kihozza két-három nap múlva. Aztán jöttek a csomagautomaták, a másnapi kézbesítés, a 24 órán belüli kézbestés és a same-day. Azok, akik kizárólag az olcsóbb árra építkezve kereskedtek, alkalmas logisztika nélkül, veszítenek.

Persze vannak olyan termékek és olyan igények, ahol belefér a két-járom hetes szállítási határidő és lehet, hogy ma még ezek vannak többségben, de a kínai is a termékei egy részét már levámolva EU-n belül tartja és onnan szállít, a szcientológiai áruházlánc (Euronics) pedig már azt hirdeti, hogy amit aznap 15 óráig megrendelsz azt még aznap este kiviszik neked.  A vevők jelentős része ezt igényli és hajlandó viselni az ezer forintos nagyságrendű ár differenciát.

Egy ideje üzemeltetek egy webshopot, ahol az a mondás, hogy amit 15:30-ig megrendelsz, azt másnap viszi a futár. 
Van olyan visszajelzés, hogy valaki csak ezért rendel, mert a másik helyen 300 forintal olcsóbb, de egy nappal később jönne.
Szóval ez manapság nagyon sokaknak szempont, többeknek, mint gondoltam volna.

Nagy Péter

Nalam igy mukodik: ha egy webshop azt irja, hogy a cucc raktaron van es masnapi szallitast vallal, akkor 99%-ban biztos vagyok benne, hogy akkor az ugy lesz. Ha egy webshop szinten azt irja, hogy raktaron van, de csak 3-4 napra igeri, akkor ott vmi sunyisag van. Ilyenkor szoktam belefutni olyanba, hogy jajj, megsincs belso raktaron csak kulson, es egy het alatt se er ide.

Na ezek a "külső raktáron", megnevezések engem is az őrületbe kergetnek. Írják azt, hogy "Be tudjuk szerezni rendelésre", és akkor világos mindenkinek, hogy mire számítson. 
Nálam amihez az van írva, hogy "raktáron", az azt jelenti, hogy ott van a polcon, ténylegesen, és ha valaki 15:30-ig megrendelni, nincs olyan eshetőség, hogy az 16 órára ne kerülne bele a dobozba, hogy elvihesse a futár.

Nagy Péter

Na megtaláltam a rendelésemet, egy Garmin GPS-t vettem (2023-ban), Váci út 22-24. volt az átvevőhely.

A visszaigazoló levélben három szaküzletet említettek meg, az egyik Újpesten, ez az, amit linkeltél, viszont egy a Váci úton (közel a Nyugatihoz, egy pedig Budán, a Karinthy Frigyes úton.

Én mindig itt veszem át a tőlük rendelt dolgaimat és szeretek ide járni. Nem vagyok budapesti, ide autóval, biciklivel gyorsan, hatékonyan el tudok jutni, nem kell beljebb mennen a városba, nekem nagyon bejön. Sajnálnám, ha beborulna az Aqua, én eddig elégedett vagyok velük, igaz, garanciáztatnom még nem kellett soha...

A hír szerint nem borul be az Aqua, mert CHR átveszi és így megmenti. De abban biztos vagyok, hogy nem marad meg ez a külkerületi raktárboltjuk sem, ahogy a többi sem. A CHS-nek vannak saját épületei, raktárai, a webboltot nyilván tovább fogják működtetni, talán lesz személyes átvevőhely is, de az biztos, hogy a meglevő CHS helyszínek valamelyikén. 

Szerintem a Polusnál levő Aqua egy főnyeremény volt nekik. Ott voltak egy forgalmas bevásárlóközpont közvetlen közelében a parkoló túloldalán. Tehát a frekventált hely megvolt, de nem kellett fizetni a plázás bérleti díjat és költségeket. Még azt sem zárnám ki, hogy az ő épületük volt az az üzlethelyiség. 

Itt már én is jártam. Ha jól emlékszem, öcsém laptopjának a garanciális ügyintézése is itt volt.
Én meg talán memóriakártyát vettem, már elég régen, ami vagy itt volt azonnal, vagy a nyugatinál lett volna 3 nappal később. Nekem meg sürgős volt, így érte mentem.

Nagy Péter

Ritkán volt jó üzlet egy számtech bolt vagy nagyon ügyesnek kellett lenni hozzá... 

Fizikai boltokra is egyre kevesebb a szükség. Én csak akkor megyek, ha valami azonnalra kellene, de olyan gyér a beraktározott készlet, hogy gyakran akkor is rendelés a vége...

Visszaemlékszem fiatalkoromra, hogy mennyi szó szerint garászboltnál jártam és mennyi maradt belőlük eredeti formában. Kedvencem volt egy közepesebb településen a Horgász és Számtech bolt :D így egyben. Körbe horgászfelszerelések a végében számtech cuccok...

Műszakiból viszont ismertem olyat, ami piacos szintű cuccokkal kezdett (vettünk onnan noname manager kalkulátort és Atari TV konzol klónt) és kinőtte magát belőlük egy márkás karóra bolt.

Engem meg a világból kikerget ez a kibaszott, távollevők közti üzletkötéses módi.

Be akarok menni a boltba, végignyomkodni azt a rohadt egeret, billentyűzetet. Napi szinten használva nem mindegy melyik mennyire kényelmetlen, rossz az egér fogása, a bill. ergonómiája.

A processzort meg tudja venni az ember online is, az alaplap is belefér. De aminek a zaja is számít (bármi ami ventillátorral megy), azt távérzékeléssel kellene kiérezni.

Igen, persze, 14 nap. Az nem megold!s ezekre, csak a vevő szivatása, idejének pocsékolása.

Jogos igények, nem tudok vitatkozni vevői oldalról, viszont ebben a világban üzletileg az is érthető, hogy fűteni kell, világítani kell, valakit fizetni is kell a pult mögött, te bejössz, nyomkodod az egeret és kimész, attól meg még elfolyt egy halom pénz. Közben ott van a www pont jani bt, behozza szlovákból okosan és olcsóbban megrendelheted tőle és lehet, meg is fogod. Ha végiggonduljuk, a vevők sara az egész...

Igen, ezt is tudom és értem. Mi vevők is hibásak vagyunk a kialakult helyzetért. A kis számtech boltoknak az lehetett volna a fennmaradási stratégiája, hogy megtalálja azt a hozzáadott értéket, amivel többek tudnak lenni egy egyszerű alkatrész-értékesítő webshopnál.

Ez a kulcs: hozzáadott érték. 

A doboz raktározása és postázása azért nem egy jelentős hozzáadott érték. Ha összecsavarozzák a PC-t és még Windowst is telepítenek rá az sem komoly hozzáadott érték. A gördülékeny garancia, szervíz már lehetne valami, de pont ezeken szeret spórolni a magyar vállalkozó. 

Hesstore-nál van egy nagy raktáruk komoly készletekkel. Ha kell valami azt nem Kínából rendelik be. Már ez is egy kis hozzáadott érték. 

Szerintem szükség sincs kis számtech boltokra ha semmi elképzelésük sincs arról elképzelésük mi az az érték amit Ők tesznek hozzá, a shop in the middle szerepükön kívül. Persze profit legyen a végén, lehetőleg minimális munkával és kockázat nélkül. 

Látta most egy epizódot a Kisváros nevű 1990-es évek beli reklámsorozatból. ContiCar, Kádár Trans. Hol vannak már ezek? :-) A ContiCar-ról utólag olvastuk, hogy lényegében egy bűnszervezet volt. 

Ha összecsavarozzák a PC-t és még Windowst is telepítenek rá az sem komoly hozzáadott érték.

Neked. Nekem pl az. Ha össze tudjuk rakni a gépet alkatrészekből, ők összerakják, feltelepítik driverrel együtt és összetesztelik a konfigot, és ezzel nem az én időm van elbaszva, én willingly megfizetném őket ezért. És igen, nekem nem feltétlenül jók azok a gépek, amiket konzerben előre összerakva lehet kapni.

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Hardverapron  is lehet találni pc összeszerelést vállaló tagokat. Korrekt munkát végeznek, általában lelkiismeretesebben mint az átlag magyar kisboltban. Persze ez plusz pénz neki, de vásárolhatsz különböző forrásokból ami webboltnál lehetetlen, mert mindent tőlük kell venned, ebay szóba sem jöhet. Az összköltség kedvezőbb lesz a munka pedig jobban lesz elvégezve. 

Mármint magánemberek, akiknek átadok mondjuk 800 ft-nyi alkatrészt és 2 nap múlva szólnak, hogy összerakták, mehetek érte?

Ha ez igy működik - és nem úgy mint mondjuk egy ipon-ban, hogy összekattintgatom, ők megveszik, összerakják és amikor elhozom kifizetem - akkor nem mondom, hogy nyugodtan aludnék :)

Ebből is látszik h. nem vagyunk egyformák, az igényeink meg főleg nem egyeznek. Ennek ellenére csak az egyikünket veszi figyelembe a piac, a másik le van szarva másikról nem vesz tudomást a túlzottan elkényelmesedett és kioptimalizált működési költségű szolgáltatói piac.

A piac azért nem vesz tudomást a másikunkról, mert nem lépi át azt az arányt, ami fölött érdemes lenne ezzel külön foglalkozni.
Vagy valójában a másikunk is trükközik, és tapicskolni bemegy a bérelt, fűtött, alkalmazottat tartó boltba, de azért a végén beleköt a színébe és titokban megrendeli inkább ő is a netről. Mert az alacsonyabb árat azért ő is szereti...

Meglepődnél, ha tudnád, hogy mennyien vesznek úgy, "csak kipróbálom" alapon, hogy amikor megrendeli, már tudja, hogy a termékre semmi szüksége és azt vissza fogja küldeni kipróbálás után. Ezeknek a termékeknek a zöme csak árengedménnyel lesz eladható újra. De még így is megéri a kereskedőnek, mert a weben keresztül elérhető piac mérete sokszorosa az üzletbe becsábítható vevőkének.

Egyébként az elállási jog nem csak sértetlen, bontatlan termékekre vonatkozik?

Egyáltalán nem. Azon alapul, hogy a webshopos értékesítés esetén nincs lehetősége a vevőnek megfogni, kipróbálni a terméket. Persze a használt, sérült terméket nem köteles visszavenni az eladó, de rengeteg az olyan visszaadott termék, aminek csak a csomagolása bontott, maga a termék eredeti állapotában van. Ezek árengedménnyel adhatók el, mert a csomagbontás élménye nem teljesen ugyanaz.

A visszaadott, megreklamált, szépséghibás és DOA termékeknek egyébként önálló logisztikája van, vannak olyan kereskedők, amelyek ezeket látatlanban, "in bulk" eladják és ezekből jó üzletek keletkeznek a használt termék piacon. Pl. visszaadja a paraszt a hűtőszekrényt azzal, hogy "ő nem ilyen színűt rendelt" (mert ugye rajta van a terméken védő kék fólia). Ez már gradelt cucc lesz, jelentős árkedvezménnyel megkaphatod.

Szerintem ez rendben is lenne, igazából ami nincs rendben: nem kellene ezzel visszaélni. Én is ismerek olyat, aki megvett valamit kipróbálni, majd visszaküldte, és blackfriday alkalmával megrendelte olcsóbban. Szerintem ez már nem fér bele.

Viszont az eredeti szándék - megnézem, kipróbálom, nem azt kaptam - az több dolog miatt is jó:

Pl.: ha nem akarják visszavenni a pixelhibás monitort, amit rendeltél, és azzal próbálkoznak, hogy elküldik a szervizbe (rögtön vásárlás után), ahol további minimum egy hónapot várhatsz rá, és vagy megjavítják, vagy nem, akkor arra mondhatod, hogy: meg a francokat, elállok a vásárlástól.

Vagy pl volt egy olyan termék, ahol a fő reklám arról szólt, hogy az az adott termék tud valamit, majd kiderült, hogy ez csak marketing bullshit, baromira nem tudja, illetve komoly kötöttségekkel: fogtam és visszaküldtem. Legközelebb gondolják meg, mivel hülyítenek.

DE az szerintem sem fér bele, hogy kipróbálgatok dolgokat, játszadozok, közben nem is kell. Vagy máshol veszem meg.

Tehát, ha már védik a fogyasztókat, annak örülni kellene, és nem pedig visszaélni vele.

A webshopok termékleírásai túlnyomó többségükben pontatlanok, tévesek vagy megtévesztőek. A gyakorlott webshopos vásárló tudja már, hogy ez megbízhatatlan, a kereskedő meg szarik rá, hogy milyen szinvonalú a kínáló szöveg (sokszor még a kép sem azé terméké, amit el akarnak adni neked).  Láthatóan a vevő és az eladó is együtt tud ezzel élni huzamosabb ideje, mert a webshopos értékesítés minden évben nő, borzasztó tempóban.

A vásárlónak jogai vannak.

De valójában ez a rendelkezés a kereskedő hasznára válik.

A webes vásárlás hatalmas piac, sokszorosa a fizikai megjelenést igénylő kiskereskedelemnek. De - ahogy itt már felmerült - a termék fizikai érzékelése, megtapintása, összefogdosása, megszagolása stb. az interneten keresztül nehézkes. Kell ezért valami beugrató kukac a vevőnek, ami eloszlatja azt a félelmét, hogy valami szart fognak rásózni. Erre szolgál a visszaküldési lehetőség, amire az ingadozó vevő ráharap. És innentől könnyedén megvásárolja a terméket, azt a terméket is, amire egyébként semmi szüksége nincsen és ha boltba kellene menni, esze ágában nem lenne pénzt költeni rá. A karosszékből ez sokkal könnyebben megy, egy klikk, mégegy klikk és kész is van, legfeljebb ha átverés, akkor visszaküldöm. 

A túlnyomó többség nem küldi vissza, mert hozzád hasonlóan gondolkodik. Emiatt akkora profit keletkezik a kereskedőnél a forgalom növekedése révén, amelyikből elvileg röhögve eldobhatná a visszaküldött termékeket. (Persze nem dobja el, hanem újraértékesíti.)

Hasonló ez a korábban nagy népszerűségnek örvendő, fedezet nélkül is adott vásárlói kártyákhoz. Bemész, aláírsz és van 1 millió forintos hiteled a vásárlásra. Ott is abból indul ki a kereskedő, hogy a túlnyomó többség a könnyen szerzett hitelt majd vissza fogja fizetni. Akkora kamatot rendel hozzá, amiből simán telik arra a kisebbségre, amelyik az 1 millió forintos kártyát lemeríti és soha nem fizet vissza belőle semmit. Ha sikerül ezeken valamit végrehajtani, az már a haszon haszna.

mert ugye rajta van a terméken védő kék fólia

Először hogy beszívatott engem ez! Azt hittem szívbajt kapok, hogy rossz színben jött ki a bútor. Mondom ilyen a mesében nincs h. fehér helyett ilyen brutális kék színben hozták ki. Aztán persze mikor megfogdostam, megkapargattam, hamar leesett h. ez csak a védőfólia. Kicsit hülyének éreztem magam csendben.

Ezt nagyon sajnálom, bár én csak a webshopból vásároltam, de a régi aqua.hu -t nagyon korrektnek találtam.

Segítőkészek, korrektek, van választék, jobb áraik voltak kicsivel.

Meglátjuk milyen lesz az új webshop.

Mindenhol csak a garanciális baszakodásaikról lehetett olvasni prohardveren. Lehet h. van az a pár százalék prosztó vevő, akit el kell hajtani a picsába. De azok az alza-nál is ott vannak, és alza-s cirkuszról nagyságrendileg kevesebbet hallani (azok se tökéletesek, mielőtt még védeném őket!).

Egyszer döglött meg egy HDD, amit tőlük vettem, nem azonnal cserélték, volt egy bevizsgálás, utána viszont szó nélkül. Annyiban kellemetlen volt a dolog, hogy nekem szükségem volt hamarabb a HDD-re, hogy a RAID ne sokáig maradjon redundancia nélkül, így kénytelen voltam venni egyet, így aztán lett egy plusz HDD-m.

Amúgy tök jók és érdekesek ezek a 50-60as évekbeli atomteszt-videók. Komplett YT csatornája van ezeknek a videóknak, miután a nagy többségüket szabad elérésűvé tették (a katonailag értékes infók eltávolítása után).

Az meg "mellékes / járulékos veszteség" , h. a videókon szereplő emberek többsége pár évvel később valamilyen rákban ment el.

A videók alatt a kommentekben feltűnnek a szereplők gyerekei, akik megírják h. apjuk-anyjuk ott kapta meg azt a sugárfertőzést, amitől évekkel később sokuk meghalt. Ez a része a történetnek mondjuk sajnálatos, sokkal sokkal jobban oda kellett volna figyelni a biztonságra. De hajtotta őket a kommunista vörös ördög, a szovjetunió, lépést kellett velük tartani, valószínűleg ezért nem volt prioritás a tesztek során a résztvevők egészsége.

Csernobilnál nem a tudás hiánya volt a gond, hanem a politika szólt közbe, az összes részletet blokád és hírzárlat alatt tartották, így nem jutott el a valódi információ a megfelelő emberekhez, nem tudták a baleset valódi komolyságát.

Majdnem 35 évnyi atomrobbantás-tesztek után kb. már mindent tudhattak, amit csak a témában ki lehetett deríteni.

Itt van a számszerű lista, melyik ország mikor mennyi atomrobbantást hajtott végre:

 https://youtu.be/LLCF7vPanrY

Oroszok '86-ra már vagy 600 atomrobbantásnál jártak.

Majdnem 35 évnyi atomrobbantás-tesztek után kb. már mindent tudhattak, amit csak a témában ki lehetett deríteni.

Ez egy közkeletű tévedés, hogy ez is atom, az is atom, akkor ugyanaz történik. De valójában nem így van, Csernobil nem olyan mechanizmussal robbant fel, mint egy atombomba. A túlmelegedés miatt hagyományos (nem nukleáris) robbanás történt, ami "csak" szétszórta a nukleáris sugárzó anyagot. Eleve nem is történhet olyan robbanás, mert az atomerőművekben kb. 5%-ra dúsított urán van, az atombombához meg 80%-ra dúsított szükséges.

orbáni repülőrajt, gazdaság romokban, havi 1000 cég megy tönkre, hajrá fityesz

A fizikai boltok veszteségesek voltak, a webáruház üzemel.

Hát, gondolom nem én voltam az egyetlen aki belefutott, mennyire gerinctelenek. A legutolsó vásárlásom szerintem kb 7-8 éve lehetett náluk, ennek rövid története, hogy vettem egy nem épp olcso laptopot pixel garanciával együtt, de volt rajta 4 halott pixel már mikor megjött, visszaküldtem, váltig állították, hogy hibátlan. A vége az lett, hogy már létezett a 14 napos elállás intézménye, ezt ki is használtam. Aztán megvettem máshonnan. Azóta elvi okból semmit nem vettem ott, mindegy mennyivel lett  volna olcsobb.

Azt kapták amit megérdemeltek :) 

Nekem ugyanez volt a sztorim, csak telefonnal. A dobozból kivéve törött volt rajta a kis lenémító kapcsoló bizbasz. Visszamentem, patkánykodtak valamit, hogy biztos én törtem el. Nem emlékszem, mit mondtam pontosan, mert még nem évült el, de végül kicserélték, és elnézést kértek.

Mivel a kínai boltok közel vannak az gyárakhoz sokkal nagyvonalúbban kezelik ezeket a panaszokat. Magyarországon meg pláne ha "okosba" oldották meg az importot az ő veszteségük is lehet a garancia. De minimum sok munka, így már alapból negatívak a garanciális ügyintézésnél. 

A magyar cégek nem versenyképesek a csodálatos adórendszerünknek és a "rezsicsökkentésnek" hála. Sajnálom, hogy bedőltek, rendszeresen vásároltam náluk.

Talán nem a csekettő kamuhíreit kellene olvasni és nézni folyamatosan, hanem valódi hírforrásokat tanulmányozni. 

Az már önmagában egy fél önlobotómia amikor valamelyik agyhalott szidja a rezsicsökkentést és követeli, hogy magasabb villanyszámlát és gázszámlát fizessen. Nóóóóórmális?!?!

Miért is lenne jó, ha több mint dupla áramszámlát kellene mindig fizetni a hó végén?!

https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Electricity_price_statistics

És miért lenne jó ha közel háromszoros lenne a gázszámla? 

https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/w/ddn-20251029…

A hisztiellenzéki kollektív elmebaj sem magyarázza ezt a pszichózist! A logikai bukfencekről nem is szólva. 

Ami a cégeket illeti éppen most jelentette be a Bosch, hogy teljes teherautós részlegét költözteti Magyarországra többek között a kedvezőbb ipari energiaárak miatt. 

https://www.berliner-zeitung.de/wirtschaft-verantwortung/man-mercedes-bosch-wandern-ab-jetzt-raecht-sich-deutschlands-ueberheblichkeit-li.10006075

Szóval ezt a kamuérvet már ideje lenne lehúzni a troll_listáról mert lejárt a szavatossága. Hiteltelen. 

“Az ellenség keze betette a lábát”

A rezsicsökkentés újkommunista csökevény a jelenlegi formájában. Nem is értem, hogy jobboldaliak hogyan tapsolhatnak ennek.

Nem a fogyasztó fizeti ki az energia árát hanem valaki más. Egy ilyen rendszer egyszerre vezet pazarláshoz és lepusztuláshoz.

 

Ami a cégeket illeti éppen most jelentette be a Bosch, hogy teljes teherautós részlegét költözteti Magyarországra többek között a kedvezőbb ipari energiaárak miatt. 

 

A cikk egybevette a Lengyelországot, Romániát és Magyarországot. Több tényyezőt is felsorolt köztük az energiaárakat, de pongyolán nem fejtette ki melyik tényező melyik országra milyen mértékben vonatkozik.

 

Alacsony bérek Kelet-Európában? Ez nem magyarázat 2025-ben


Természetesen a lengyelországi, magyarországi és romániai alkalmazottak átlagosan jelentősen kevesebbet keresnek, mint Németországban. De a ma költöző cégek már nem elsősorban a bérek miatt teszik ezt – ezek a különbségek évtizedek óta léteznek. Döntő tényezők ma már az energiaárak, az engedélyezési idők, az adókeretek és a politikai megbízhatóság. Pontosan ezekben a területeken megelőzték a kelet-európai helyszínek Németországot. Egy friss elemzésben a lengyel üzleti portál, a WBJ hangsúlyozza, hogy Lengyelország olyan növekedési ütemeket ér el, "amiről Németország csak álmodhat."

 

Végülis csak kicsit magasabbak nálunk a cégeknek az elektromos energia: https://ec.europa.eu/eurostat/cache/visualisations/energy-prices/enprices.html?geos=EU27_2020,EA,BE,BG,CZ,DK,DE,EE,IE,EL,ES,FR,HR,IT,CY,LV,LT,LU,HU,MT,NL,AT,PL,PT,RO,SI,SK,FI,SE,IS,LI,NO,ME,MK,AL,RS,TR,BA,XK,MD,UA,GE&product=6000&consumer=N_HOUSEHOLD&consoms=MWH20-499&unit=KWH&taxs=I_TAX,X_TAX,X_VAT&nrg_prc=undefined&currency=EUR&language=EN&detail=0&component=0&order=DESC&dataset=nrg_pc_205&time=2025-S1&chartInDetails=0&chartId=mainChart&chartGeo=&percentage=0&share=false

 

Electricity prices for non-household consumers - bi-annual data (from 2007 onwards) (€/kWh) 2025-S1

Band IB: 20 MWh < Consumption < 500 MWh - 2025-S1
Magyarország0,2165
Németország0,2118
Lengyelország0,1937
Románia0,1633

Akkor bedobom még pluszként a rezsicsökkentés kezdetét: mikor a fidesz 2013-ban bevezette, az volt a megduma, hogy befagyasztják az árakat, mert az ingadozó gázár jaj de el fog szállni és rossz lesz az embereknek. Csakhogy a bevezetés után indult el az Északi Áramlat 2, amivel a lakosság kivételével mindenki tisztában volt, és azzal is, hogy a gázárra ez árcsökkentő hatással lesz - igen, kb a felére visszaesett rövid idő alatt. Mi viszont fixált áron vettük továbbra is, azaz jóval drágábban, mint a piaci ár, ráadásul kötelezően beiktatták a MET Zrt-t a lakossági szolgáltatók elé, ami csak az első évben 50 Mrd Ft hasznot realizált, amit szépen ki is vettek osztalékként és utána már csak a panamai szivárogtatás iratai között találhatjuk a nyomát, már ameddig lehet követni :)

Szép kis csúsztatás amit írsz, lehet, hogy a lakossági ár olcsóbb, csakhogy cégek nem a lakossági árat fizetik, hanem a sokszorosát, és így már mondjárt nem olyan szép az egyenlet.

Továbbá az általad idézett német nyelvű cikk nem az energiaárakat nevezi meg fő tényezőnek, hanem ez csak egy tényező a sok tényező közül. Ami a cikkből nem derül ki, hogy mekkora adókedvezményt ill. egyéb támogatásokat kapnak a kormánytól cserébe azért, hogy idejönnek, márpedig szoktak kapni.

A villany esetében az egész rezsicsökkentés egy parasztvakítás. Első kérdés: ha több, mint duplájába kerül a nem rezsicsökkentett áram a rezsicsökkentettnek, akkor miért kerül hatszorosába a rezsicsökkentett mennyiségen felüli díj?

A második: A rezsicsökkentett áramár ugyan olcsóbb, viszont az átviteli és elosztói forgalmi díj fix, tehát nagyjából úgy néz ki, hogy a rezsicsökkentett és normál ár közti különbség forgalmi díjakkal legfeljebb kétszeresre jön ki, szemben a kormány által hazudott ötszörössel. És persze ez is csak az átlagfogyasztásig igaz.

Az már önmagában egy fél önlobotómia amikor valamelyik agyhalott szidja a rezsicsökkentést és követeli, hogy magasabb villanyszámlát és gázszámlát fizessen. Nóóóóórmális?!?!

 

Borzasztó szűklátókörű hozzáállás ez.

Valaki fizetni fogja a cehhet a végén. Ezzel nem tudsz vitatkozni.

Szumma sokkal nagyobb kárt okoz az országnak ez, így neked is, mint amennyivel kisebb a számlád. Persze ezt nem látod, mert vak vagy - de a drágább árakban, a szétesett közművekben visszaköszön.

Csak az átlagember hülye és ezt nem látja. Erre épít a fidesz.

Nálam egy garanciális gonddal nekiálltak szőrözni, egészen a békéltető testületig ment az ügy, ami nekem adott igazat - csak éppen ez már az elején nyilvánvaló volt, egy normális boltban ilyet nem is csináltak volna.

Azóta nem veszek náluk semmit és mindenhol 0 pontos review-kat adok nekik.

Megérdemelték, mint utóbb kiderült, az ügyvezetőjük egy senkiházi balf* volt.

Éppen ezért jobb az Aliexpress. Ott az eladók többsége korrekt és olyan nagyvonalúsággal kezelik a garanciális panaszokat, ami Magyarországon még a nagy hálózatoknál is ismeretlen nem hogy a tróger kkv webboltoknál. 

Ritkán volt garanciális problémám, amikor volt vissza sem kellett küldenem. Még kaptam ajándékba egy bt egeret is a cseretermékkel, a kellemetlenségért. 

De Aliexpressen is kerülöm a frissen regisztrált boltokat, kivéve ha valami filléres termékről van szó. 3 év vagy régebbi bolttal még soha nem volt problémám. 

Marad az ipon ha számtech és mediamarkt ha általános kütyü.

Tisztán emlákszem mikor pestre kerültem 2002 szeptemberében, és új gépet vettem, alkatrészenként jártam be hozzájuk minden héten. A legvégére már elfogyott a pénzem, de még 1 gépház hibádzott. Kb. kiraktam az összes pénzt a zsebemből, h. ennyim maradt gépházra, mit tudtok adni. Úgy emlékszem amit adtak, az eredetileg kicsit drágább volt, de nekem már nem volt rá tényleg 1 fillérel sem több. De odaadták annyiért amennyi volt nálam :) Na azon a héten a gép vásárlás miatt kajára nem nagyon futotta már...

A fizz hol szállit ki enterprise hálózati eszközt szombat délutáni rendeléssel vasárnap reggelre?

Vagy bármit is hol szállit ki másnapra? Ráadásul az egy sima market, más cégek ajánlatait adja tovább. Annyi előnye van, hogy nem egy emag szintű román retek, akinek a valós eladóit soha nem éred utol, ha bajod van, hanem normális cégek termékeit árulja, amikor néztem egy átlag webbolt 2-4 napos szállitási idejével, az is természetesen munkanapra értve. 

Nincs vele semmi baj, de az Alzával nem emliteném egy lapon.

Hát a vasárnapi szállítás lehet, hogy nincs, de ez eléggé rétegigény pláne enterprise eszközöknél. Ott is vannak valódi enterprise hálózati eszközök egyébként 48 portos mikrotik switch nálam semmiképp sem enterprise kategória. Az csak amolyan "vasárnapi enterspájz". :-)

Sokat vásároltam tőlük mert jó árak voltak. Garanciás ügyem kettő volt. Mindkettőt példás módon rendezték teljesen átlátható módon. Én sajnálnám ha eltűnnének.