Mi történt az Aqua.hu-nál?

Hozzászólások

Legyozi az Alza.

Az Alzanal havi 500Ft-ert AlzaPlus tagsaggal barmennyiszer rendelhetek a kozeli automatajukba ingyen (de anelkul is csak ~700Ft azthiszem), ugy hogy este megrendelem, masnap reggel/delelott megjon.

Aquanal meg ki kellene autozni a varosszeli ipartelepre hogy atvegyem a szajret. No way.

Én azért nem találtam meg mindig az Alzában amit keresek, az Aqua-ban igen, ráadásul jobb áron.

Az Aqua rendelésemet másnap, harmadnap kihozták, és betette a futár cég szépen a csomag automatáma, vagy beadta itt az ablakon, ha HO-ban vagyok.

ugy hogy este megrendelem, masnap reggel/delelott megjon.

Ez csak nekünk érték, akik a mai világban már nem tudnak 1 percet sem várni semmire. De ez valójában mindegy szerintem, általában semmi baj nem lesz, ha valamit csak 2-3 nap után kapok meg.

Csak amennyivel olcsobb, annyival dragabb a kiszallitas.

Forditva is igaz ez, van ami csak az Alzaban (volt) kaphato, pl. Google termekek, vagy Amazon Kindle es hasonloak.

Persze, kb. mindegy hogy 1 vagy 2 nap. Csak mar az Aqua is elkezdte ezt a "kulso raktarban" kamu dumat. Jo messze lehetett az a kulso raktar (Kina?), hogy ket hetig tartott beszerezni.

Nem értem milyen üzleti modellben gondolkoznak azok a magyar shopproxy webboltok, akik beállnak a magyar vevő és kínai webbolt közé. Rávágják a hasznukat és ebből akarnak megélni? Szerintem már Pityu bá is tud rendelni az Aliexpress-ről közvetlenül. Hamarabb megérkezik a csomagja és még olcsóbb is, a szállítás meg pláne olcsóbb közvetlenül, mert a kínaiak élelmesen máig élősködnek az upu kiskapuin, ami olcsó nemzetközi postai költségeket garantál Kínának mint fejlődő országnak. 

A pofátlanabbja még törli is a rendelésed amikor észreveszi, hogy időközben megváltozott az ár a kínai "partnernél" és úgy már nem éri meg neki. 

Én meglepve tapasztaltam, hogy a magyar shop-ból (pl az ipon-ból, aqua-ból, pcx-ből) a kínai termék megrendelése sokszor olcsóbb, mint az aliexpressről. (és amiket én néztem volt is készleten)

Cserébe az aliexpress-en most van egy beragadt rendelésem, november 3 óta ál a következő státuszban: Export customs clearance complete.

A magyar webshopból történő rendelés esetén pedig ha probléma van, akkor azért jobban védve vagy.

Nem szoktam látni azokat a harmadárakat. Amikor még nem volt Aliexpress-nél (Import One-Stop Shop), azaz vám és áfa intézése helyetted, akkor minimális eltérések voltak Alibaba és Aliexpress árak között. Most a vám áfa miatt lehet nagyobb a különbség, de harmadárakat nem érzem életszerűnek. 

pfff.... Azért az emaggal én többször szemeztem már, hogy onnan rendeljek meg valamit, mert elvileg jónak kellene lennie, 
de nem mertem végül, mert nem teljesen értem néha amit ott látok, meg hogy kik az eladók.

Ugye ez volt régen az E-digital? Ami azért megbízható volt.

De ez nagyon durva, hogy Emag rendelésssel is bele lehet futni ilyenbe..

Nekem hamis pendrive jött emagról. Már amikor megjött gyanús volt hogy a Kingston az nem winxp háttér előtt (zöld fű, kék ég, lankás dombok) áll elefántot szokott rakni a csomagolásra, de csak hátha valami kinai belso piacra szant termek.

Bedugtam a gépbe, látta mind a 256GiB-ot, exfatra volt formázva. Írtam rá pár file-t, hash stimmelt a visszaolvasásnál, de nagyon lassú volt. Ráértem így indítottam egy ciklust ami 1GiB-os állományokat másol fel egymás után. Hiba nélkül lefutott, de visszaolvasva csak az első 63-nak volt jó a hashe, a többi az már katyvasz volt. Azaz egy laikus számára teljesen jól, de lassan működött volna egy ideig és csak akkor döbben rá hogy valami nem kerek amikor megpróbálja olvasni is a 63GiB feletti részt, várhatólag hetekkel, hónapokkal a vásárlás után.

Szerencsére sikerült visszakapnom az árát és még vissza sem kellett küldenem. Itt porosodok a polcon azóta is.

Az az értelme, hogy sok cég még mindig nem tud külföldi (pláne elektronikus) számlát befogadni, mert a könyvelőik az 1970-es évekből maradtak rájuk. Ebben segít egy magyar webbolt, ő magyar adószámmal magyar nyelvű számlát állít ki.

Azt hiszed ez nieche piac. Hát nem.

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Meglepődnél, de ez a közelmúltig teljesen jól működő modell volt.

Anno egy repjegy-webshop tulaja mesélte, hogy kb. 50% markup van a külföldi utazásszervezők áraihoz képest, de egyszerűen van egy olyan réteg, akinek megér ennyit, hogy legyen egy magyar telefonszám, amit felhívhatnak, ha baj van.

Gondolom ez a réteg egyre szűkebb, és így most szopó van, ha valaki erre épített bizniszt. De aki időben kezdte, az már milliárdos lett belőle, nem kell félteni őket.

"a kínaiak élelmesen máig élősködnek az upu kiskapuin"

Nem igazán. A sima postás láncon akkor jön, ha valami tróger szállítási móddal, néhány száz forint értékben rendelsz. Akkor viszont a magyar postán kering hetekig és még a posta bekér kezelési díjat is érte és/vagy mégegyszer beszedi az áfát.

A valóság meg az, hogy aki 10 dolcsi értékben rendel egyszerre, "choice" jelölésűeket, akkor semmi köze nem lesz a postához, upuhoz. A choice-es az kínai központi raktárban van betárazva és percek alatt összeszedik, előkészítik. Ha másik raktárházból jön valami, akkor azokat is összesszedik. Ha 1-2 napon belül más rendelésed is van, akkor a különböző központokból jövő küldeményeket összevárja a logisztikai központ és egybecsomagolják. Ha más fajta szállítási módú volt valami, de időben odaér, akkor azt is. És a repülő áthozza pestre. Ott átadják dpd/expressone/mpl futárszolgálatnak minidenféle várakozás nélkül. Ha nincs nagyobb ünnep vagy katasztrófa, akkor 1-2 héten belül csenget a futár, hogy megérkezett. Ebben sehol sincs upu. Logisztika van keményen és hatékonyság.

Nem igazán. A sima postás láncon akkor jön, ha valami tróger szállítási móddal, néhány száz forint értékben rendelsz. Akkor viszont a magyar postán kering hetekig és még a posta bekér kezelési díjat is érte és/vagy mégegyszer beszedi az áfát.

Lassúnak lassú, de soha nem tapasztaltam olyat, hogy bármi díjat kért volna Posta a kifizetett áru után vagy áfát szedtek volna mégegyszer. 

Lehet az sem a legtrógerebb szállítási móddal jött már akkor.  Hanem a korábban kialakított, de még nem futáros megoldással. 

Több ország nemzeti postája kötött külön szerződést a kínai logisztikai cégekkel. Nem upuval, hanem a szerződés szerint intézték az átadást. Ez már jópár éve így ment. Az eu áfázós szabály váltása után 2021-től pedig:  a belga és holland posta nem számít fel kezelési költséget az importálásért és nekik adják át ezért mostanában. Mármint, hogy ott léptetik be az eu-ba és utána már az európai postai rendszerben európai küldeményként jön, a magyar posta már nem vámkezeli, ezért nem is szabhat ki rá díjat. Ilyen például az, amikor 10 dolcsi érték alatti küldemény van és ezért nem érte el a futáros logisztika minimum szintjét.

A legtrógerebb módnál még talán emirátusi postán át meg más közel-keleti úton át jön. Sokszor elrontott digitális követő adatokkal és ezért a ráírt érték alapján újra kivetik rá az áfát és a magyar posta is a drágábbik, nem előre áfozott díjszabás szerint számol fel rá díjat. Ebay-es rendeléseknél gyakori ilyenekbe belefutni, mert ott még mindig tróger módokban küldenek, nem a cainiao logisztikával.

Egy ideje üzemeltetek egy webshopot, ahol az a mondás, hogy amit 15:30-ig megrendelsz, azt másnap viszi a futár. 
Van olyan visszajelzés, hogy valaki csak ezért rendel, mert a másik helyen 300 forintal olcsóbb, de egy nappal később jönne.
Szóval ez manapság nagyon sokaknak szempont, többeknek, mint gondoltam volna.

Nagy Péter

Na megtaláltam a rendelésemet, egy Garmin GPS-t vettem (2023-ban), Váci út 22-24. volt az átvevőhely.

A visszaigazoló levélben három szaküzletet említettek meg, az egyik Újpesten, ez az, amit linkeltél, viszont egy a Váci úton (közel a Nyugatihoz, egy pedig Budán, a Karinthy Frigyes úton.

Én mindig itt veszem át a tőlük rendelt dolgaimat és szeretek ide járni. Nem vagyok budapesti, ide autóval, biciklivel gyorsan, hatékonyan el tudok jutni, nem kell beljebb mennen a városba, nekem nagyon bejön. Sajnálnám, ha beborulna az Aqua, én eddig elégedett vagyok velük, igaz, garanciáztatnom még nem kellett soha...

A hír szerint nem borul be az Aqua, mert CHR átveszi és így megmenti. De abban biztos vagyok, hogy nem marad meg ez a külkerületi raktárboltjuk sem, ahogy a többi sem. A CHS-nek vannak saját épületei, raktárai, a webboltot nyilván tovább fogják működtetni, talán lesz személyes átvevőhely is, de az biztos, hogy a meglevő CHS helyszínek valamelyikén. 

Szerintem a Polusnál levő Aqua egy főnyeremény volt nekik. Ott voltak egy forgalmas bevásárlóközpont közvetlen közelében a parkoló túloldalán. Tehát a frekventált hely megvolt, de nem kellett fizetni a plázás bérleti díjat és költségeket. Még azt sem zárnám ki, hogy az ő épületük volt az az üzlethelyiség. 

Ritkán volt jó üzlet egy számtech bolt vagy nagyon ügyesnek kellett lenni hozzá... 

Fizikai boltokra is egyre kevesebb a szükség. Én csak akkor megyek, ha valami azonnalra kellene, de olyan gyér a beraktározott készlet, hogy gyakran akkor is rendelés a vége...

Visszaemlékszem fiatalkoromra, hogy mennyi szó szerint garászboltnál jártam és mennyi maradt belőlük eredeti formában. Kedvencem volt egy közepesebb településen a Horgász és Számtech bolt :D így egyben. Körbe horgászfelszerelések a végében számtech cuccok...

Műszakiból viszont ismertem olyat, ami piacos szintű cuccokkal kezdett (vettünk onnan noname manager kalkulátort és Atari TV konzol klónt) és kinőtte magát belőlük egy márkás karóra bolt.

Engem meg a világból kikerget ez a kibaszott, távollevők közti üzletkötéses módi.

Be akarok menni a boltba, végignyomkodni azt a rohadt egeret, billentyűzetet. Napi szinten használva nem mindegy melyik mennyire kényelmetlen, rossz az egér fogása, a bill. ergonómiája.

A processzort meg tudja venni az ember online is, az alaplap is belefér. De aminek a zaja is számít (bármi ami ventillátorral megy), azt távérzékeléssel kellene kiérezni.

Igen, persze, 14 nap. Az nem megold!s ezekre, csak a vevő szivatása, idejének pocsékolása.

Jogos igények, nem tudok vitatkozni vevői oldalról, viszont ebben a világban üzletileg az is érthető, hogy fűteni kell, világítani kell, valakit fizetni is kell a pult mögött, te bejössz, nyomkodod az egeret és kimész, attól meg még elfolyt egy halom pénz. Közben ott van a www pont jani bt, behozza szlovákból okosan és olcsóbban megrendelheted tőle és lehet, meg is fogod. Ha végiggonduljuk, a vevők sara az egész...

Igen, ezt is tudom és értem. Mi vevők is hibásak vagyunk a kialakult helyzetért. A kis számtech boltoknak az lehetett volna a fennmaradási stratégiája, hogy megtalálja azt a hozzáadott értéket, amivel többek tudnak lenni egy egyszerű alkatrész-értékesítő webshopnál.

Ez a kulcs: hozzáadott érték. 

A doboz raktározása és postázása azért nem egy jelentős hozzáadott érték. Ha összecsavarozzák a PC-t és még Windowst is telepítenek rá az sem komoly hozzáadott érték. A gördülékeny garancia, szervíz már lehetne valami, de pont ezeken szeret spórolni a magyar vállalkozó. 

Hesstore-nál van egy nagy raktáruk komoly készletekkel. Ha kell valami azt nem Kínából rendelik be. Már ez is egy kis hozzáadott érték. 

Szerintem szükség sincs kis számtech boltokra ha semmi elképzelésük sincs arról elképzelésük mi az az érték amit Ők tesznek hozzá, a shop in the middle szerepükön kívül. Persze profit legyen a végén, lehetőleg minimális munkával és kockázat nélkül. 

Látta most egy epizódot a Kisváros nevű 1990-es évek beli reklámsorozatból. ContiCar, Kádár Trans. Hol vannak már ezek? :-) A ContiCar-ról utólag olvastuk, hogy lényegében egy bűnszervezet volt. 

Ha összecsavarozzák a PC-t és még Windowst is telepítenek rá az sem komoly hozzáadott érték.

Neked. Nekem pl az. Ha össze tudjuk rakni a gépet alkatrészekből, ők összerakják, feltelepítik driverrel együtt és összetesztelik a konfigot, és ezzel nem az én időm van elbaszva, én willingly megfizetném őket ezért. És igen, nekem nem feltétlenül jók azok a gépek, amiket konzerben előre összerakva lehet kapni.

Blog | @hron84

valahol egy üzemeltetőmaci most mérgesen toppant a lábával 

via @snq-

Hardverapron  is lehet találni pc összeszerelést vállaló tagokat. Korrekt munkát végeznek, általában lelkiismeretesebben mint az átlag magyar kisboltban. Persze ez plusz pénz neki, de vásárolhatsz különböző forrásokból ami webboltnál lehetetlen, mert mindent tőlük kell venned, ebay szóba sem jöhet. Az összköltség kedvezőbb lesz a munka pedig jobban lesz elvégezve. 

Mármint magánemberek, akiknek átadok mondjuk 800 ft-nyi alkatrészt és 2 nap múlva szólnak, hogy összerakták, mehetek érte?

Ha ez igy működik - és nem úgy mint mondjuk egy ipon-ban, hogy összekattintgatom, ők megveszik, összerakják és amikor elhozom kifizetem - akkor nem mondom, hogy nyugodtan aludnék :)

Ebből is látszik h. nem vagyunk egyformák, az igényeink meg főleg nem egyeznek. Ennek ellenére csak az egyikünket veszi figyelembe a piac, a másik le van szarva másikról nem vesz tudomást a túlzottan elkényelmesedett és kioptimalizált működési költségű szolgáltatói piac.

A piac azért nem vesz tudomást a másikunkról, mert nem lépi át azt az arányt, ami fölött érdemes lenne ezzel külön foglalkozni.
Vagy valójában a másikunk is trükközik, és tapicskolni bemegy a bérelt, fűtött, alkalmazottat tartó boltba, de azért a végén beleköt a színébe és titokban megrendeli inkább ő is a netről. Mert az alacsonyabb árat azért ő is szereti...

Ezt nagyon sajnálom, bár én csak a webshopból vásároltam, de a régi aqua.hu -t nagyon korrektnek találtam.

Segítőkészek, korrektek, van választék, jobb áraik voltak kicsivel.

Meglátjuk milyen lesz az új webshop.

Mindenhol csak a garanciális baszakodásaikról lehetett olvasni prohardveren. Lehet h. van az a pár százalék prosztó vevő, akit el kell hajtani a picsába. De azok az alza-nál is ott vannak, és alza-s cirkuszról nagyságrendileg kevesebbet hallani (azok se tökéletesek, mielőtt még védeném őket!).

Egyszer döglött meg egy HDD, amit tőlük vettem, nem azonnal cserélték, volt egy bevizsgálás, utána viszont szó nélkül. Annyiban kellemetlen volt a dolog, hogy nekem szükségem volt hamarabb a HDD-re, hogy a RAID ne sokáig maradjon redundancia nélkül, így kénytelen voltam venni egyet, így aztán lett egy plusz HDD-m.

Amúgy tök jók és érdekesek ezek a 50-60as évekbeli atomteszt-videók. Komplett YT csatornája van ezeknek a videóknak, miután a nagy többségüket szabad elérésűvé tették (a katonailag értékes infók eltávolítása után).

Az meg "mellékes / járulékos veszteség" , h. a videókon szereplő emberek többsége pár évvel később valamilyen rákban ment el.

A videók alatt a kommentekben feltűnnek a szereplők gyerekei, akik megírják h. apjuk-anyjuk ott kapta meg azt a sugárfertőzést, amitől évekkel később sokuk meghalt. Ez a része a történetnek mondjuk sajnálatos, sokkal sokkal jobban oda kellett volna figyelni a biztonságra. De hajtotta őket a kommunista vörös ördög, a szovjetunió, lépést kellett velük tartani, valószínűleg ezért nem volt prioritás a tesztek során a résztvevők egészsége.

Csernobilnál nem a tudás hiánya volt a gond, hanem a politika szólt közbe, az összes részletet blokád és hírzárlat alatt tartották, így nem jutott el a valódi információ a megfelelő emberekhez, nem tudták a baleset valódi komolyságát.

Majdnem 35 évnyi atomrobbantás-tesztek után kb. már mindent tudhattak, amit csak a témában ki lehetett deríteni.

Itt van a számszerű lista, melyik ország mikor mennyi atomrobbantást hajtott végre:

 https://youtu.be/LLCF7vPanrY

Oroszok '86-ra már vagy 600 atomrobbantásnál jártak.

Majdnem 35 évnyi atomrobbantás-tesztek után kb. már mindent tudhattak, amit csak a témában ki lehetett deríteni.

Ez egy közkeletű tévedés, hogy ez is atom, az is atom, akkor ugyanaz történik. De valójában nem így van, Csernobil nem olyan mechanizmussal robbant fel, mint egy atombomba. A túlmelegedés miatt hagyományos (nem nukleáris) robbanás történt, ami "csak" szétszórta a nukleáris sugárzó anyagot. Eleve nem is történhet olyan robbanás, mert az atomerőművekben kb. 5%-ra dúsított urán van, az atombombához meg 80%-ra dúsított szükséges.

orbáni repülőrajt, gazdaság romokban, havi 1000 cég megy tönkre, hajrá fityesz

A fizikai boltok veszteségesek voltak, a webáruház üzemel.

Hát, gondolom nem én voltam az egyetlen aki belefutott, mennyire gerinctelenek. A legutolsó vásárlásom szerintem kb 7-8 éve lehetett náluk, ennek rövid története, hogy vettem egy nem épp olcso laptopot pixel garanciával együtt, de volt rajta 4 halott pixel már mikor megjött, visszaküldtem, váltig állították, hogy hibátlan. A vége az lett, hogy már létezett a 14 napos elállás intézménye, ezt ki is használtam. Aztán megvettem máshonnan. Azóta elvi okból semmit nem vettem ott, mindegy mennyivel lett  volna olcsobb.

Azt kapták amit megérdemeltek :) 

Nekem ugyanez volt a sztorim, csak telefonnal. A dobozból kivéve törött volt rajta a kis lenémító kapcsoló bizbasz. Visszamentem, patkánykodtak valamit, hogy biztos én törtem el. Nem emlékszem, mit mondtam pontosan, mert még nem évült el, de végül kicserélték, és elnézést kértek.

Mivel a kínai boltok közel vannak az gyárakhoz sokkal nagyvonalúbban kezelik ezeket a panaszokat. Magyarországon meg pláne ha "okosba" oldották meg az importot az ő veszteségük is lehet a garancia. De minimum sok munka, így már alapból negatívak a garanciális ügyintézésnél. 

A magyar cégek nem versenyképesek a csodálatos adórendszerünknek és a "rezsicsökkentésnek" hála. Sajnálom, hogy bedőltek, rendszeresen vásároltam náluk.

Nálam egy garanciális gonddal nekiálltak szőrözni, egészen a békéltető testületig ment az ügy, ami nekem adott igazat - csak éppen ez már az elején nyilvánvaló volt, egy normális boltban ilyet nem is csináltak volna.

Azóta nem veszek náluk semmit és mindenhol 0 pontos review-kat adok nekik.

Megérdemelték, mint utóbb kiderült, az ügyvezetőjük egy senkiházi balf* volt.

Éppen ezért jobb az Aliexpress. Ott az eladók többsége korrekt és olyan nagyvonalúsággal kezelik a garanciális panaszokat, ami Magyarországon még a nagy hálózatoknál is ismeretlen nem hogy a tróger kkv webboltoknál. 

Ritkán volt garanciális problémám, amikor volt vissza sem kellett küldenem. Még kaptam ajándékba egy bt egeret is a cseretermékkel, a kellemetlenségért. 

De Aliexpressen is kerülöm a frissen regisztrált boltokat, kivéve ha valami filléres termékről van szó. 3 év vagy régebbi bolttal még soha nem volt problémám. 

Marad az ipon ha számtech és mediamarkt ha általános kütyü.

Tisztán emlákszem mikor pestre kerültem 2002 szeptemberében, és új gépet vettem, alkatrészenként jártam be hozzájuk minden héten. A legvégére már elfogyott a pénzem, de még 1 gépház hibádzott. Kb. kiraktam az összes pénzt a zsebemből, h. ennyim maradt gépházra, mit tudtok adni. Úgy emlékszem amit adtak, az eredetileg kicsit drágább volt, de nekem már nem volt rá tényleg 1 fillérel sem több. De odaadták annyiért amennyi volt nálam :) Na azon a héten a gép vásárlás miatt kajára nem nagyon futotta már...

A fizz hol szállit ki enterprise hálózati eszközt szombat délutáni rendeléssel vasárnap reggelre?

Vagy bármit is hol szállit ki másnapra? Ráadásul az egy sima market, más cégek ajánlatait adja tovább. Annyi előnye van, hogy nem egy emag szintű román retek, akinek a valós eladóit soha nem éred utol, ha bajod van, hanem normális cégek termékeit árulja, amikor néztem egy átlag webbolt 2-4 napos szállitási idejével, az is természetesen munkanapra értve. 

Nincs vele semmi baj, de az Alzával nem emliteném egy lapon.

Hát a vasárnapi szállítás lehet, hogy nincs, de ez eléggé rétegigény pláne enterprise eszközöknél. Ott is vannak valódi enterprise hálózati eszközök egyébként 48 portos mikrotik switch nálam semmiképp sem enterprise kategória. Az csak amolyan "vasárnapi enterspájz". :-)

Sokat vásároltam tőlük mert jó árak voltak. Garanciás ügyem kettő volt. Mindkettőt példás módon rendezték teljesen átlátható módon. Én sajnálnám ha eltűnnének.